PDA

View Full Version : Langweekend i New York

HS-TGA
06-08-2009, 10:00
Jeg er i et tidlig stadium med tanke på å ta en langweekend til New York og har noen spørsmål jeg håper jeg kan få svar på.
Jeg lufter tanken med å ta med fruen en tur i november.

Skal man til NY så går det jo en del tid i reising, så spørsmålet er hvordan en langweekend bør legges opp. Når i uken bør man reise og reise hjem igjen. Har søkt litt på priser fra torsdag til søndag, men reisetidene jeg får opp på de gode prisene er uhorvelig lange med tanke på bytte av fly osv. Er det noen som har tips til reiserute samt hvordan finne gode priser på dette? Utreise fra SVG.

Hotell. Hva anbefales her til en ok penge med ok beliggenhet?

På forhånd takk for innspill.

Discus
06-08-2009, 10:10
Weekend i NYC har vært oppe mange ganger her, så litt søk nedover i forumet kan være en god hjelp. Også en del tripreports fra NYC, og det kommer nok snart en til fra en som er der nå.

Overnattingspriser varierer voldsomt, min siste erfaring er at weekend-prisene starter torsdag. Se også på hotellprisene når du kikker på flypriser. Enkelte helger kan være svindyre. Hjelper lite å spare 1500 kr på en flybillett hvis overnattingen er kr.1500 dyrere pr. natt. Jeg har selv forsøkt å fly de seneste flyene hjem, dvs. de som går ved 20-22-tiden, da får man "en ekstra dag" i NYC.

Har selv benyttet Marriot-kjeden siste ganger, fått weekendprisrom til USD139/natt ved hjelp av NAF-rabatt (Show your card, AAA). http://forum.scanair.no/showthread.php?t=46501

Har ikke sjekket transfertider fra SVG, men du kan jo vurdere å dra fra SVG om kvelden, overnatte i nærheten av FRA/LHR/CDG el.l. og ta et tidlig fly utom morgenen, da "vinner" du en hel dag i NYC som kanskje veier opp for overnattingskostnaden i EU.

gardkarlsen
06-08-2009, 19:58
Hei

Som nevnt har dette vært oppe noen ganger før her på forumet. Her er et reisebrev som jeg skrev etter en tur i november/desember 2007: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Vi reiste også ut fra SVG med Lufthansa. Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)

TommyT
06-08-2009, 22:17
Har du mulighet til å ta fri fra jobb på mandagen - slik at du reiser fra New York på søndag kveld og kommer hjem til Stavanger på mandag formiddag - så vil prisen være cirka 3.500 kroner med KLM via Amsterdam med lite venting ved flybytte.

HS-TGA
10-08-2009, 11:02
Takker for innspill. Forslaget ditt TommyT høres ut som en god ide.