View Full Version : LN-IKO i Fjellfly og LN-NPF i Busy Bee farger ?
rhusberg
22-08-2009, 09:48
Hei,
Er det det noen som kan hjelpe meg med bilder av disse to
Cessna maskinene ??. Det er til et dekalprosjekt som vanlig.....
På forhånd tusen takk for all hjelp !
Hilsen Ruben
Skal bli interessant å se hva du får av svar her, spesielt på LN-NPF.
Det eneste jeg har på Kjeviksiden av de to er disse:
http://www.kjevik.dk/fjell1/w500_LNIKO.jpg
http://www.kjevik.dk/norske/9_flynytt6801_LNNPF.jpg
LN-IKO-bildet skal vel finnes på airpics også, men hvor er det blitt av bildebasen der, tro?
rhusberg
22-08-2009, 21:11
Hei,
Jeg har dette bildet lagret i liten oppløsning, men husker ikke
hvor jeg har det fra.....
Men skulle gjerne hatt noen i høyere oppløsning, og fra den andre
siden også. Dette gjelder også LN-IKO...
Happy collecting,
Ruben
Fellowship
24-08-2009, 20:45
Hei igjen :)
Jeg har dessverre ingen bilder av LN-NPF, men jeg kan huske den. Og jeg kan i hvertfall bekrefte at svart/hvitt bildet GF har på Kjeviksiden viser den slik den var de første årene i BS, men fargebildet fra Sjøflyhavna viser den antakelig slik den var det siste året i Busy Bee. Der har bien samme plassering som den hadde på deres Cessna 206 LN-NPD som ble levert i 1972.
LN-NPF og -NPD ble overtatt av Gofjeld-Fly i juni 1974, det var vel egentlig sjøflyavdelingen til Busy Bee som ble Gofjeld-Fly etter at BS gikk over til å operere med Short Skyvan som Airexecutive Norway. ( Beklager å ha gått off topic i fhorhold til dekalene... )
rhusberg
24-08-2009, 23:29
Hei igjen :)
Jeg har dessverre ingen bilder av LN-NPF, men jeg kan huske den. Og jeg kan i hvertfall bekrefte at svart/hvitt bildet GF har på Kjeviksiden viser den slik den var de første årene i BS, men fargebildet fra Sjøflyhavna viser den antakelig slik den var det siste året i Busy Bee. Der har bien samme plassering som den hadde på deres Cessna 206 LN-NPD som ble levert i 1972.
LN-NPF og -NPD ble overtatt av Gofjeld-Fly i juni 1974, det var vel egentlig sjøflyavdelingen til Busy Bee som ble Gofjeld-Fly etter at BS gikk over til å operere med Short Skyvan som Airexecutive Norway. ( Beklager å ha gått off topic i fhorhold til dekalene... )
Hei, bare flott med utfyllende informasjon !!
Hilsen Ruben