PDA

View Full Version : SAS i HAU trekker luen godt ned..


apron
19-08-2009, 08:46
Leser fra Boarding.no http://www.boarding.no/art.asp?id=37816

"- Frykter ikke konkurransen med Norwegian"

Idag - onsdag 19. august, er det premiere for Norwegians flyvninger mellom Haugesund og Oslo. Konkurrenten SAS, som de siste årene har hatt "monopol" på denne ruten, frykter ikke konkurransen fra lavprisoperatøren."
---------------------
Har SAS egen stasjonsjef i HAU, eller er SGS omorganisert i Norge?
Er definitivt usikker, men om det er SGS som uttaler seg vil ikke en slik uttalelse gjøre det lettere å konkurrere om ground handling kontrakter som en uavhengig tilbyder.
Denne uttalelsen kvalifiserer til æresmedlemskap i nisseluefilosofiklbben...

ClassOne
19-08-2009, 09:07
Intervju med Tungesvik og en kort artikkel også her:http://radioh.no/les.aspx?artikkel=59904

Stasjonssjef i SAS på Helganes, Ove Tungesvik, frykter ikke konkurransen med Norwegian. Til tross for at SAS allerede har redusert antallet flygninger fra seks til fem, tror Tungesvik at arbeidsplassene vil bestå på Haugesund lufthavn, Karmøy.

Desk pilot
19-08-2009, 09:08
Vet sannelig ikke hvor mye vekt man skal legge på en slik enkeltuttalelse. Jeg mener den kommer på linje med andre klisjeer av typen "Vi ønsker konkurransen velkommen." ;)

RIBRO
19-08-2009, 09:15
Det som er artig å se i nesten alle uttalelser fra SAS nå om dagen er at de konstant går på dette med gebyrer hos DY.

"Flyr du med Norwegian må du betale ekstra for bagasje og andre ting. Dermed blir det ikke nødvendigvis billigere å fly med Norwegian".

Det synes jeg er kult gjort av SAS!

apron
19-08-2009, 09:35
Det som er artig å se i nesten alle uttalelser fra SAS nå om dagen er at de konstant går på dette med gebyrer hos DY.

"Flyr du med Norwegian må du betale ekstra for bagasje og andre ting. Dermed blir det ikke nødvendigvis billigere å fly med Norwegian".

Det synes jeg er kult gjort av SAS!

Absolut smart av SAS å ha ett budskap "Sjekk prisene begge steder før du bestemmer deg"

Når det er sagt er jo SAS som regel milevis unna å være konkuransekraftig. Sjekken Radioeni HAU gjorde viste dobbelt pris fra SK; DN sin gikk i 12 av 16 tilfeller i DY favør..

LN-KGL
19-08-2009, 09:42
Det blir ikke er større sannhet om en sier det hundre ganger - det er totalprisen det komme an på og der faller SAS gjennom. Hvem vil ikke benytte fire hundre kroner* på noe annet enn å betale for en flytur med SAS - da hjelper det ikke at en "får" gratis kaffe ombord.

* kr 413 er det en sparer mellom HAU og OSL på en oval weekend 4-6. september - ut tidlig fredag og tilbake sent søndag - med en sjekket inn koffert og sete begge veier. Og kr 391 er besparelsen hvis en reiser fra OSL.

imm
19-08-2009, 09:55
Det er vel noe som heter at det ikke finnes noe gratis lunch. Den betales, på en eller annen måte.
Når det er sagt, så synes jeg det er rart at SAS ikke frykter konkurranse. God overskrift på tråden.

RIBRO
19-08-2009, 09:57
Når det er sagt, så synes jeg det er rart at SAS ikke frykter konkurranse.
Det er vel boarding.no som sier at SAS ikke frykter konkurranse, ikke SAS?

apron
19-08-2009, 10:04
..vil tro stemningen også er annerledes "bak sløret" i SGS..

MartinL
19-08-2009, 10:04
Men hva skal de svare?
"Vi ligger våken om natten og pisser blod"

Selskapet er lite tjent med å tilkjennegi sin frykt for DY i media.

sukram
19-08-2009, 10:07
Det blir ikke er større sannhet om en sier det hundre ganger - det er totalprisen det komme an på og der faller SAS gjennom. Hvem vil ikke benytte fire hundre kroner* på noe annet enn å betale for en flytur med SAS - da hjelper det ikke at en "får" gratis kaffe ombord.

* kr 413 er det en sparer mellom HAU og OSL på en oval weekend 4-6. september - ut tidlig fredag og tilbake sent søndag - med en sjekket inn koffert og sete begge veier. Og kr 391 er besparelsen hvis en reiser fra OSL.

Jeg flyr hovedsaklig TOS-TRD og TOS-OSL når jeg flyr innenlands. Tidligere var stort sett DY billigst med god margin, men slik er det ikke lenger (ja, det er snakk om inntrykk).

Til OSL har DY stort utvalg av plasser til 595,- (og endel til 520,-) mens SAS har stort utvalg av plasser til den diabolske sum av 666,-. Jeg har stort sett med meg koffert, bag e.l.

Totalsummen (t/r) blir for DY 1270,- mens SAS (inkl gebyr) skal ha 1357,-. Norwegian er billigere, men forskjellen er jo mikroskopisk. Jeg har ingen direkte forkjærlighet for noen av selskapene og velger dermed helt fritt. Når prisforskjellen blir så liten som denne (og det har den ofte blitt i det siste) velger jeg stort sett SAS pga bedre punktlighet.

apron
19-08-2009, 10:19
Når prisforskjellen blir så liten som denne (og det har den ofte blitt i det siste) velger jeg stort sett SAS pga bedre punktlighet.

For info vil det ikke være lenge til også punktlighetsargumentet fra SAS blir borte.. :drunk:

Forskjellen ut av Base OSL er nå mikroskopisk..

Hickok
19-08-2009, 10:21
For info vil det ikke være lenge til også punktlighetsargumentet fra SAS blir borte.. :drunk:

Forskjellen ut av Base OSL er nå mikroskopisk..
Rolig nå. Dette gjelder de siste to måneder. Det trengs mer tid enn som så for å slå noe fast.

RIBRO
19-08-2009, 10:55
Det er nå i høst/vinter det blir spennende å følge med på punktligheten.
Men akkurat det er en annen tråd...

LN-MOW
19-08-2009, 12:39
---------------------
Har SAS egen stasjonsjef i HAU, eller er SGS omorganisert i Norge?


Ove er ansatt i SGS. Det er Boarding som ikke skjoenner forskjell.