View Full Version : Norwegian.se og Polen
Var det ikke slik at Norwegian hadde ruter fra Stockholm til Polen?
Ser av deres rutekart at Norwegian nå ikke serverer noen polske destinasjoner fra Arlanda.
Mener bestemt at Krakow og Warszawa gikk fra Stockholm?
Norwegian har snart kun "syden"-destinasjoner og litt innenriks fra ARN
FlightDeck
17-08-2009, 23:52
Rutene mellom Sverige og Polen har ikke vært noen suksess og alle er lagt ned. I Sverige kjører Norwegian samme strategi som man gjorde i Norge for noen år siden, med fokus på Syden-ruter. De har hatt mye markedsføring og etter hvert relativt høy kabinfaktor, men lav yield...
FlightDeck
17-08-2009, 23:55
Norwegian har for øvrig lagt ned flere ruter i Sverige:
Stockholm-Bergen
Stockholm-Bordeaux
Stockholm-Paris
Stockholm-Tallinn
med flere
....og flytter produksjonen tilbake til norge isteden med mer satsning over store deler av fjøla!
Er vel ikke så dumt av Norwegian å satse der de tjener penger - mye penger!
sirpjalle
18-08-2009, 07:29
Og der andre tjener mindre penger..... dessverre
Det blir spennende å se om DY satser friskere fra Sverige når de etterhvert får mer materiell på plass eller om svenskesatsingen blir en slags mini-operasjon.
Svensk industri er hardt rammet av finanskrisen og mener å ha lest at innenrikstrafikken har falt ca 25%.
I mellomtiden øker Ryanair på Skavsta.....
er de svenske operasjonjene på eget AOC, eller er det "Core Norwegian"? som gjelder
Fortsatt på egen AOC frem til 30 september men da er det definitivt slutt.
Wishmaster
18-08-2009, 23:29
Menes gamle Flynordic's (evt nordic airlink) gamle AOC?
slankebrusmannen
18-08-2009, 23:54
Fortsatt på egen AOC frem til 30 september men da er det definitivt slutt.
Betyr det også slutten for Stockholm-Dubai (ref http://www.boarding.no/art.asp?id=37804)?
sail4fun
19-08-2009, 06:42
Betyr det også slutten for Stockholm-Dubai (ref http://www.boarding.no/art.asp?id=37804)?
Eller nødvedigvis ikke, ref http://forum.scanair.no/showpost.php?p=407422&postcount=3
Det er bare MD operasjoner som er på FlyNordic AOC.
Og ARN-BOD var bare en sommer-rute slik som OSL-BOD er/var det
Og man flyr vel også ARN-BUD og ARN-FCO....
Hvordan passer dette inn i flåteplanleggingen til DY i forhold til ordre på 42 737-800. Vil de få for mange dersom de ikke klarer å etablere en større satsning fra Arlanda !?
Tommy777
20-08-2009, 02:47
Norwegian kommer garantert sterkere tilbake naa den svenske oekonomien bedrer seg. Det staar mye daarligere til i Sverige enn i Norge, SAS taper masse -- til ingen, saa forvent ekspansjon naar nytt materiell er tilgjengelig og tidene blir bedre