View Full Version : SAS A340 - reg på parkerte fly
De 2 SAS A340 som udgaar af SAS fly flåde er begge fløjet til ZRH
04.aug OYKBA som sk9135
13.aug OYKBM som sk9135
De er til stort overhaul og skal males hvide...videre skæbne kender jeg
ikke
Hilsen
Ole
Tragisk for SAS dette. At det ikke skal være mulig og sysselsette disse to maskinene er trist for SAS og ikke minst hele intercont. delen i selskapet.
Nesten rørende å se omtanken fra ansatte hos konkurrenten...
Bizflyer
17-08-2009, 09:21
Ble litt overrrasket over at det ble sendt til ZRH. Hvilke fasiliteter har de der for maling av fly osv? Er det leasingselskapet som har tatt dem tilbake? Hva skjer med interiøret? Blir det tatt ut eller blir det stående i påvente av ny operatør?
BF:cool2
Ville bare nevne at Virgin har også begynt å parkere deler av sin flåte (A346)
Ble litt overrrasket over at det ble sendt til ZRH. Hvilke fasiliteter har de der for maling av fly osv?
BF:cool2
Antar de havner hos SR Technics som har blant annet vel tilbyr alt av vedlikehold for 340
Her er OY-KBA på sitt siste hvilested med SAS farger i Zurich.
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/Airbus-A340-313X/1566499/&sid=4f500dca8b2becf78cb8614fc96d1961
Ville bare nevne at Virgin har også begynt å parkere deler av sin flåte (A346)
De har vel bare parkert 1 maskin så lenge, (G-VGOA) eller skal de parkere flere også?
Uansett. Hvordan er markedet i dag for A340-300?
Gatwick-spotters:
Virgin Atlantic. Adding to yesterday's news item, A346 G-VGOA (371) will be ferried to Lourdes on Wednesday for long-term storage. A346 G-VATL (376) will follow later this month or early next, while B744 G-VAST (28757) is to go to Mojave, CA, also for storage.
Trist :skuff
A340 er en fantastisk flot fugl i SAS-farver. Jeg har set OY-KBA i CPH hver morgen i den sidste lange tid, hvor den holdt parkeret - trist trist og synd SAS ikke magter at holde dem flyvende... Men forhåbenligt får de et godt "liv" et andet sted, hvor deres nye ejere sætter mere pris på dem ;)
Her er OY-KBA på sitt siste hvilested med SAS farger i Zurich.
Det var vel litt vel dramatisk ....
I følge interne kilder skal KBA forøvrig males i SAS-farger og tilbake i trafikk etter sjekken. KBM skal hvitmales og leveres tilbake til eier. Så da er det nok en annen 340 som skal ut av flåten.
I følge interne kilder skal KBA forøvrig males i SAS-farger og tilbake i trafikk etter sjekken. KBM skal hvitmales og leveres tilbake til eier. Så da er det nok en annen 340 som skal ut av flåten.
Umiddelbart stemmer det vel dårligt med at KBA har stået parkeret i CPH siden juni, men man ved jo aldrig hvad de finder på i SAS efterhånden.
SAS a340 OYKBA skal flyves tilbage til CPH 21aug som SK9135 efter endt overhaul
Hilsen
Ole
Bizflyer
20-08-2009, 11:06
Hvilken annen maskin skal de ta ut av drift da?
BF:cool2
Umiddelbart stemmer det vel dårligt med at KBA har stået parkeret i CPH siden juni
OY-KBA var i trafik 11-14 juli.
KBA er tilbake i CPH og skal visst stå i opplag der inntil videre.
Noen som vet hvilken 340 som er på vei til fra CPH til EWR idag? Og hvorfor 340?
Noen som vet hvilken 340 som er på vei til fra CPH til EWR idag?
Tror det är OY-KBI
KBA er tilbake i CPH og skal visst stå i opplag der inntil videre.
Är inte OY-KBA i trafik igen ? Ska nog göra några flygningar innan lease-out.
KBA er i SAS-trafikk .. går nå til Tokyo som 983/984 .. skal så leases ut til Aer Lingus, men er ikke sikker på når den skal leveres. Er visst snarlig ..
A340 til Lingus, de som bare har A330 av de store. Interessant
Enig. Skal bli interessant også å se om dette er wetlease ... EI har jo ingen egne 340'er .. fint om de kunne reddet noen arbeidsplasser på denne måten ..
FlightDeck
04-10-2009, 20:41
Her er et bilde av OY-KBM - helt hvit...:
http://www.airliners.net/photo/Untitled-(Scandinavian-Airlines/Airbus-A340-313X/1580505/L/
Enig. Skal bli interessant også å se om dette er wetlease ... EI har jo ingen egne 340'er .. fint om de kunne reddet noen arbeidsplasser på denne måten ..
Du verden...der er masse rykter som svirrer hos EI om dagen men A340 er ny for meg!!:) Tror det er vanskelig nok å holde den håndfulle mengden A330-er som er igjen i drift. Long-haul fra Dublin har lidd samme skjebnen som den irske økonomien...
T