PDA

View Full Version : Ny rute fra Torp


MartinL
20-08-2009, 12:52
Ryanair går i strupen på Norwegian og åpner rute med 3 ukentlige til Edinburgh!



Ryanair starter ny direkterute mellom Sandefjord lufthavn Torp og Edinburgh i Skottland. Fra og med den 4. november blir det tre ukentlige rundturer mellom Torp og den skotske storbyen.

http://www.boarding.no/art.asp?id=37843

imm
20-08-2009, 15:17
Flott å se at de fortsetter å bygge opp rutenettet på Torp. :up:

Med dette har selskapet nå 21 ruter fra Torp. Ikke værst det.

MartinL
20-08-2009, 16:38
Flott å se at de fortsetter å bygge opp rutenettet på Torp. :up:

Med dette har selskapet nå 21 ruter fra Torp. Ikke værst det.

Harru plass te mer a imm?

EB
20-08-2009, 17:23
...og Norwegian er sterkt ønsket til Torp - kan vel bety at folk i Vestfold ikke er så happy med Ryanair.

imm
20-08-2009, 18:55
Hehe du får sagt det EB! Trafikken til og fra Torp sier sitt om hva folkene her i området synes. Da jeg startet på Torp for 10 år siden, var det èn destinasjon med Ryanair: London. Nå er det over 20. Det hadde det ikke vært hvis folk virkelig var missfornøyde med produktet. Enkelt og greit.
Men bevares, mange ønsker Norwegian til Torp. Særlig på innenriksnettet. Det har tidligere vært underskriftskampanjer på gang for å få Norwegian til Torp.
Men ikke for å erstatte Ryanair.


IMM

Bll spotter
20-08-2009, 21:08
Hvordan er forholdet med antal Nordmænd, kontra udlændinge på FR's fly på Torp? Nogen der ved noget om det, eller har et kvalificeret gæt?
I Billund er det 70% dansker og 30 % udlændinge.

HMWK
20-08-2009, 22:09
Etter det Alf Reidar Fjell har sagt er det ca 50/50.

Fly high
21-08-2009, 11:33
...og Norwegian er sterkt ønsket til Torp - kan vel bety at folk i Vestfold ikke er så happy med Ryanair.


Av en eller annen grunn har jeg aldri hørt annet enn lovord fra vestfoldinger om det tilbudet Ryanair har fra Torp - så dette må kanskje være en ren ønsketenkning EB? ;)

imm
21-08-2009, 13:34
Hvordan er forholdet med antal Nordmænd, kontra udlændinge på FR's fly på Torp? Nogen der ved noget om det, eller har et kvalificeret gæt?
I Billund er det 70% dansker og 30 % udlændinge.


Jeg har ingen tall, men er overrasket over hvor mange utlendinger som kommer til Norge med Ryanair. Spesielt italienere, de tror jeg er i overtall på flyene til/fre italia. Skulle vært artig å sett en skikkelig statistikk på dette, hvis så finnes.


IMM

laurenz
21-08-2009, 23:29
Hehe du får sagt det EB! Trafikken til og fra Torp sier sitt om hva folkene her i området synes. Da jeg startet på Torp for 10 år siden, var det èn destinasjon med Ryanair: London. Nå er det over 20. Det hadde det ikke vært hvis folk virkelig var missfornøyde med produktet. Enkelt og greit.
Men bevares, mange ønsker Norwegian til Torp. Særlig på innenriksnettet. Det har tidligere vært underskriftskampanjer på gang for å få Norwegian til Torp.
Men ikke for å erstatte Ryanair.


IMM

Underskriftskampanjer er stort sett bortkastet tid og innsats. De er ikke verdt noen ting. Det alt for enkelt å sette et underskrift under hva som helst, facebookgrupper er enda verre, et klikk og så støtter du liksom noe...jada.
Folk har skrevet under for at tog og bus skal forsette å kjøre, fått det til og så har ingen benyttet seg av det.
Skal Norwegian komme til Torp så må de selv se eller andre må vise de et reelt behov.