PDA

View Full Version : Bunadssølv

tackle55
06-08-2009, 19:23
Hei folkens.
Vi skal på bryllup i helga, og fruen har tenkt å bruke bunad. Er det noen som vet om bunadssølvet kan taes med som håndbagasje. Er snakk om noen brosjer med nål på 5-6 cm, belte++. Er ikke så lysten på å sende det i belly, da det er snakk om endel kroner. Er veldig uklart ut fra OSL sine sider, og selv om jeg jobber i SGS er jeg og usikker.

Herlov
06-08-2009, 19:26
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men oppfatter det som noe urovekkende at en SGS-ansatt er bekymret for å sende noe med bagasjen i lasterommet. ;)

tackle55
06-08-2009, 19:48
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men oppfatter det som noe urovekkende at en SGS-ansatt er bekymret for å sende noe med bagasjen i lasterommet. ;)

Sjansen for at det kommer bort er så å si null, men det er snakk om endel kroner, og fruen vil derfor helst ha det i håndbagasjen.

Molinari
07-08-2009, 14:06
Men dere har vel forsikring??

sveg
09-08-2009, 21:45
Men dere har vel forsikring??

Forsikring er jo stort sett vel og bra, men litt kjedelig å stå med bunad (som jeg regner med hun tar i håndbagasjen) uten sølv når man skal i selskap. Litt avhengig av type sølv er dette heller ikke lagervare hos alle gullsmeder land og strand rundt...

blazius
10-08-2009, 08:04
Bortsett fra kniven har jeg hatt med bunadssølv mange ganger uten problemer. Det må som regel kjøres separat i røntgen, sølv får visstnok bildene til å se snåle ut.