PDA

View Full Version : Stewardessens New York

sail4fun
09-08-2009, 09:38
Rejseliv.dk har fulgt SAS-purseren på en flyvning fra København til New York med et stop over på 24 timer, som er det normale. SAS flyver til New York hver dag, så når flyet lander i Newark om eftermiddagen lokal tid, står en ny besætning klar til at flyve retur til København. Og så har Birgitte Samsom, der er chef for de øvrige stewardesser og stewards ombord, præcis et døgn, inden det bliver hendes tur.

http://www.rejseliv.dk/stewardessens-new-york

EB
09-08-2009, 16:20
Morsomt å lese slike historiere fra virkeligheten...

Discus
09-08-2009, 16:21
Også gøy å lese denne skildringen sett i lys av det du skrev (som din mor hadde skrevet) EB. I dag vet de hva de går til og hvor de skal, den gang da var det litt mer "å finne ut av tingene" i fremmed land.

EB
09-08-2009, 16:24
Jepp - "historie vs. historie" blir bare mer spennende.

Tommy777
10-08-2009, 19:42
Artig artikkel.

Synes dog Crew Guiden til SAS ikke er verdt papiret den er trykket på. I de byene jeg kjenner godt er "hemmelighetene" crewet anbefaler restauranter og butikker kun turister setter føttene sine på.

Som feks Chicago der crewet anbefaler Cheesecake Factory og Wildfire bl.a, begge i gangavstand til Michigan Avenue og begge er kjeder.

Nei, da stoler jeg heller på Stein Kaptein og hans tips som bl.a. er "Boston Blackies" i Chicago. Meget god burger som lokalbefolkningen i Chicago liker.

Purseren her kommer dog med ett godt tips. Macy's gir rabatt til alle som viser utenlandsk pass og i tillegg dersom man viser førerkort fra andre stater enn den staten man shopper i. Gjelder over hele landet.

LCH
11-08-2009, 03:56
Nei, da stoler jeg heller på Stein Kaptein og hans tips som bl.a. er "Boston Blackies" i Chicago. Meget god burger som lokalbefolkningen i Chicago liker.

Yess, Boston Blackies har kjempegode burgere, de nest beste burgerne jeg noensinne har smakt. (Begynner å bli en del etterhvert...) De aller beste var på en liten bar i Gardiner, MT like ved porten til Yellowstone, kanskje ikke det mest tilgjengelige stedet. :p

EB
11-08-2009, 06:25
Verdt papiret den er trykket på er nok SAS Crew Guide... Jeg fant den forøvrig til salgs i en heftig interiørbutikk i Napa...et område SAS aldri har fløyet til og i en stat det er mange mange år siden de fløy til.

MD11
11-08-2009, 11:42
Takker for linken til denne intressante artikkelen P.A Viking:D Artig og lese og
Birgitte Samsom ser ut til og ha flotte dager i luften på langrutene:D
Ser også at hun har utfordringer med SAS's nye cateringleverandør....

FlightDeck
11-08-2009, 11:47
Enig i at SAS Crew Guide ikke er spesielt spennende - ei heller "Our World" som SAS ga ut i høst. Ellers morsom reportasje - jeg likte dette sitatet:

Og selv om det er hårde tider i SAS, er hendes motto »Når døren er lukket, så bliver det en god dag«,

EB
11-08-2009, 15:04
Det er vel nettopp en slik innstilling som gjør det hyggelig å fly SAS...

Tommy777
12-08-2009, 21:20
Det er vel nettopp en slik innstilling som gjør det hyggelig å fly SAS...

Soleklart.

Bizflyer
13-08-2009, 22:25
La oss endelig håpe de klarer å beholde den innstillingen!

Morsomt å lese en historie fra "bak scenen"!

BF:cool2