PDA

View Full Version : Beste ontime for DY på OSL - AUG 09


BU595
01-09-2009, 22:31
SAS var igjen best innefor 15 minutters regelen, med 96.0 % ontime - Det står det respekt av !
Men DY følger nå hakk i hel med 91.8 % !! Så bra har vel ikke de vært før i noen måneder vel :question:

LN-TIB
01-09-2009, 22:56
Den overskriften var vel litt misvisende?!

apron
01-09-2009, 23:15
Dette var en milepæl for DY!
For å sette det litt i perspektiv var aldri Braathens i nærheten av en slik performance. SAS var i perioden 2005 til Juni 2008 heller ikke i nærheten. Deres milepæl kom i Juli 2008 da 90% barrieren ble brutt. Siden sommeren 2008 har SAS vist suveren punktlighet jevnt rundt 90% og hele tiden med DY betryggende bak.

Nå er situasjonen at DY har fått dreis på bakkeproduktet samtidig som bakkestoppene er langt mer effektive enn hos konkurrenten.

Gratulerer til alle impliserte med 91,8% ! Dypt respektert med tanke på at flyene stort sett er i lufta!

tackle55
02-09-2009, 00:05
Dette var en milepæl for DY!
For å sette det litt i perspektiv var aldri Braathens i nærheten av en slik performance. SAS var i perioden 2005 til Juni 2008 heller ikke i nærheten. Deres milepæl kom i Juli 2008 da 90% barrieren ble brutt. Siden sommeren 2008 har SAS vist suveren punktlighet jevnt rundt 90% og hele tiden med DY betryggende bak.

Nå er situasjonen at DY har fått dreis på bakkeproduktet samtidig som bakkestoppene er langt mer effektive enn hos konkurrenten.

Gratulerer til alle impliserte med 91,8% ! Dypt respektert med tanke på at flyene stort sett er i lufta!

Hvor har du det at bakkestoppene er mer effektive enn hos konkurenten fra? Etter hva jeg kan se på OSL, bruker vi i SGS, mindre folk, og er minst like raske på lossing/lasting av en full 737. Er vell ikke mere effektivt å bruke 6-7 mann, når konkurenten bruker bare 4? Og gjør det raskere?

apron
02-09-2009, 00:29
Hvor har du det at bakkestoppene er mer effektive enn hos konkurenten fra? Etter hva jeg kan se på OSL, bruker vi i SGS, mindre folk, og er minst like raske på lossing/lasting av en full 737. Er vell ikke mere effektivt å bruke 6-7 mann, når konkurenten bruker bare 4? Og gjør det raskere?

..jeg sikter ikke til SGS, men snarere at DY sine fly er mere i luften enn SAS sine; ergo er de mere effektive også på bakken. Det er ikke SGS sin skyld at SAS har langt fler slappe slinger.. ^_^

Tommy777
02-09-2009, 02:06
..jeg sikter ikke til SGS, men snarere at DY sine fly er mere i luften enn SAS sine; ergo er de mere effektive også på bakken. Det er ikke SGS sin skyld at SAS har langt fler slappe slinger.. ^_^

Saa faar vi se hvordan DY gjoer det naar vaeret blir daarligere med sine "effektive" slinger

goaul
02-09-2009, 04:03
Saa faar vi se hvordan DY gjoer det naar vaeret blir daarligere med sine "effektive" slinger

Ja, det skal bli spennende, nå er der jo heldigvis 33% regelen ved forsinkelser på slinger da

plane-spotter
02-09-2009, 11:28
Konkurenter med 7 mann??
Vet ikke hvor du har det fra og det varierer vel med forsinkelser og hva som er satt opp på vaktplan, men veit fra egene erfaring ( Norport ) at vi ofte må snu ett fly på 30 min med 3 mann.

Wishmaster
02-09-2009, 11:49
Og så kommer mye an på:

- koordinering
- totalvekt inn&ut
- utstyr (tilgjengelig på stand, ikke på "verkstedet")
- erfaring & kompetanse
- Kommunikasjon

MountainDew
02-09-2009, 13:27
Det er normalt 3 personer på ramp og 2 i gate ved turn-around på DY. Er det ledig kapasitet kan selvfølgelig flere hjelpe til!
Flott jobbet av Røros og Norwegian :up: ( SAS/SGS er også kjempeflink :) )