PDA

View Full Version : Decaler til BU B767


LN-REF
02-04-2005, 18:46
Denne godbiten fra F-DCAL (http://www.f-dcal.com/) er nå klar i 1:144 skala:

http://www.f-dcal.com/graphix/airlines/braathens/767.gif

EB
03-04-2005, 14:04
767`n ble utrolig stilig i den siste designen til BU-SAFE...:up:

Olebno
03-04-2005, 18:11
Sjekk denne på E-bay.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=806&item=652303414 8&rd=1&ssPageName=WDVW

Falcon
03-04-2005, 22:13
...og der hadde vår mann lagt inn bud, ja. :)

CK
04-04-2005, 12:07
har en sånn liggende i opplag i boden (mitt eget private Arizona...)

LN-MEH
04-04-2005, 12:55
Originally posted by CK
har en sånn liggende i opplag i boden (mitt eget private Arizona...)

Begge steder er det god plass,varmt og tørr luft..?Har du tapet for vinduene og roterer du hjulene en gang i måneden?(det er ikke hjul på denne forresten) ;)

Falcon
04-04-2005, 22:29
Vel, da var både dekaler og et kit fra Hasegawa i boks. Og snart på hylla...

N-3PB
05-04-2005, 22:08
og et kit fra Hasegawa

Kjøpte du kit'et på nett Falcon, evt har du adressen??

Falcon
05-04-2005, 22:37
Originally posted by N-3PB
og et kit fra Hasegawa

Kjøpte du kit'et på nett Falcon, evt har du adressen??


Tror du ikke jeg klarte å kjøpe et sett i skala 1/200... :up: Kommer tilbake med egnet leverandør senere...

N-3PB
05-04-2005, 22:41
Ja ja...learning by doing er jo det noe som heter!!

Venter i spenning på en oppfølger:wow:

Falcon
05-04-2005, 23:41
Hrmf!

:D

G-COLE
06-04-2005, 22:50
Noen som sitter på info om hvor mye man skal korte inn /kutte Revell sin 767-300 for at det skal bli en 767-200 da ? Har et sett liggende til lagring ......

Falcon
07-04-2005, 00:07
Tja, -300 er 6,4 meter lenger enn -200, så da vil jeg si at man må kutte ned skroget med ca. 45,14 mm. :) Jeg har ikke oversikt over hvor mye som må tas bort hhv. foran og bak vingen akkurat nå.

Edit: Her er forresten en som har fått det til: http://www.707fan.de/Modellbau/Modelle_1_144_Jets/B767ElAl/b767elal.html

Det er tydeligvis ikke mulig å oppdrive kit for -200, så den mest nærliggende måten å bygge Braathens-maskinen(e) er å gå på en -300 med saga.

G-COLE
07-04-2005, 18:59
Fant denne forklaringen på nettet.....

767-200:
[from an article in Airline Modeller by Russell Brown]:

Conversion of a 1/144 scale 767-300 to a -200 series involves two steps. Firstly, removal
of two sections of fuselage fore and aft of the wings. 21.3 mm or 13/16 in (that is all the
door area) is removed from ahead of the wing and 23.3 mm / 15/16 in (equivalent to six windows)
from aft. Finally to complete the conversion, as the -200 does not have a tail skid the tail
skid faring on the lower aft fuselage is removed. When assembled the cut sections can be
puttied over and sanded smooth.

For a complete description of this conversion refer to "Airline Modeller" Vol 1 number 2.

:up:

LN-REF
07-04-2005, 19:35
Og her er virkelig en godbit for den som har for masse penger... (US $1,300.00)

BRAATHENS SAFE B-737 200
1/50 SCALE EXTREMLY RARE ALUMINIUM MODEL

http://i10.ebayimg.com/02/i/03/cd/81/e9_1_b.JPG

Hos eBay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=806&item=652409042 8&rd=1&ssPageName=WDVW)

LN-REF
07-04-2005, 21:44
Eg har nettopp skaffet med denne i 1:200

http://i15.ebayimg.com/02/i/03/ag/f4/21_1_b.JPG

Olebno
08-04-2005, 13:40
Braathens "stallen" min i 1/200 består av:
737-200 gammel logo
737-500 gammel logo
737-500 samme som REF
737-700 ny logo (siste rene BU)
767-200 gammel logo
I tillegg har jeg en 737-700 i 1/100 samme logo som 700'en over, og ikke minst, en F-27 i gammel logo (er ikke helt sikker på skala, men den ligger nær 1/72).

LN-HAT
11-04-2005, 23:15
Hva kan man få for 2 Pacmin modeller da ?
1. 737-700 m/Nordlys design
2. 737-700 Just before Member of the SAS Group colorsheme

De er ca. 25-0Cm lange

EB
12-04-2005, 07:37
Olebno! Hva er F-27`n laget av? Jeg hadde som ungdom en BusyBee F-27 i kanskje samme størrelse laget av tre....

Olebno
12-04-2005, 09:55
EB. Jeg er jaggu ikke sikker, men virker som resin. Tror ikke det er tre som skjuler seg under lakken. Modellen er uten hjul og props.

Falcon
12-04-2005, 10:01
Jeg tipper det dreier seg om "resin" = herdeplast = (mest sannsynlig) polyester. Jeg tror onkelen min har en maken i Air Executive-farger.

N-3PB
12-04-2005, 19:11
Jeg tror onkelen min har en maken i Air Executive-farger.

Og den står på arvelisten din? :D

Falcon
13-04-2005, 01:24
Originally posted by N-3PB
Jeg tror onkelen min har en maken i Air Executive-farger.

Og den står på arvelisten din? :D


Vil heller ha skipperlua fra Busy Bee Mk. I. :)

Falcon
26-05-2005, 13:42
Da er dekalene ankommet. Det gikk jo fort; jeg bestilte og betalte 4. april, og fikk dekalene allerede i går...

Det følger med en grei beskrivelse av hvordan man skal korte ned skroget i Revells modell, samt dekalvinduer som erstatter de for store vinduene i modellen. F-dcal anbefaler også å kjøpe aftermarket JT-9D-motorer, siden Revells motorer ser litt underlige ut. Med tanke på alt stæsjet som "må" skaffes BØR dette bli bra til slutt! :D