PDA

View Full Version : SAS Braathens økte bestilingsgebyr


TigerBlack
08-04-2005, 08:52
Her (http://www.dinside.no/php/art.php?id=211802) blir sas braathens igjen, sammen med andre nettsteder hyllet som det store stygge ulven pga økt gebyr ved nett bestilling..

Hva er så galt med å belaste kunden for utvikling og vedlikehold av tjenesten ?

Klippe
08-04-2005, 09:07
SAS Braathens er ikke det eneste selskapet som har fått gjennomgå i denne sammenheng. Bankene opplevde det samme når de begynte å gebyrlegge først minibank deretter giro behandling og til slutt nettjenestene.

The Ticketor
08-04-2005, 09:40
NOK50 er fortsatt ikke så høyt om man sammenligner med mange andre.

TigerBlack
08-04-2005, 10:00
Nei det er ikke det at det er så mye penger. men det "bladlusene" henger seg opp i her er at de kan skrive "sasbraathens DOBLER gebyr for internett bestilling" som er sant.

Det er vinklingen her som er sånn at det settes i mest mulig negativt lys. På en annen side er jo ikke det ett helt ukjent fenomen..

Guest
08-04-2005, 10:11
Principielt er der noget forkert i at man skal betale for at få lov til at købe!

intransfer
08-04-2005, 10:13
Det var det ikke en spesielt negativ vinkling. Litt overraskende at Norwegian også åpner for et et mulig «servicehonorar».

Selv synes jeg at ekspedisjons-, service- og fakturagebyr er nokså håpløse.

Men gleder meg virkelig til REMA kommer med service- og betalingsgebyr. Det blir en sikker vinner blant bank- og flyselskapansatte.

TheDane
08-04-2005, 12:18
Originally posted by jens
Principielt er der noget forkert i at man skal betale for at få lov til at købe!


Delvis enig. Men hvis du bla læser afgørelsen fra Danmark hvor rejsebureauforeningen lagde sag an mod SAS for at fjerne provisionen, så var udfaldet af retsagen at SAS vandt. De har ret til at sælge til agenterne uden at give provision, MEN så skal de også opkræve et rimeligt salgsgebyr selv når de sælger billetterne. Rettens afgørelse sagde at SAS når de sælger en billet på eget fly faktisk har en udgift ved salget og denne merudgift skal opkræves i form af et salgsgebyr hvis de altså vælger at sælge til agenter til nettepris istedet for at give provision som i "gamle" dage.

TigerBlack
08-04-2005, 12:18
Det at det blir satt opp servicehonorar er jo helt håpløst i utgangspungtet ja. Det skal jeg være enig..

Før så var alt inbakt i prisen. Så kostnader er knyttet til bestillingen enten det var på nett eller via telefon inni prisen. Men så kommer ett eller annet (ikke så) smart hode å finner ut at det skal skilles ut fra prisen, man skal ha nettopriser og kostnad som er knyttet til booking/billett utstedelse skal da vises kunden, noe som egentlig bare har laget bråk..

lenge leve de smarte hoder :thumbup

VC-10
08-04-2005, 12:21
Jeg kan ikke fatte at ikke dette er en del av prisen.
Så lenge det er noe vi ikke kommer utenom, måtte det være mye bedre å inkludere dette i den prisen som kommer opp, så slipper man sure miner på grunn av tillegget. For meg som kunde er det helt uinteressant hva de tar for å utføre jobben. Det er totalprisen jeg er interessert i. Andre ting som kommer i tillegg utover i bestillingen er bare irriterende!!!


:-) VC-10

Guest
08-04-2005, 12:25
Originally posted by TheDane

Originally posted by jens
Principielt er der noget forkert i at man skal betale for at få lov til at købe!


Delvis enig. Men hvis du bla læser afgørelsen fra Danmark hvor rejsebureauforeningen lagde sag an mod SAS for at fjerne provisionen, så var udfaldet af retsagen at SAS vandt. De har ret til at sælge til agenterne uden at give provision, MEN så skal de også opkræve et rimeligt salgsgebyr selv når de sælger billetterne. Rettens afgørelse sagde at SAS når de sælger en billet på eget fly faktisk har en udgift ved salget og denne merudgift skal opkræves i form af et salgsgebyr hvis de altså vælger at sælge til agenter til nettepris istedet for at give provision som i "gamle" dage.


Ja jeg kender godt den TÅBELIGE domsafgørelse.
Det virker himmelråbende at en flok forhandlere kan gå til domstolene for at gøre deres konkurrencesituation nemmere.

De (rejsebureauerne) må vise overforkunderne at de skaber en merværdi som det er værd at betale mere for - ikke at deres levenrendør skal påføres konkurrencebegrænsende regler.

TigerBlack
08-04-2005, 12:32
Originally posted by VC-10
Jeg kan ikke fatte at ikke dette er en del av prisen.
Så lenge det er noe vi ikke kommer utenom, måtte det være mye bedre å inkludere dette i den prisen som kommer opp, så slipper man sure miner på grunn av tillegget. For meg som kunde er det helt uinteressant hva de tar for å utføre jobben. Det er totalprisen jeg er interessert i. Andre ting som kommer i tillegg utover i bestillingen er bare irriterende!!!


:-) VC-10



AMEN :)

Det er det kundene også mener.. Jeg har ofte opprigninger fra folk som er fly forbanna forde de har sett på prisen som ble oppgitt uten skatter og s.f. Så får de totalt hetta når de ser totalen..

Det som også er morro er at i anonseringen så står prisene oppgitt med internett fee, men ikke at det er betinget å bestille på internett. kjempemorro..

Det er totalprisen som teller.. ikke "anonseringsprisen" + tilegg..

CK
08-04-2005, 12:46
grunnen til at servicefee ikke er bakt inn i prisen er politisk - byråene kan jo ikke selge flybilletter uten service-fee (da hadde de jo ikke tjent noen penger, siden det ikke er provisjon lenger) - og da mener byråene at det vil være konkurransevridende om SAS, Widerøe etc skulle solgt flybillettene uten fee. Ideelt sett skulle selvsagt fee være innbakt i prisen, men hvorfor gjøre en sånn big deal ut av det - det er jo sluttprisen som er viktig! Når jeg kjøper en PC-pakke på Dell er det jo prisen på hele pakken jeg bryr meg om, jeg bryr meg ikke om å se hva koster tastaturet, hva koster CPU'en, hva koster skjermen...

Hvorfor noen henger seg opp i hvordan SAS Braathens, Widerøe, KLM og andre har valgt å vise prisen, med alle elementer, skjønner jeg ikke. Norwegian tar også et "fee" - de har bare lagt den inn i flyprisen (så der kan man si at kunder som kjøper sin billett hos et byrå betaler mer enn de skulle - siden de betaler flyprisen (inkl. DYs salgskostnader) og byråets fee)

TheDane
08-04-2005, 12:51
Originally posted by jens

Originally posted by TheDane

Originally posted by jens
Principielt er der noget forkert i at man skal betale for at få lov til at købe!


Delvis enig. Men hvis du bla læser afgørelsen fra Danmark hvor rejsebureauforeningen lagde sag an mod SAS for at fjerne provisionen, så var udfaldet af retsagen at SAS vandt. De har ret til at sælge til agenterne uden at give provision, MEN så skal de også opkræve et rimeligt salgsgebyr selv når de sælger billetterne. Rettens afgørelse sagde at SAS når de sælger en billet på eget fly faktisk har en udgift ved salget og denne merudgift skal opkræves i form af et salgsgebyr hvis de altså vælger at sælge til agenter til nettepris istedet for at give provision som i "gamle" dage.


Ja jeg kender godt den TÅBELIGE domsafgørelse.
Det virker himmelråbende at en flok forhandlere kan gå til domstolene for at gøre deres konkurrencesituation nemmere.

De (rejsebureauerne) må vise overforkunderne at de skaber en merværdi som det er værd at betale mere for - ikke at deres levenrendør skal påføres konkurrencebegrænsende regler.


Men det medfører jo så også at flyselskaberne, hvis de vil benytte nettoprissystemet, er tvungen til selv at opkræve et salgsgebyr. Ellers handler de imod rettens afgørelse. Afgørelsen i Danmark sagde jo også at gebyret skulle være rimeligt og nogenlunde modsvarer den udgift som salget medførte. Så de 25 kr som SAS Braathens hidtil har opkrævet, har måske været i underkanten og 50 kr er måske et mere "dækkende" gebyr. Hvis man altså sammenligner SAS Braathens situation med den danske afgørelse. Dette gebyr er jo stadig langt under hvad de fleste internetrejsebureauer opkræver. Deres gebyrer ligger typisk på 100-200 kr.

EDIT (tilføjet):

Men vi er helt enige. Et rejsebureau er i dag ikke udelukkende en salgskanal. Det er en rådgivende ekspert. Rådgivning koster i første omgang penge. Men mange gange kan man faktisk gennem god rådgivning fx hvis man skal købe en kompelt pakkerejse (fly+hotel+forsikring+diverse andet) total set sparer penge ved at gå til en ekspert. Alt for mange rejsebureauer ser sig forsat som en salgskanal som blot skal indtaste bestillingen for kunden og have sine penge.

DY
08-04-2005, 13:26
Men det var vel flyselskapene som selv gjorde det slik at en servicegebyr nå plutselig blir veldig synlig. Så dette blir vel ris til egen bak.

DY
08-04-2005, 13:29
Originally posted by Scanor
Nei det er ikke det at det er så mye penger. men det "bladlusene" henger seg opp i her er at de kan skrive "sasbraathens DOBLER gebyr for internett bestilling" som er sant.

Det er vinklingen her som er sånn at det settes i mest mulig negativt lys. På en annen side er jo ikke det ett helt ukjent fenomen..



Men dette er da vitterlig FAKTA! Gebyret dobles jo...noe som jeg også kommenterte i en annen tråd, og debatten skar i feil retning.....mest sannsynlig fordi det dreide seg om SAS.
Avisene synes jeg i utgangspunktet er ganske kritisk til at gebyrer generelt DOBLES, noe jeg også har stor sans for.
Det dreier seg altså ikke om bare snille SAS som er så snill lar oss få fly med dem, men at også andre institusjoner/selskaper øker gebyrer. Se bare på kritikken når bompengene på vegen øker, bankgebyrer øker etc.....nei dette er ikke negativitet KUN mot SAS.....!

SAS har denen gangen valgt å doble gebyret, uten noen særlig grad av informasjon, noe også Dagens Næringsliv synes er "litt spesielt"....og DN er jo ikke VG....så kan det hende at de har et poeng? ....selvsagt om en løfter hodet litt

EB
08-04-2005, 14:16
Kan det tenkes at gebyreene rett og slett har vært for lave?

Bengt
08-04-2005, 14:33
Originally posted by intransfer

Men gleder meg virkelig til REMA kommer med service- og betalingsgebyr. Det blir en sikker vinner blant bank- og flyselskapansatte.

:up: Kunde inte uttryckt det bättre själv!
Jag avskyr alla tillkommande avgifter. Låt dessa ingå i priset. I vanliga fall är det ju Ryanair som brukar få hugg för avgifter (kreditkortsavgifter, rullstolsavgifter etc.) men nu är det Sas Braathens. MEn även SAS måste väl annonsera ut pris inklusive de avgifter som man inte kan undvika. Det måste ju Ryanair och övriga lågprisflyg göra, åtminstone i Sverige.
Om det nu är tvunget att ta differentiera priserna mot resebyråerna borde väl resebyråerna kunna erhålla bonus mot antalet sålda biljetter av SAS och övriga. Det blir i och för sig misstänkt likt provision, men definitivt konsumentvänligt.

CK
08-04-2005, 14:51
noe av det jeg - og min bookende kollega - reagere på er ordbruken. Det blir veldig DRAMATISK når man skriver at gebyrene DOBLES, og det er kanskje det som må til for å skape oppmerksomhet. Men, det skaper et inntrykk av at noe er dyrt, og blir veldig mye dyrere, enig? Når fakta er at servicefee'en øker fra 25 til 50 kroner per pax/bestilling er det ikke all verden. F.eks. for en familie (2 store + 2 små) OSL-LHR blir det 6836 med det nye DOBLE gebyret, mot 6736 med det gamle gebyret - altså en økning på sluttprisen på 100 kroner - eller én prosent! Flisespikeri.

LCH
08-04-2005, 14:54
Hvor vanskelig kan det være å automatisk pluss servicegebyret på de publiserte prisene i søkemotorene på selskapenes hjemmesider? Dermed ville kunden fått se den prisen han skulle betale, mens den publiserte prisen fortsatt var lavere, slik at reisebyråene fikk sitt. At man velger å annonsere med den publiserte prisen istedet for den reelle prisen er i mine øyne ikke noe annet enn et forsøk på å villede kunden. Norwegian skal ha ros for at de er ærlige i sin markedsføring.

CK
08-04-2005, 14:54
Originally posted by Bengt
MEn även SAS måste väl annonsera ut pris inklusive de avgifter som man inte kan undvika. Det måste ju Ryanair och övriga lågprisflyg göra, åtminstone i Sverige.

Prisene som annonseres er laveste tilgjengelige pris - inkludert statlieg skatter & avgifter, fuelsurcharge (som i min mening like gjerne kan bakes inn i prisen, for jeg har ineg tro på at vi ser oljepriser under $40/fat snart), og service-fee på internett. I alle annonsene står det også klart at prisen gjelder ved kjøp på www.sasbraathens.no, og at andre gebyr kan komme på om man bestiller andre steder.


Om det nu är tvunget att ta differentiera priserna mot resebyråerna borde väl resebyråerna kunna erhålla bonus mot antalet sålda biljetter av SAS och övriga. Det blir i och för sig misstänkt likt provision, men definitivt konsumentvänligt.


Det er ikke tillat (ref. KT)

LCH
08-04-2005, 14:57
Originally posted by CK
noe av det jeg - og min bookende kollega - reagere på er ordbruken. Det blir veldig DRAMATISK når man skriver at gebyrene DOBLES, og det er kanskje det som må til for å skape oppmerksomhet.


Da regner jeg med at flyselskapene heller ikke skal få lov til å reklamere med at de DOBLER antallet daglige avganger når de øker fra en til to? For det kan jo gi inntrykk av at man har MANGE avganger? :D

The Ticketor
08-04-2005, 14:58
og debatten skar i feil retning.....mest sannsynlig fordi det dreide seg om SAS.

Jo, alle vet jo at jeg er SK's høye forsvarer!

Fly high
08-04-2005, 15:47
Originally posted by CK
noe av det jeg - og min bookende kollega - reagere på er ordbruken. Det blir veldig DRAMATISK når man skriver at gebyrene DOBLES, og det er kanskje det som må til for å skape oppmerksomhet. Men, det skaper et inntrykk av at noe er dyrt, og blir veldig mye dyrere, enig? Når fakta er at servicefee'en øker fra 25 til 50 kroner per pax/bestilling er det ikke all verden. F.eks. for en familie (2 store + 2 små) OSL-LHR blir det 6836 med det nye DOBLE gebyret, mot 6736 med det gamle gebyret - altså en økning på sluttprisen på 100 kroner - eller én prosent! Flisespikeri.

Nei, det er ikke flisespikkeri, men en matematisk sannhet. Jeg mener vi må forutsette at voksne folk flest greier å skille gebyret fra billettprisen. Hva hadde du forresten sagt om saken om vi i dette tilfellet hadde byttet ut SAS Braathens med Ryanair?

DY
08-04-2005, 16:14
Originally posted by EB
Kan det tenkes at gebyreene rett og slett har vært for lave?

Tydeligvis har dem vært for lave siden SAS ønsker å doble dem. Men sakens kjerne er at man kanskje burde INFORMERE om HVORFOR de er økt. For min del kunne de gjerne økt til 100,-kr slik KLM har, men det jeg reagerer på er altså måten dette gjøres på - ingen informasjon om at det gjøres eller hvorfor.
Men synes SAS nok engang forventer at dette skal gå uten at det blir kommentert i media - spørsmålet blir vel om de aldri lærer av dette. er jo ikke første gangen. Det er ikke summen en reagerer på i første omgang, men kanskje at man er nødt til å øke et gebyr med 100%....uten å forklare det.

GFL
08-04-2005, 16:43
Aftenposten side 3 idag (økonomidel)

"Nå forklarer salgsdirektør Robin Kamark i SAS Braathens den nye gebyrdoblingen med at selskapet har investert store penger i systemene som muliggjør billettsalg via nett. Vi må ha et servicehonorar på 50 kr for at vi skal ha en fornuftig kostnadsdekning på denne virksomheten"


Har forresten Widerøe økt sitt gebyr på utenlandsreiser? (var vel 25 kr der sist jeg booket)

DY
08-04-2005, 17:25
Originally posted by GFL
Aftenposten side 3 idag (økonomidel)

"Nå forklarer salgsdirektør Robin Kamark i SAS Braathens den nye gebyrdoblingen med at selskapet har investert store penger i systemene som muliggjør billettsalg via nett. Vi må ha et servicehonorar på 50 kr for at vi skal ha en fornuftig kostnadsdekning på denne virksomheten"


Har forresten Widerøe økt sitt gebyr på utenlandsreiser? (var vel 25 kr der sist jeg booket)

Der kom forklaringen....hva om de hadde gått ut med dette LITT før.....en kan jo håpe at dem gjør det neste gang...men tviler.;)

EB
08-04-2005, 17:44
Dette har nok skapt mest bråk i media og på dette forumet...har ikke hørt noen klager fra de som faktisk reiser rundt meg!!!

Bengt
08-04-2005, 17:54
Originally posted by CK

Originally posted by Bengt
MEn även SAS måste väl annonsera ut pris inklusive de avgifter som man inte kan undvika. Det måste ju Ryanair och övriga lågprisflyg göra, åtminstone i Sverige.

Prisene som annonseres er laveste tilgjengelige pris - inkludert statlieg skatter & avgifter, fuelsurcharge (som i min mening like gjerne kan bakes inn i prisen, for jeg har ineg tro på at vi ser oljepriser under $40/fat snart), og service-fee på internett. I alle annonsene står det også klart at prisen gjelder ved kjøp på www.sasbraathens.no, og at andre gebyr kan komme på om man bestiller andre steder.


Om det nu är tvunget att ta differentiera priserna mot resebyråerna borde väl resebyråerna kunna erhålla bonus mot antalet sålda biljetter av SAS och övriga. Det blir i och för sig misstänkt likt provision, men definitivt konsumentvänligt.


Det er ikke tillat (ref. KT)

OK, då förstår även jag. Jag tycker fortsatt att det enda intressanta är totalpriset vilken flygbyrå jag än använder. Att annonserna inte innehåller resebyråernas eventuellt högre serviceavgift har jag full förståelse för.
Med så varierande priser som man ändå har skulle det väl inte vara något problem med att baka in bränslietillägget i priset från början. Nåja, det här är ett branschfenomen och inte något särskilt för SAS.
Häromdagen beställde jag biljetter till Spanien i oktober med Spanair. ARN-BCN tor i oktober för 97 Euro + 11 Euro i serviceavgift för E-ticket för fyra personer. Betalar med kreditkort. När jag kollar mitt kort så har man dragit 4*97, men ingen service fee alls. Kan det bero på att jag fyllde i Spanair+ nummer på alla resenärerna?
Jag bokade en likadan resa i mars för resa i maj för mig själv i arbetet, men då fick jag betala service fee. Underliga äro Spanairs vägar...

Farmer
08-04-2005, 19:15
Originally posted by GFL
Aftenposten side 3 idag (økonomidel)

"Nå forklarer salgsdirektør Robin Kamark i SAS Braathens den nye gebyrdoblingen med at selskapet har investert store penger i systemene som muliggjør billettsalg via nett. Vi må ha et servicehonorar på 50 kr for at vi skal ha en fornuftig kostnadsdekning på denne virksomheten"


Har forresten Widerøe økt sitt gebyr på utenlandsreiser? (var vel 25 kr der sist jeg booket)


Joda, wideroe.no følger pent etter på denne økningen fra 25 til 50 kroner .. på samme måte som da vi senket fra 100 kr til 25 kr i fjor.
Det er riktig at servicehonoraret , som vi forøvrig benyttet anledningen til å endre navn på nå til det rette navn: Bestillingsgebyr , skal dekke de kostnader man har for å utvikle, drifte, drive support etc

Farmer
11-04-2005, 04:07
Etter 10 dager med økt bestillingsgebyr er det interessant å se at vi kun har mottatt en eneste henvendelse angående dette. Dette sier meg at det er totalprisen kunden ser på, og at de fleste bruker ser at vi fortsatt har et betydelig lavere bestillingsgebyr enn f,eks online og offline reisebyråer. Tydeligvis mest media som har vært opptatt av dette pe:)

EB
11-04-2005, 05:58
Ingen bombe... Når Aftenposten bruker nesten to sider på saken..men alikevel bruker noen linjer på å si at prisen totalt ikke endres så er dette en mediestorm i et vannglass!!:naughty:

Trety
11-04-2005, 08:46
Selv om prisen i seg selv ikke er så høy, har Jens et viktig poeng: Det er prinsipielt helt feil å måtte betale et gebyr for å få lov til å kjøpe noe. Alt har en kostnad, men det bør ligge innbakt i prisen, og ferdig med det.
Ellers var sammenlikningen med REMA i grunnen ganske god! :spin:

Farmer
11-04-2005, 08:53
Det er rent teknisk helt uproblematisk å "bake inn" både flyskatter og bestillingsgebyr i prisen som vises på internett.
Men da flyselskapene begynte med nettopriser og fjernet provisjonen ble det valgt å vise bl.a bestillingsgebyret for på dette viset tydeliggjøre ovenfor kundene den prisforskjell/kostnadsnivå de ulike bestillingskanaler har.
Ved å gjøre det slik ser kunden meget tydelig hvor mye påslag det enkelte salgssted beregner seg for å formidle denne tjenesten.
I dag er flyselskapenes egne nettsteder betydelig billigere enn både callsenter og andre eksterne salgssteder, og dette kommer nok av store volumer.
Den enkelte salgskanal må på lik linje med andre salgssteder bære sine egne kostnader, så det er ikke mer mystisk enn som så.
Det var ingen som mukket da dette gebyret ble satt ned fra kr 100 til kr 25 i april 2004... :p

DY
11-04-2005, 09:55
Originally posted by Farmer
Det var ingen som mukket da dette gebyret ble satt ned fra kr 100 til kr 25 i april 2004... :p

Hvorfor skulle en mukke av at SAS reduserte gebyret siden det er den som bestiller som gjør jobben. Tror få var irriterte over det, men kanskje det var noe taktisk i dette siden SAS da la seg under provisjonene som reisebyråene tar...
Skjønner at det koster å "drifte" et slikt system...bare SAS kan bli flinikere til å kommunisere med sine kunder/reisende. Her har SAS en god jobb å gjøre.

EB
11-04-2005, 16:36
Utrolig hvor stort fokus denne saken har her på forumet og i media...mens passasjerene tydligvis er fornøyd eller ikke finner grunn til å klage! Agurktiden kommer tidligere og tidligere...

TigerBlack
11-04-2005, 17:03
Originally posted by Farmer
Det var ingen som mukket da dette gebyret ble satt ned fra kr 100 til kr 25 i april 2004... :p



Såklart ikke.. det hadde jo betydd at SK/BU gjore noe til fordel for kundene.. og pressen IKKE kunne skrive noe negativt.. det går jo ikke an

DY
11-04-2005, 22:00
Er det virkelig ikke noe positivt i media om luftfarten/SAS? Virker som noen kun tror media og alle journalister er imot SAS uansett.

OEH
11-04-2005, 22:22
Daaakar sas:p

EB
12-04-2005, 06:08
Tror SAS klarer seg helt fint jeg...;)

DY
12-04-2005, 07:31
Er ikke i tvil om at dem klarer seg fint, tror bare de hadde klart seg enda bedre med å informere bedre......

TigerBlack
12-04-2005, 14:19
Originally posted by DY
Er det virkelig ikke noe positivt i media om luftfarten/SAS? Virker som noen kun tror media og alle journalister er imot SAS uansett.


Vel det er ganske langt mellom hver gang pressen kommer med skryt av sas syntes jeg.. Men det er jo en kjensgjærning at det er enklere å fokusere på det negative en det positive..

EB
12-04-2005, 15:33
Hvis mediafolk har lest dette forumet så skjønner jeg da godt at de ikke vil skrive positivt om SAS...du skal ha ryggrad for å mene noe slikt...;)

CK
12-04-2005, 15:58
Originally posted by DY
Er ikke i tvil om at dem klarer seg fint, tror bare de hadde klart seg enda bedre med å informere bedre......


Joda, det er VELDIG viktig å fortelle at man øker prisen med 25 kroner.... NOT! Statoil ringer ikke meg når de øker bensinprisen med en krone (som vel utgjør 50 kroner når jeg fyller tanken)

GFL
12-04-2005, 16:19
Originally posted by CK

Originally posted by DY
Er ikke i tvil om at dem klarer seg fint, tror bare de hadde klart seg enda bedre med å informere bedre......


Joda, det er VELDIG viktig å fortelle at man øker prisen med 25 kroner.... NOT! Statoil ringer ikke meg når de øker bensinprisen med en krone (som vel utgjør 50 kroner når jeg fyller tanken)




Men tipper at du hadde fått lest nok om det i vg, dagbladet og Aftenposten dagen etter, eller vært en reportasje om det i nyhetene..

TigerBlack
12-04-2005, 17:03
Originally posted by EB
Hvis mediafolk har lest dette forumet så skjønner jeg da godt at de ikke vil skrive positivt om SAS...du skal ha ryggrad for å mene noe slikt...;)


japps, jeg har den lille uvanen å si det jeg mener uten å legge noe imellom..

my mouth has got me into plenty of trubble ;)

DY
13-04-2005, 17:34
Originally posted by CK

Originally posted by DY
Er ikke i tvil om at dem klarer seg fint, tror bare de hadde klart seg enda bedre med å informere bedre......


Joda, det er VELDIG viktig å fortelle at man øker prisen med 25 kroner.... NOT! Statoil ringer ikke meg når de øker bensinprisen med en krone (som vel utgjør 50 kroner når jeg fyller tanken)

Aldri opplevd at Statoil har ringtt en eneste gang.Tror ikke de gjør sånn ;)

Men hadde Statoil økt prisen til 22,-kr literen (100% økning) tror jeg det hadde blitt nevnt ja.....