View Full Version : Decaler til BU B767
Denne godbiten fra F-DCAL (http://www.f-dcal.com/) er nå klar i 1:144 skala:
http://www.f-dcal.com/graphix/airlines/braathens/767.gif
767`n ble utrolig stilig i den siste designen til BU-SAFE...:up:
Sjekk denne på E-bay.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=806&item=652303414 8&rd=1&ssPageName=WDVW
...og der hadde vår mann lagt inn bud, ja. :)
har en sånn liggende i opplag i boden (mitt eget private Arizona...)
Originally posted by CK
har en sånn liggende i opplag i boden (mitt eget private Arizona...)
Begge steder er det god plass,varmt og tørr luft..?Har du tapet for vinduene og roterer du hjulene en gang i måneden?(det er ikke hjul på denne forresten) ;)
Vel, da var både dekaler og et kit fra Hasegawa i boks. Og snart på hylla...
og et kit fra Hasegawa
Kjøpte du kit'et på nett Falcon, evt har du adressen??
Originally posted by N-3PB
og et kit fra Hasegawa
Kjøpte du kit'et på nett Falcon, evt har du adressen??
Tror du ikke jeg klarte å kjøpe et sett i skala 1/200... :up: Kommer tilbake med egnet leverandør senere...
Ja ja...learning by doing er jo det noe som heter!!
Venter i spenning på en oppfølger:wow:
Noen som sitter på info om hvor mye man skal korte inn /kutte Revell sin 767-300 for at det skal bli en 767-200 da ? Har et sett liggende til lagring ......
Tja, -300 er 6,4 meter lenger enn -200, så da vil jeg si at man må kutte ned skroget med ca. 45,14 mm. :) Jeg har ikke oversikt over hvor mye som må tas bort hhv. foran og bak vingen akkurat nå.
Edit: Her er forresten en som har fått det til: http://www.707fan.de/Modellbau/Modelle_1_144_Jets/B767ElAl/b767elal.html
Det er tydeligvis ikke mulig å oppdrive kit for -200, så den mest nærliggende måten å bygge Braathens-maskinen(e) er å gå på en -300 med saga.
Fant denne forklaringen på nettet.....
767-200:
[from an article in Airline Modeller by Russell Brown]:
Conversion of a 1/144 scale 767-300 to a -200 series involves two steps. Firstly, removal
of two sections of fuselage fore and aft of the wings. 21.3 mm or 13/16 in (that is all the
door area) is removed from ahead of the wing and 23.3 mm / 15/16 in (equivalent to six windows)
from aft. Finally to complete the conversion, as the -200 does not have a tail skid the tail
skid faring on the lower aft fuselage is removed. When assembled the cut sections can be
puttied over and sanded smooth.
For a complete description of this conversion refer to "Airline Modeller" Vol 1 number 2.
:up:
Og her er virkelig en godbit for den som har for masse penger... (US $1,300.00)
BRAATHENS SAFE B-737 200
1/50 SCALE EXTREMLY RARE ALUMINIUM MODEL
http://i10.ebayimg.com/02/i/03/cd/81/e9_1_b.JPG
Hos eBay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=806&item=652409042 8&rd=1&ssPageName=WDVW)
Eg har nettopp skaffet med denne i 1:200
http://i15.ebayimg.com/02/i/03/ag/f4/21_1_b.JPG
Braathens "stallen" min i 1/200 består av:
737-200 gammel logo
737-500 gammel logo
737-500 samme som REF
737-700 ny logo (siste rene BU)
767-200 gammel logo
I tillegg har jeg en 737-700 i 1/100 samme logo som 700'en over, og ikke minst, en F-27 i gammel logo (er ikke helt sikker på skala, men den ligger nær 1/72).
Hva kan man få for 2 Pacmin modeller da ?
1. 737-700 m/Nordlys design
2. 737-700 Just before Member of the SAS Group colorsheme
De er ca. 25-0Cm lange
Olebno! Hva er F-27`n laget av? Jeg hadde som ungdom en BusyBee F-27 i kanskje samme størrelse laget av tre....
EB. Jeg er jaggu ikke sikker, men virker som resin. Tror ikke det er tre som skjuler seg under lakken. Modellen er uten hjul og props.
Jeg tipper det dreier seg om "resin" = herdeplast = (mest sannsynlig) polyester. Jeg tror onkelen min har en maken i Air Executive-farger.
Jeg tror onkelen min har en maken i Air Executive-farger.
Og den står på arvelisten din? :D
Originally posted by N-3PB
Jeg tror onkelen min har en maken i Air Executive-farger.
Og den står på arvelisten din? :D
Vil heller ha skipperlua fra Busy Bee Mk. I. :)
Da er dekalene ankommet. Det gikk jo fort; jeg bestilte og betalte 4. april, og fikk dekalene allerede i går...
Det følger med en grei beskrivelse av hvordan man skal korte ned skroget i Revells modell, samt dekalvinduer som erstatter de for store vinduene i modellen. F-dcal anbefaler også å kjøpe aftermarket JT-9D-motorer, siden Revells motorer ser litt underlige ut. Med tanke på alt stæsjet som "må" skaffes BØR dette bli bra til slutt! :D