PDA

View Full Version : Tromsø vil ha utenlandsruter


CK
05-04-2005, 10:25
http://www.ht.no/incoming/article17420.ece

tosfreight
05-04-2005, 10:45
København tror jeg ærlig talt hadde vært en bra destinasjon.... Kanskje med DH4?

Redcap
05-04-2005, 11:03
Det mest realistiske måtte vel vært en SK rute til Alicante på lørdagene. Det fungerer i Ålesund, bergen, Stavanger og Trondheim så hvorfor ikke i Tromsø

TOS
05-04-2005, 11:49
SAS har vel fortsatt et fly som har nattstopp i London, så kanskje man kunne forsøkt seg på en nattrute slik det var i "gamle" dager? Man får iallefall mye effektiv tid i London, men ankomst tidlig, tidlig om morgenen og avgang sent på kvelden. Det er nesten slik at man kan ta seg en dagstur....

jy

Stone
05-04-2005, 12:59
Enig i at "syden-ruter" er mest aktuelt, i hvert fall for SAS. Det vil også være attraktivt å hente Londonere til TOS, andre veien vil det vel være lite fristende for SAS å mate passasjerer til London og BA's nettverk i stedet for eget nettverk i CPH.

Olebno
05-04-2005, 14:14
"Som man roper i skogen, får man svar". LHR-TOS-LHR ble jo prøvd for en del år siden, og det er sikkert en god grunn for at SK ikke har prøvd siden. Vil tro en slik nattoperasjon koster for mye, f.eks crewmessig. At Tromsø-væringene svarer ja på spørsmålet, er nok mer et uttrykk for "kjekt å ha", enn at de faktisk vil reise når tilbudet er der.

DY
05-04-2005, 14:33
Ville ikke satset på nattfly mellom London og Tromsø igjen, men heller forsøkt Spania.

TOS
05-04-2005, 14:57
Originally posted by Olebno
"Som man roper i skogen, får man svar". LHR-TOS-LHR ble jo prøvd for en del år siden, og det er sikkert en god grunn for at SK ikke har prøvd siden. Vil tro en slik nattoperasjon koster for mye, f.eks crewmessig. At Tromsø-væringene svarer ja på spørsmålet, er nok mer et uttrykk for "kjekt å ha", enn at de faktisk vil reise når tilbudet er der.


Jeg tror nok også at markedet for en slik rute er en smule tynt, men det hadde sikkert vært kjekt...:)

Er det forresten slik når det gjelder crew at de som kommer inn til LHR med maskinen 21.35 er de samme som flyr tilbake til OSL kl 0720 dagen etter..?

MartinL
05-04-2005, 17:10
Nå har Norwegian desverre lagt ned Trondheim - Tromsø, men har lenge fundert på at det måtte være en bra mulighet om Norwegian fløy Tromsø-Værnes-Stansted-Værnes Tromsø.

At det samme fly gikk hele ruta slik at stoppet i Værnes hadde vært på knappe 25 min.
Da hadde jo ikke flytiden blitt så aller værst fra Tromsø til london, plus at det kanskje ville bli bedre belegg på Tromsø-Værnes ruta.

Hvorfor har forresten ikke Norwegian åpnet for gjennomgående billetter slik at man som eksempel kan kjøpe Trondheim - Stockholm.

Måtte da være ganske mange flere pax å kapre fra sas om det ble åpnet for ruter der dette er mulig.

DY
05-04-2005, 17:34
Originally posted by MartinLangaas
At det samme fly gikk hele ruta slik at stoppet i Værnes hadde vært på knappe 25 min.
Da hadde jo ikke flytiden blitt så aller værst fra Tromsø til london, plus at det kanskje ville bli bedre belegg på Tromsø-Værnes ruta.

Hvorfor har forresten ikke Norwegian åpnet for gjennomgående billetter slik at man som eksempel kan kjøpe Trondheim - Stockholm.

Måtte da være ganske mange flere pax å kapre for sas om det ble åpnet for ruter der dette er mulig.

Dette står på deres internettsider:

Norwegian
Garantisten for varig lave priser

Norwegian Air Shuttle ASA, kalt Norwegian, er i dag ett lavpris flyselskap på norske og europeiske ruter. Totalt har selskapet ni innenlandsruter og 34 ruter fra flere byer i Norge til ulike destinasjoner i Europa. Norwegian har 450 ansatte og 12 fly av typen Boeing 737-300 med 148 seter. Selskapet har ca. 13 prosent av det totale innenlandsmarkedet i Norge. I 2004 har selskapet åpnet 18 nye ruter. Noen av disse er typiske sommerruter. Selskapet fraktet 2,1 millioner passasjerer i 2004.

Norwegian er et punkt-til-punkt selskapet som flyr deg direkte fra en destinasjon til en annen. Gjennom lave kostnader skal selskapet være garantisten for varig lave priser.


http://www.norwegian.no/sw193.asp