PDA

View Full Version : En tysker i AAR


sk931
12-08-2009, 13:49
Idag ved FR ankomsten fra ALC kom der en ældre tysk herre og spurgte hvor bussen til FRA kørte fra !!!!
Det viste sige at han var blevet accepteret på et AAR fly i stedet for et Hahn fly....så vidt så godt..
Det FR ville tilbyde var AAR-STN-HHN imorgen...og overnatning i AAR var for pax egen regning...i det hele taget ville FR ikke betale en rød reje...det var ikke deres fejl....
Men det er jo lige det , det er...Godt nok går pax til fejl gate i ALC, men han burde være stoppet i Gate eller senest i flyet....
Psgr kom med SAS, og det var han meget meget glad for, AAR-CPH-FRA...det kostede ham DKK.2700,- men han var glad for vores hjælp når FR slet ikke ville hjælpe ham til Tyskland idag....
Så dagens glade pax er nu på vej fra AAR til FRA...
OG FR hører nærmere fra pax efter hjemkomst

Hilsen
Ole

Hilsen
Ole:GER

Jumper G5
12-08-2009, 13:51
Han kan jo ha lykke til med FR sin kundeservice hvis han prøver å kontakte dem etter ankomst - ihvertfall hvis forbrukerombudet og ymse mediarapporter medfører riktighet.

Pay your dollars and take your chances...

laurenz
12-08-2009, 14:33
Han spurte etter bussen? Betyr det at han først da oppdager at han har havnet i feil land? Eller var det etter å ha forsøkt i få hjelp hos FR?

Bengt
12-08-2009, 14:50
Förvånar mig lite då jag det senaste året har fått visa upp boardingkort som har kollats ganska noga både vid gate och när jag har gått ombord flyget.
Men det är ju åtminstone till en ganska stor del passagerarens eget fel när man går till fel flyg. Om det hade varit dålig information eller felskyltat borde det ju ha varit med mer än en tysk som frågade efter bussen...
Att FR då skulle betala hotell är väl lite väl mycket begärt. En fri hemresa senare är i mitt tycke helt OK. Aarhus är ju inte den mest trafikerade av flygplatser från FR:s sida...

Tertit54
12-08-2009, 15:12
Det er faktisk en av de mest viktigste oppgavene de som jobber i gaten har, nemlig å sørge for at de riktige passasjerene er på det riktige flyet.
Utifra et sikkerhetsaspekt så er jo dette en "invitasjon" til terrorister om prøve seg på ALC fordi der er de ikke så nøye på¨hvem som reiser med hvem, og ikke minst hvor er kofferten til disse er.:(:cry:

LN-MOW
12-08-2009, 15:15
Det vil alltid være noen som går feil eller misforstår. Slik er det bare - det vet alle som jobber på flyplass - og det vil aldri forandre seg. Og det er kanskje ikke flyselskapets ansvar at du går på feil fly - men det er definitivt deres ansvar å hindre det .... Så kan du tolke det som du vil ..

The Ticketor
12-08-2009, 15:21
Med fungerende gate readers skal vel dette generelt være vanskelig.

LN-MOW
12-08-2009, 15:32
Vanskelig - men det skjer likevel ...

Discus
13-08-2009, 00:17
Med fungerende gate readers skal vel dette generelt være vanskelig.
Og hvor ofte opplever man ikke at det er noe kluss med data'n så de bare river av den ene halvdelen av BP eller noterer sete/bp nr?

sk931
13-08-2009, 08:23
Han spurte etter bussen? Betyr det at han først da oppdager at han har havnet i feil land? Eller var det etter å ha forsøkt i få hjelp hos FR?
Jo han kom og spurgte hvor bussen kørte fra....Det står klart at FR forsøger at fralægge sig et hvert ansvar, men i en sådan situation har flyselskabet et stort ansvar...
Når de kommer til at tage en pax med til fejl destination skal de sørge for at
pax kommer til den destination de skulle til og ikke skyde ansvaret fra sig.
I AAR er det anden gang det er sket, at FR ikke har check på om antallet af
pax ombord stemmer overens med det antal gaten har.
For et par år siden gik en pax direkte fra et fly fra CPH over i køen af pax der skulle til STN...FR fralagde sig igen et hvert ansvar, men til sidst betalte de dog for overnatning i STN, men det holdt hårdt
Hilsen
Ole