PDA

View Full Version : Hjelp: Noen som har tilgang til SAS sitt bookingsystem?

LN-AØR
25-07-2009, 17:46
Hei. Sitter og skal søke visum til Australia. I den forbindelse trenger jeg å vite dagen jeg kom til og dro fra England da jeg bodde der i 2006. (Man må fylle ut dette i søkeprosessen). Dersom noen kan sjekke dette, send meg en PM og jeg gir mere info. Takker.

Discus
25-07-2009, 17:55
Hadde du EB-kort finner du det på EB-sidene dine hos SAS hvis du blar bakover. (Eller rettere sagt, hadde du EB kort den gangen...)

LN-AØR
25-07-2009, 18:14
Hadde du EB-kort finner du det på EB-sidene dine hos SAS hvis du blar bakover. (Eller rettere sagt, hadde du EB kort den gangen...)

Hadde ikke det dessverre.

ex_trd
25-07-2009, 18:26
Er det virkelig nødvendig å ha det på dagen? Du må jo vite sånn ca. når det var.

Savipix
25-07-2009, 18:29
Utan att vara 100% säker tror jag inte att vi kan se så långt bak. Har dock aldrig försökt och överlåter det till folket med längre erfarenhet av ResAid :) eller StRessAid som en kollega kallade det när det inte fungerade.

LN-AØR
25-07-2009, 18:35
Er det virkelig nødvendig å ha det på dagen? Du må jo vite sånn ca. når det var.

Må ha nøyaktige datoer ja.

JoeW
25-07-2009, 23:50
Utan att vara 100% säker tror jag inte att vi kan se så långt bak. Har dock aldrig försökt och överlåter det till folket med längre erfarenhet av ResAid :) eller StRessAid som en kollega kallade det när det inte fungerade.

Støtter meg til denne - tror nok man skal være mer dreven i ResAid enn det Savipix og jeg er(og muligens til sammen!) for å finne slikt...

(Videre vet jeg at når jeg oppgir land jeg har besøkt siste ti årene når jeg får oppdaterte US Visas - at jeg bare opplyser årstall...)

Jeg antar du har dobbeltsjekket du ikke har noe liggende under deleted items eller lignende i e-mailsystemet ditt?

LN-AØR
26-07-2009, 00:20
Jeg antar du har dobbeltsjekket du ikke har noe liggende under deleted items eller lignende i e-mailsystemet ditt? Har ingen e-mailkvittering. Får nesten bare ringe sas og høre da.

LN-MOW
26-07-2009, 00:32
Hvis jeg husker rett, blir paxdataene flyttet til en backupserver ved midnatt dagen etter reisen er avsluttet og slettet akkurat ett år senere.

LN-REF
26-07-2009, 23:16
(Videre vet jeg at når jeg oppgir land jeg har besøkt siste ti årene når jeg får oppdaterte US Visas - at jeg bare opplyser årstall...)

Denne bruker eg, og har aldri hatt problemer...

As a seaman, I have visit many countries last 10 years so it is difficult to remember all and when

The Ticketor
26-07-2009, 23:45
Tror ikke SAS kan hjelpe deg stort her. Nå har jeg aldri brukt Resaid, men en hel del andre CRS-systemer, og for å finne gamle bookinger som ikke er aktive lenger (søke PNR-historie), så må man ha flightnummer og dato (og navn så klart). Billettnummer er et alternativ, men jeg husker ikke om det har dukket opp i samband med elektroniske billetter eller ikke. Antar at du har betalt med et kort, noen selskaper oppgir billettnummer til grunnen til trekket så at man kan se i kontoutdraget hvilket billettnummer det var. Kan dette være en mulighet for deg?

Ikke sikker på at sånne ting lagres så lenge som helt tilbake fra 2006 heller.

LCH78
27-07-2009, 00:32
tidligere kunne man iallfall hente ut kvitteringer for e-ticket så langt tilbake som 1 år. Men nå er det 3 måneder eller så.

The Ticketor
27-07-2009, 10:37
Hos oss blir dem spart i 13 måneder, men da trenger man e-ticketnummer. I teorien skal man kunne finne dem på andre måter også, men det er visst bare i teorien det.