PDA

View Full Version : Bilder fra 27/8-1992, sportslig SK384/5!


LN-MEH
27-08-2009, 00:13
Her er tre bilder av OY-KIF "Svipdag Viking" som takser ut som SK385. Det kom inn som SK384. Dette var andre tur den dagen, flyet hadde hadde vært på nattstopp (kom inn som SK388 26/8) og startet ut om morgenen som SK381. Det er sikkert noen som klarer å se hvor bildene er tatt. Det var et av de siste besøkene med DC-9-21 "Sport" på denne lufthavna iallefall.
Flyet ble levert til SAS 6/1-69 og fløy som SE-DBS til 15/10-90. Ble da solgt og omreg til OY-KIF. Tatt ut av bruk 10/4-95 og endte opp hos Valujet som N126NK og var en av 4 ex-SAS DC-9-21 som det selskapet hadde en kort periode. Det ble desverre hugget opp sommeren 1997. Bildene er tatt for nøyaktig 17 år siden i dag, akk ja tiden flyr! Har en del flere bilder liggende, får bare varme opp scanneren og komme med flere etterhvert, hvis det er interesse da. Det var bare disse tre jeg hadde digitalisert fra denne dagen pr dags dato.

http://i116.photobucket.com/albums/o13/Hotman_bucket/Douglas%20DC-9/McDonnellDouglasDC-9-21OY-KIFSvi-2.jpg

http://i116.photobucket.com/albums/o13/Hotman_bucket/Douglas%20DC-9/McDonnellDouglasOY-KIFSvi-1.jpg

http://i116.photobucket.com/albums/o13/Hotman_bucket/Douglas%20DC-9/McDonnellDouglasOY-KIFSvipda.jpg

LN-MOW
27-08-2009, 00:16
Aldri vært der, men flightnumrene lyser 'ALF' lang vei .... ;)

LN-MEH
27-08-2009, 00:21
Joda korrekt MOW, på din FBU tid handlet du jo bl.a disse flyrutene også. Men SK372 var vel favoritten?!;)

dc-8-63
27-08-2009, 00:34
Alene i gaten med en full 372 - ja det var tider det....

LN-MOW
27-08-2009, 00:56
Oh yeah, baby!! En full SK372 var greia! Smekk full med tre destinasjoner å holde separat, VG og Dagbladet til halve landsdelen samt post, post, post og gjerne en hundekasse eller to. Og som ikke det var nok sto gjerne Cargo klar med et par traller bildeler, 'i tilfelle det ikke var helt fullt'!

Å få den ut på rute var en prestasjon!

hmm273
27-08-2009, 08:29
Oh yeah, baby!! En full SK372 var greia! Smekk full med tre destinasjoner å holde separat, VG og Dagbladet til halve landsdelen samt post, post, post og gjerne en hundekasse eller to. Og som ikke det var nok sto gjerne Cargo klar med et par traller bildeler, 'i tilfelle det ikke var helt fullt'!

Å få den ut på rute var en prestasjon!

.. mesteparten av bildelene kom alltid i retur til oss på Cargo, tror ikke dere engang 'gadd' å forsøke å få dem med .... ^_^

LN-MEH
27-08-2009, 19:30
Oh yeah, baby!! En full SK372 var greia! Smekk full med tre destinasjoner å holde separat, VG og Dagbladet til halve landsdelen samt post, post, post og gjerne en hundekasse eller to. Og som ikke det var nok sto gjerne Cargo klar med et par traller bildeler, 'i tilfelle det ikke var helt fullt'!

Å få den ut på rute var en prestasjon!

.. mesteparten av bildelene kom alltid i retur til oss på Cargo, tror ikke dere engang 'gadd' å forsøke å få dem med .... ^_^

Ja nå var de tre destinasjonene kanskje separert, men det var ikke alltid de var lastet i riktig rekkefølge!:) Det kunne jo f.eks være at aviser til KKN måtte flyttes for å komme til det som skulle av i ALF. Og noen ganger var det jo kjekt at 373 gikk nedom i TOS på vei sørover igjen...
Bildeler var det vel like greit gikk med en annen rute for ellers hadde det vel blitt mye bulkete dører og knuste frontglass. Kan ikke huske at 372 ble fløyet med -21 (som denne tråden egentlig handler om...) , men -41 gikk det i til MD-80 flyene etterhvert overtok. Men de av og til kaotiske tilstandene i lastrommene ble ikke noe bedre av den grunn...

Wig-wag
27-08-2009, 20:55
Svipdag? Er det et navn? Eller har flyet blitt oppkalt etter noe spesielt?

dc-8-63
28-08-2009, 00:02
Svipdag? Er det et navn? Eller har flyet blitt oppkalt etter noe spesielt?

Navnekomitteen til SAS er en gjeng som innelukket i rom og roeyker noe som ingen vet hva er....og ut kommer navn som Svipdag, Angnatyr etc.

LN-MOW
28-08-2009, 02:02
Navnekomitteen til SAS er en gjeng som innelukket i rom og roeyker noe som ingen vet hva er....og ut kommer navn som Svipdag, Angnatyr etc.

mmm ... og ste .. Stein. :colgate:

LN-MOW
28-08-2009, 02:06
Ja nå var de tre destinasjonene kanskje separert, men det var ikke alltid de var lastet i riktig rekkefølge!:) Det kunne jo f.eks være at aviser til KKN måtte flyttes for å komme til det som skulle av i ALF.

Ja, det var policy at avisene MÅTTE med, og når de kom ut for sent (som ikke var uvanlig...), hendte det at de ble liggende utenpå annen last .. beklagelig for neste stasjon, men de kom med og vi slapp kjeft fra Rutesektor som fulgte denne avgangen nøye... :lol:

ENKB
28-08-2009, 07:47
Har en del flere bilder liggende, får bare varme opp scanneren og komme med flere etterhvert, hvis det er interesse da. Det var bare disse tre jeg hadde digitalisert fra denne dagen pr dags dato.

Klart det er interresse :)