View Full Version : SAS Group’s 717
Ser i Q2 rapporten at SAS group leaser 5 Boeing 717. Hvor bruker SAS disse?
Det må være Spanair's - de var vel kanskje formelt fortsatt i gruppen i Q2?
Nei det tror jeg ikke. Men er mulig det er Blue1 sine MD90's som er oppført som 717 i rapporten?!
Hvorfor skulle Blue1 sine MD90'er stå oppført som B717? Det er vesentlig forskjell på MD90 og B717...
Jeg holder en knapp på Spanair
http://www.na24.no/imarkedet/article2503967.ece ?
EC-JZX
EC-KFR
EC-KHX
EC-KNE
EC-KRO
-.. ifølge SAS sine egne databaser
Synes godt Sas kunne hentet hjem disse flyene og heller solgt noen griser.. :D
sail4fun
24-08-2009, 13:07
Synes godt Sas kunne hentet hjem disse flyene og heller solgt noen griser.. :D
Det er vi minst 2 om å mene :)
Ja ja, bare hell på flere typer så blir det en komplett uhenhetsflåte - og en raskere vei til konkursen
Ja ja, bare hell på flere typer så blir det en komplett uhenhetsflåte - og en raskere vei til konkursen
Er du i stand til å skrive en setning uten at den skal høres negativt ladet ut? Jeg ser også den, poenget er vel det at 717 er en type fly vi ikke ser så mye til her til lands i motsetning til B737 som flys overalt og av nesten alle!
Trenger vel ikke å være seriøs HELE døgnet.. :)
Også bes det om å returnere til tema og slutte med diverse forsøk på skittkasting!
Hilsen moderatorteamet
717 er fine fly.... men spanair sine ser slitene ut, og det ene jeg fløy var all time high... malinga flasset over alt på skroget, Air condition anlegget fulgte motor-turtallet mens det skrudde seg av og på under flight, masse fotspor på vingene.... men GOD seteplass! :) Jeg som voksen nordmann på 187cm hadde 7-10 cm fra kne til neste stolrygg :)
Men,men....717 er nok ganske dyrt å operere...som MD-90 er... Selv om motorene bruker enormt lite drivstoff, så er komponentene ellers på flyet svinaktig dyre.
MEn...pene fly!! :D Alt ser jo bedre ut enn 737 :P
717 er fine fly.... men spanair sine ser slitene ut, og det ene jeg fløy var all time high... malinga flasset over alt på skroget...
Det må vel skyldes andre forhold? De er jo malt i Spanair sine farger fra 2007 og utover.
MEn...pene fly!! :D Alt ser jo bedre ut enn 737 :P
Yepp ! :D Min eneste 717-tur så langt var fra Krabi til Bangkok med Bangkok Airways, både fly og servering var plettfrie !
Det må vel skyldes andre forhold? De er jo malt i Spanair sine farger fra 2007 og utover.
Maling som flasser av er rett og slett dårlig grunnarbeid :)
AC-anlegget på mitt fly var også fucked.... AC Pres reg. regulerte ikke til ett konstant trykk.
Resultatet var at under takeoff og turtallet gikk opp, så blåste det storm i kabinen i alle dyser, og med en gang piloten gikk av gassen, så roet dysene seg, og du kunne HØRE kjøleturbinene roet seg.
For oss som har fikset MD-80 er dette en veldig vanlig feil, og det byttes hyppig deler på MD-80'ene for å unngå dette, da det er litt plagsomt for passasjerene. Men dette har noe med kostnader å gjøre, og spanair er ikke noen gullgruve lenger :)
Outflow-ventilen var også tullete på flyet...du kunne høre den pulsere på trykket i flyet... var ganske ubehagelig egentlig, blit ganske ødelagt i ørene av sånnt, godt det bare var 20 min flight :)