Log in

View Full Version : Tokyo eller Washington for en helg?

Chriscross
24-08-2009, 14:16
Hei,
Har planer om å benytte meg av salget hos SAS, og vurderer IAD til 4300 eller NRT til 4900. Jeg satser på Optiontown og 400 euro ekstra for eco extra med tilhørende poeng. Imildertid klarer jeg ikek helt å bestemme meg for hvilken by jeg skal velge. Til washingotn kan jeg engeltig "når som helst" fly i preium economy for 8500 nok, inkludert lounge. Jeg må nok reise på egenhånd og har ikke vært i noen av byene tidligere. Det blir uansett en kort tur med utreise torsdag eller fredag og hjem søndag. Håper noen kan hjelpe meg med svar på noen spørsmål:

NRT er vel den beste dealen i forhold til "Normalpris", men vet noen hvordan belegget ser ut til å være fremover i eco extra og C? Lite lysten på M-klasse så langt.
På flyertalk ser det ut til at jeg har fått bekreftet at en kan bruke LH sine lounger på IAD, men kan noen verifisere at en kan nå disse loungene fra SAS sine gater?
Var de som benyttet seg av 20 000 poeng tilbudet til NRT fornøyd med hotellene de valgte?

Til Washington får jeg litt ekstra poeng med "value seats" kampanjen, og om jeg blir stucked i M-klasse sukres pillen litt med doble poeng (men neppe grunnpoeng) til begge destinasjoner.

Someone
24-08-2009, 14:22
Her er ihvertfall min rapport fra en helg i Tokyo hvis det kan være til inspirasjon og kan absolutt anbefale en tur dit

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=41334

Savipix
24-08-2009, 14:24
Jag har precis haft en laanghelg i Washington (aaker hem strax) och kan helt klart rekommendera en weekend haer! Kommer en rapport paa onsdag/torsdag hoppas jag!

ex_trd
24-08-2009, 15:04
Hva liker/tenker du å gjøre der du drar?

Fordelen med Washington D.C. er jo at du kan leie deg en bil og komme deg rundt, samt snakke engelsk med de innfødte.

I Japan er du prisgitt kollektivtransport og tegnspråk :)

Chriscross
24-08-2009, 15:13
Siden det bare blir en helg så er det ikke bohov til å kjøre så mye rundt. Tipper det er nok å se i sentrum begge steder.

Beklager at tråden først havnet i flyforum, var meningen at den skulle være i reiseforumet fra starten av.

Brandal
24-08-2009, 15:46
Av de to byene ville jeg i utgangspunktet valgt Tokyo, men byen er altfor stor til å reise for bare en helg dersom man vil ha med seg endel. Tokyo er en av de mest unike byene jeg har vært i, både på godt og vondt. En by du bør se!
Så kanskje Washington, og heller dra til Tokyo en gang du har mer tid til rådighet?

Trent600
24-08-2009, 19:12
Hvis du ikke har vært i Japan før så er jo et Tokyo besøk ganske så eksotisk og selv om japanerne ikke er så stive i engelsk er det ikke noe problem å være turist der. T-banen går overalt og er ikke noe problem å komme seg rundt. Men...med tanke på tiden du har til rådighet ville jeg nok valgt Washington. Mye av det som "skal sees" ligger mer eller mindre i gåavstand fra hverandre eller en kort t-banetur unna og hvis du er effektiv vil du føle at du får med deg mye på to-tre dager.

Boken under gir en kort innføring i de forskjellige sightsene og jeg har vært veldig fornøyd med denne bokserien.
http://www.amazon.com/Washington-D-C-Eyewitness-Travel-Guides/dp/0789491869

FlightDeck
24-08-2009, 21:29
I en valgsituasjon mellom Tokyo og Washington D.C. ville jeg definitivt valgt Tokyo. Men det er langt å reise til begge byer bare for en helg, særlig Tokyo. Washington D.C. er jeg i utgangspunktet ikke spesielt begeistret for, men det finnes jo mange gode museer og spennende institusjoner der, så jeg ser for meg at Washington D.C. er en mer "håndgripelig" by for en langhelg enn det Tokyo er.

Chriscross
26-08-2009, 14:17
Da ser det til at det blir Washington. Hadde egentlig bestemt meg for Tokyo, men var for sent ute til å få billett til 5000. Da blir det IAD for 4281 istedet tors-søn. Har foreløpig er det god plass på eco-extra, så sater på Optiontown og 175 Euro.

Det tikket inn ett tilbud fra Travel-ticker på et Starwood Luxury Colleciton hotel 139 daler/natt (all-in) i dag tidlig, og det passer jo bra.

En irriterende ting var at det ikke var mulig å få så god pris fra verken TRD eller BGO selv om "t-klasse" var ledig på de flyvningene jeg valgte. Til og med Wideroe sviktet å kom opp med w-klasse som billigste mulighet om jeg valgte hvert enkelt leg eller bare "finn beste pris". SAS.no/se/dk fant k-klasse.

Til Tokyo fikk en i går t-klasse fra ARN, men ikke fra OSL selv om det var ledig t-klasse også OSL-CPH.

Fnate
26-08-2009, 16:17
Kos deg skikkelig i Washington. Var der som turist en helg i starten av Juli, og jeg ble veldig (!) positivt overrasket. Skikkelig flott by altså.