View Full Version : Reisetips til USA (NYC) i C
Vurderer en tur til USA (NYC) i november/desember, fortrinnsvis i business.
Har tittet på SK, LH og LX. Alle tre havner ca. likt ut på pris på "restriced business", 15k +/-.
Det store spørsmålet blir da, hvem har den beste businessklassen? Forslag utenom SK, LH og LX mottas også med takk, så sant prisen ikke er noe særlig dyrere.
jcnorway
04-08-2009, 22:44
Hvis BA kommer med et salg i Club World (businessklassen) som de har hatt tidligere så har man kunne finne billetter til mellom 10-11K LHR-NYC-LHR. Du må legge til en billett OSL-LHR-OSL, men du kommer fint under/rundt 15K.
Om BA sin businessklasse kan måle seg med SK, LH og LX, må noen andre som har testet disse mot hverandre svare på. Jeg har kun prøvd BA sin businessklasse (LHR-JFK igår :)) og det er absolutt en flott måte å reise over dammen på ;)
Vurderer en tur til USA (NYC) i november/desember, fortrinnsvis i business.
Har tittet på SK, LH og LX. Alle tre havner ca. likt ut på pris på "restriced business", 15k +/-.
Det store spørsmålet blir da, hvem har den beste businessklassen? Forslag utenom SK, LH og LX mottas også med takk, så sant prisen ikke er noe særlig dyrere.
Hvis du kommer med den nye biz-klassen til Swiss (den ombord i deres nye 330-300) ville jeg valgt den. Blant annet så opereres den ene av dagens 2 daglige ZRH-JFK med en av dem
Velkommen til forumet !
Har du ikke reist i C-klasse (eller reist lite) på longhaul tror jeg du opplever alle sammen som meget bra. Jeg ville også sett på reisetid og annet som gjør at du får mest mulig ut av reisen. Mange her som setter det ene opp mot det andre, og reiser man ofte får man gjerne preferanser. Man ser småting som irriterer osv. Legger du opp en reise der du får litt tid i loungene ved flybytte, ikke må stå opp før hanen galer, hjemreise litt sent så du får ekstra tid i USA osv. tror jeg det teller vel så mye som LH vs SK vs LX.
Tommy777
05-08-2009, 04:47
Hvis du kommer med den nye biz-klassen til Swiss (den ombord i deres nye 330-300) ville jeg valgt den. Blant annet så opereres den ene av dagens 2 daglige ZRH-JFK med en av dem
Helt klart. Den nye Swiss Biz slaar knockout paa resten av det som flyr over atlanterhavet.
Molinari
05-08-2009, 09:29
Du får business LHR-NYC med Kuwait Airways for 685 pund fra London. Ikke mye alkohol ombord tipper jeg - men det kan jo være at du ikke drikker :o)
Og en TR fra denne flighten kunne vært rafft
Swiss sin nye biz frister jo selvfølgelig uten tvil, men det er vel muligens en sjansespill hvilke av de to avgangene som opereres med den nye 330'en.
Du får business LHR-NYC med Kuwait Airways for 685 pund fra London. Ikke mye alkohol ombord tipper jeg - men det kan jo være at du ikke drikker :o)
Og en TR fra denne flighten kunne vært rafft
Spennende med litt eksotiske ting, men tror vi styrer unna Kuwait Airways for denne gangen.
Swiss sin nye biz frister jo selvfølgelig uten tvil, men det er vel muligens en sjansespill hvilke av de to avgangene som opereres med den nye 330'en.
LX14/15 (13.00 avgangen fra ZRH) går med -300, mens LX16/17 (09:55) går med -200.
LX18/19 til EWR går med en av Privatair sine 738-800, og har også sett billige biletter med den
Bizflyer
05-08-2009, 10:01
Du kan jo ta Iceland Airi biz fra Oslo via KEF for NOK 10 867,- i biz!
Ellers er det Swiss til 15 300,-.
Vet hva jeg hadde valgt! Hva er 4 laken ekstra i disse tider? :colgate:
BF:cool2
SQ flyr til NYC fra FRA, men det er så tidlig på morgenen at du må ha overnatting i Frankfurt. Aner ikke hva det koster, men er kanskje verdt å sjekke opp.
Tommy777
07-08-2009, 19:30
SQ flyr til NYC fra FRA, men det er så tidlig på morgenen at du må ha overnatting i Frankfurt. Aner ikke hva det koster, men er kanskje verdt å sjekke opp.
Gammel config (Spacebed) på 747 = ikke verdt pengene
Gammel config (Spacebed) på 747 = ikke verdt pengene
Sier meg uenig i det Tommy, du får en service som overgår et hvert europeisk selskap i C og catering også. Vestover er det dagflygning så setet spiller liten rolle, og Spacebed'en synes jeg er like god som en del andre lie-flat varianter, f.eks SAS og LH (lie-flat er lie-flat). Deilig atmosfære på upper deck i 747'en også. Men så er det pris og connection da, og tipper SQ scorer lavt på begge deler her, hadde ikke giddet å overnatte i FRA for det hvertfall. Og akkurat den biten blir ikke bedre når/hvis SQ setter i 77W på ruta.
Sier meg uenig i det Tommy, du får en service som overgår et hvert europeisk selskap i C og catering også. Vestover er det dagflygning så setet spiller liten rolle, og Spacebed'en synes jeg er like god som en del andre lie-flat varianter, f.eks SAS og LH (lie-flat er lie-flat). Deilig atmosfære på upper deck i 747'en også. Men så er det pris og connection da, og tipper SQ scorer lavt på begge deler her, hadde ikke giddet å overnatte i FRA for det hvertfall. Og akkurat den biten blir ikke bedre når/hvis SQ setter i 77W på ruta.
Og jeg må si meg uenig med deg igjen. Jeg har 10+ flyvninger med SQ på long-haul i business-klasse nå (747, 77W og A380), og selv om en kan si mye fint om selskapet mener jeg bestemt at de ikke er "milevis foran alle andre", slik mange ser ut til å mene. Tvert om synes jeg maten ofte er middelmådig og flyvertinnene robot-aktige. Det var meget behagelig sist når jeg connectet fra SQ til AC og fikk flyvertinner som faktisk var mennesker.
Jeg ville gått for Swiss jeg også, ikke minst om du får være med den nye A330-300.
Ja, den berømte smaken er som baken :) (rund - som Tanya Hansen sa, tror jeg hehe)
Ingen tvil om at nye Swiss er veien å gå her, det produktet gleder jeg meg til å prøve ut selv.