View Full Version : Airbus familiedag
Lettere off topic og hvis admin synes det ikke skal på må de slette:
Men der er altså et tilbud til SAS ansatte her som kan have interesse:
Airbus-udstilling i Hamborg
SAS' A319 retrofly skal den 5. september udstilles i forbindelse med særarrangement, som afholdes af Airbus på fabrikken i Hamborg, hvor A319og A321 bliver produceret. Som SAS medarbejder har du mulighed for at komme med. Turen går med retroflyet tur/retur og i løbet af dagen vil du kunne se flere af Airbus' flytyper udstillet og i luften. Der er i alt 120 pladser og det koster 200 kr. at deltage. Pladserne bliver fordelt efter først til mølle princippet.
Til SAS ansatte kan jeg kun sige....se portalen ASAP
Hilsen
Ole
sail4fun
18-08-2009, 09:13
:up: , takk for tips
Et slikt tilbud burde jo SAS sende til sine mest trofaste kunder og.
Det vil bety mer enn bonuspoeng og annet smask etter min mening.
Et slikt tilbud burde jo SAS sende til sine mest trofaste kunder og.
Det vil bety mer enn bonuspoeng og annet smask etter min mening.
For nogen, helt sikkert
Hilsen
Ole
Utflyttet
18-08-2009, 14:31
Godt å høre at SAS har håndfast grep og god kontroll over temaet "kundebehandling".
-A
Godt å høre at SAS har håndfast grep og god kontroll over temaet "kundebehandling".
-A
Det er jo strengt tatt ikke forretningsområdet til SAS å bidra til transport til flyfaglige interne arrangementer!? Dermed faller det jo litt uttafor "kundebehandling" :) Forøvrig hadde det kanskje ikke vært nødvendig å legge ut informasjon som er forbeholdt SAS ansatte via en SAS-portal på et offentlig forum som dette?
At noen føler seg utenfor som kunde er jo beklagelig, men like fullt er det trolig visse krav som stilles fra arrangøren, f.eks. at det skal finnes en flyfaglig relasjon og at utenforstående ikke har adgang...
SAS kan kanskje begynne med en ny type "spotter-flights" nisje til diverse flyarrangement i inn og utland? :)
Bizflyer
18-08-2009, 20:54
Nuvel! Nå skal da SAS også ha lov til å drive litt velferd for sine egne ansatte også! Men jeg er sikker på at det kunne være mange utenom som også kunne være interessert i en slik tur!
BF:cool2
At noen føler seg utenfor som kunde er jo beklagelig, men like fullt er det trolig visse krav som stilles fra arrangøren, f.eks. at det skal finnes en flyfaglig relasjon og at utenforstående ikke har adgang...
Nå vil jeg vel kanskje tro at mange her inne er minst like flyfaglig interesserte som mange familiemedlemmer av ansatte i SAS....:) Jeg betviler vel at Airbus ville nektet SAS å ta med seg gode kunder til et slikt arrangement (men det vet jeg naturligvis ikke).
....oss andre kan da dra på Flyertalk DO :D
....oss andre kan da dra på Flyertalk DO :D
Er dessverre stuck i Oslo akkurat da, men skulle mer enn gjerne tatt turen til TLS & FRA.:)
Er dessverre stuck i Oslo akkurat da, men skulle mer enn gjerne tatt turen til TLS & FRA.:)
Det gaar alltids et Julebord :p:p:p
Og i tillegg til Waldemar kan dere også kanskje se Belugaen ta av som dette:
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/F-GSTA_at_XFW.jpg
Nuvel! Nå skal da SAS også ha lov til å drive litt velferd for sine egne ansatte også!
Enig! Synes det er bra at SAS kommer med slike tilbud til sine ansatte, og ikke bare rasler med nedskjæringssablene. :)
Det gaar alltids et Julebord :p:p:p
Ja, det frister jo definitivt. :D Det gikk i vasken i fjor, så vi får se til neste år.... Om det er snakk om april så er det en konferanse jeg tenkte dra på i Bosten i begynnelsen av april, så om det klaffer hadde jo det vært supert.....;)
April begynner aa faa mange tilhengere.....og the Julebords komite er jo helt klart aapen for bestikkelser :p
Bizflyer
18-08-2009, 22:33
April begynner aa faa mange tilhengere.....og the Julebords komite er jo helt klart aapen for bestikkelser :p
Må vel bli "påskebord" da vel??
Da er jeg bekræftet på denen tur...hurra...og så ksl vejret bare arte sig
Hilsen
ole
Noen tjangs for at de åpner for EBG´r hvis flyet ikke blir fullt.. ? ;)
Nuvel! Nå skal da SAS også ha lov til å drive litt velferd for sine egne ansatte også! Men jeg er sikker på at det kunne være mange utenom som også kunne være interessert i en slik tur!
For all del , helt enig , det skulle bare mangle . Jeg unner SAS ansatte på lik linje med andre bedrifter tilbud bedriften gir sine ansatte.
Det er jo strengt tatt ikke forretningsområdet til SAS å bidra til transport til flyfaglige interne arrangementer!? Dermed faller det jo litt uttafor "kundebehandling" :) Forøvrig hadde det kanskje ikke vært nødvendig å legge ut informasjon som er forbeholdt SAS ansatte via en SAS-portal på et offentlig forum som dette?
SAS kan kanskje begynne med en ny type "spotter-flights" nisje til diverse flyarrangement i inn og utland? :)
Nei , her er jeg ikke enig med deg. Forretningsområdet tilsier normal kundebehandling , men det begrepet er rimelig stort.
Jeg får fra SAS tilbud om å delta på lokale fotballkamper og golfturneringer fra tid til annen.
Det er et helt OK tiltak hva gjelder kundebehandling bortsett fra at jeg interesserer meg null og niks for fotball.Golf er det ikke alltid passer inn i mitt program.
Turen ned til Hamburg tror jeg ikke kan kalles flyfagelig i den forstand. Det er vel mer preg av tur og omvisning og det kan godt passe for mange kunder også.
Se bare når SAS og Braathens opp gjennom årene har arrangert åpent hus. Folk , blant dem kunder, kommer i tusentall.
For egen del har jeg ikke gitt uttrykk for at jeg som kunde føler meg satt utenfor.
Det var kun ment som et åpent forslag. det betyr ikke at jeg mener SAS skal begynne med "spotterflights". Det er noe helt annet.
Det må spotterne organisere selv.
Nei , her er jeg ikke enig med deg. Forretningsområdet tilsier normal kundebehandling , men det begrepet er rimelig stort.
Jeg får fra SAS tilbud om å delta på lokale fotballkamper og golfturneringer fra tid til annen.
Det er et helt OK tiltak hva gjelder kundebehandling bortsett fra at jeg interesserer meg null og niks for fotball.Golf er det ikke alltid passer inn i mitt program.
Turen ned til Hamburg tror jeg ikke kan kalles flyfagelig i den forstand. Det er vel mer preg av tur og omvisning og det kan godt passe for mange kunder også.
Se bare når SAS og Braathens opp gjennom årene har arrangert åpent hus. Folk , blant dem kunder, kommer i tusentall.
For egen del har jeg ikke gitt uttrykk for at jeg som kunde føler meg satt utenfor.
Det var kun ment som et åpent forslag. det betyr ikke at jeg mener SAS skal begynne med "spotterflights". Det er noe helt annet.
Det må spotterne organisere selv.
OK, en kjapp oppdatering... Dette er et airbus arrangement for ansatte i airbus, men siden airbus får bruke en retro 319 fra SK, har de fått tillatelse til å ta med egne ansatte. Med andre ord er det en trivelig gest fra airbus til de sas ansatte i denne omgang, og ikke åpent for "kunder" selv om de er flyinteresserte til 1000! Det blir litt som omvisningene man får på Boeing fabrikken i Seattle. På den offentlige "public" omvisningen får man se endel, og på omvisning som foregår i regi av boeing og et flyselskap, får man se endel mer!.... Slik er det bare, og jeg er helt sikker på at du i ditt fag eller virke har tilgang til flere ting og tang enn det dine kunder har....? Eller? :)
JA jeg kan kun sige at jeg glæder mig...
Jeg er lidt ked af at jeg har forårsaget en eller anden form for misundelse. Det var overhovedet ikke min mening.....
Meningen var at give andre SAS Ansatte herinde, som ikke havde set det interne
opslag på vores intra sider, en mulighed for muligvis at ansøge om deltagelse....
Dette er så blevet opfattet af, de af vores forumister, som er loyale SAS kunder, og som jeg har den dybeste respekt for, som om at arrangementet også kunne udvides til også at omfatte top customers...Det var så ikke tilfældet.
Men det kan stadig ikke tage min glæde væk, at jeg er blandt de 120 SAS/SGS ansatte
som får denne mulighed...JEg kan så også sige at det er første gang i de 39 år jeg har været i SAS/SGS hvor jeg har benyttet mig af min ret eller pligt til at deltage i et sådant arrangement, og det fortryder jeg ikke
Hilsen
Ole
For oss i gruppen som ikke har tilgang til SAS Intranet, er dette god info. Takk skal du ha Ole - jeg hadde definitivt prøvd å komme med hadde jeg vært på rett side av Atlanteren.
For Airbusinteresserte så er det jo fortsatt muligheter for å bli med på 'Hvalsafari' i Toulouse. SAS er jo også tungt involvert der og vil stå for et minneverdig arrangement på OSL.