PDA

View Full Version : Sør-Amerika om sommeren?

ex_trd
30-07-2009, 15:36
Som flere andre her inne har jeg også en velfylt bonuskonto hvor jeg trenger å lette litt på trykket etter hvert. Er fullbooket med tanke på ferie frem til neste sommer, så jeg tenkte å ta ut en tur first/business i juni 2010 (som jo er det seneste man kan booke per d.d.).

Har egentlig lyst til å dra en tur til Sør-Amerika iom. at jeg aldri har besøkt verdensdelen før, men jeg er litt usikker på om det er så lurt å dra dit om sommeren (les: deres vinter). Hadde i så fall tenkt å fly inn til enten Santiago de Chile eller Buenos Aires og så reise rundt i et par uker++. Hva tror dere som kjenner verdensdelen om dette? Et annet alternativ er jo å dra til Peru, evt. Brazil, men sistnevnte frister ikke veldig pga. all kriminaliteten.

dc-8-63
30-07-2009, 16:04
Har masse forslag...skriver litt mere naar jeg kommer inn paa jobb....i utgangspunktet er dette ingen daarlig idee....

SQ 777
30-07-2009, 16:34
dc-8-63 kommer sikkert med topp ideer..

Bare et forslag, Peru !! Lima, Cuzco, Machu Picchu, etc.. Var der okt i fjor og kan alltid bidra med tips....;)

AirbusTrond
30-07-2009, 16:44
Det er veldig dumt å droppe Rio de Janeiro, verdens vakreste by. Var der selv tre uker alene for fire år siden, og opplevde ingenting skummelt i det hele tatt. Jeg kan verken portutgisisk eller spansk. Dessuten drikker jeg en del. Bare mitt lille innspill. ;)

dc-8-63
30-07-2009, 22:17
Er helt enig med Reidar (SQ 777) Peru med Lima, Cuzco, Machu Picchu, om du har nok tid Cruise paa Amazonas (Cruise baatene er ikke ulike den Che Guavara reiste med i The Motor Cycle Diaries som absolutt anbefales som inspirasjons kilde). Personlig ville jeg droppe Santiago til fordel for Buenos Aires....en virkelig straalende by...selv paa den tiden av aaret....avhengig av hvor mye tid dere oensker aa bruke er aa leie leiligheter gjennom http://www.bytargentina.com/ et godt alternativ, normalt minimum en uke. Palermo distriktet i Buenos Aires er virkelig utmerket - topp resturanter og butikker....for korte opphold er Sofitel perfekt (holde dere unna Sheraton (litt gammel og kjedelig) og ikke god beliggenhet...Hyatt er utmerket ogsaa, noe dyrere enn Sofitel.

Disse http://www.tablethotels.com/Buenos-Aires-Hotels-Argentina/477 er absolutt ogsaa aa anbefale....omtrent halve prisen av kjedene og perfekt beliggenhet...(saerlig de i Palermo)....

Om dere liker aa staa paa ski er Patagonia utmerket --- BariLoche og hvis budsjettet tillater det saa er noen dager her http://www.llaollao.com/ meget godt for sjelen....

vel en start...send en PM on du oenker mere, eller jeg legger gjerne ut mere (Den lille Italienerinnen er foedt i Argentina og vi tilbringer mye tid der....)

TriStar
02-08-2009, 14:34
Bare en generell betraktning; jo nærmere ekvator du reiser jo mindre merker du den sør-amerikanske "vinteren". Mange fine destinasjoner litt lenger nord i Brasil, f.eks Fortaleza, Natal, Maceio, Recife og kanskje også Salvador. Og jeg syntes Rio er et "must" om man ikke har vært der...

Equador er også et spennende land, med Quito oppe i høyden, storbyen Guayaquil og i områdene rundt Manta er det mange fine, fredelige strender.

ex_trd
02-08-2009, 23:38
Takker alle for gode innspill så langt! Da skal jeg jobbe litt med routingen for å se hvor og når vi skal reise, så får jeg evt. komme tilbake når jeg har datoer etc. klare.

Desk pilot
02-08-2009, 23:46
Sjekk gjerne TAPs rutenett inn mot Sør-Amerika. De har et omfattende program av direkteflygninger fra Lisboa og til ulike destinasjoner i Sør-Amerika (mange av dem er riktignok i Brasil).

ex_trd
03-08-2009, 00:31
Sjekk gjerne TAPs rutenett inn mot Sør-Amerika. De har et omfattende program av direkteflygninger fra Lisboa og til ulike destinasjoner i Sør-Amerika (mange av dem er riktignok i Brasil).

Takker for tipset!