View Full Version : Hotell i Berlin (Alexanderplatz)
Jeg har fått i oppgave å bestille hotellrom i Berlin til en familietur i slutten av oktober. Til sammen er vi 5 personer (fordelt på 3 rom) som skal ha overnatting torsdag-søndag og to personer (1 rom) fredag-søndag. Hotellet skal helst være nær Alexanderplatz og inkludere frokost.
Sist jeg var i Berlin så mener jeg at det var plenty med gode tilbud, men nå slter jeg litt med å finne 3 eller 4 stjerners hotell til priser jeg er fornøyd med.
Noen som har noe å anbefale, eller andre tips?
Edit: Frokost
Se på Accorhotels.com , fire ganger ut av fire i Tyskland havner vi der. Mercure på 3 * er vanligvis topp , så Novotel og oppover til Sofitel..
Tilsvarende i München . Fikk Novotel kommende onsdag for EUR 66 ( tilbud sist mai ) . Alle ganger tidligere har det vært Mercure i den byen.
AirbusTrond
01-08-2009, 22:27
Motel One Alexanderplatz er bare 2 stjerner, men bortsett fra manglende minibar, var rommet og hotellet etter min mening bedre enn Park Inn, som er fire stjerner (det var forrsten ikke minibar på mitt rom på Park Inn, så det var for så vidt heller ingen forskjell). På Motel One må man dog betale ekstra for frokost, og den er nok av det enklere slaget.
Se på Accorhotels.com , fire ganger ut av fire i Tyskland havner vi der. Mercure på 3 * er vanligvis topp , så Novotel og oppover til Sofitel.
Finner ikke noe hos Accor under €110 pluss frokost.
Motel One Alexanderplatz er bare 2 stjerner, men bortsett fra manglende minibar, var rommet og hotellet etter min mening bedre enn Park Inn, som er fire stjerner (det var forrsten ikke minibar på mitt rom på Park Inn, så det var for så vidt heller ingen forskjell).
Høres ut som det kan være et bra tips, ja.
Bizflyer
01-08-2009, 23:18
Det nye SAS/BLU hotellet ligger jo på Alex plass. Men det er kanskje over den priskategorien du tenker deg?
Men hvorfor bo ved Alexplass? Jeg vet om masse billig og greie hoteller ved Adenauerplatz, som er rett ved Kudamm! Berlin har jo et utmerket system for kollektivtrafikk som kan flytte deg mellom mange steder i Berlin innen kort tid.
BF:cool2
OK, gustavf, sitt og vent litt... Får ofte tilbud fra Accor.. Venter selv nå på AMS 2. des
Det nye SAS/BLU hotellet ligger jo på Alex plass. Men det er kanskje over den priskategorien du tenker deg?
Ja, det blir litt i dyreste laget, med mindre jeg finner et knalltilbud.
Men hvorfor bo ved Alexplass? Jeg vet om masse billig og greie hoteller ved Adenauerplatz, som er rett ved Kudamm! Berlin har jo et utmerket system for kollektivtrafikk som kan flytte deg mellom mange steder i Berlin innen kort tid.
Flere på turen har vært i Berlin før, og vil gjerne bo sentralt i sentrum øst. Selv kunne jeg like gjerne bodd rundt Tiergarten eller Kudamm, men denne gangen var et hotell rundt Alexanderplatz et sterkt ønske.
Motel One Alexanderplatz er bare 2 stjerner, men bortsett fra manglende minibar, var rommet og hotellet etter min mening bedre enn Park Inn, som er fire stjerner (det var forrsten ikke minibar på mitt rom på Park Inn, så det var for så vidt heller ingen forskjell). På Motel One må man dog betale ekstra for frokost, og den er nok av det enklere slaget.
Turen er gjennomført, og dette var et meget godt tips. Her er tydeligvis spart på de små, men stort sett uviktige tingene (man blir f.eks. ikke møtt på rommet av et spesiallaget tekst-TV-system som minner deg på navnet ditt, men en TV som viser et peisbål). Rommene var litt små, men ikke veldig trange, og frokosten var enkel, men genial beliggenhet.
Kan trygt anbefales.
AirbusTrond
26-10-2009, 22:00
Hyggelig å høre! Jeg velger nok det selv neste gang jeg skal til Berlin, hvis jeg ikke før det vinner i Lotto og kan breie meg på et større rom....