View Full Version : USAirways på vei ut av Star Alliance?
Ser i annonser og på boards i Norge at USAirways konsekvent utelater Star Alliance logoen. Er dette et tegn på at US forbereder seg på å forlate allainsen når Continental kommer inn?
Jeg fløy dem i går og de nevnte ikke *A en eneste gang, verken ved utgang eller ombord.
Tror ikke man skal basere seg på det. Da jeg fløy med dem i USA i sommer var det variende hvor mye de fremhevet Star Alliance, så anter norn selskaper er flinkere enn andre. Dessuten har nok US mer å tjene på å bli i alliensen enn å forlate den
sail4fun
23-07-2009, 17:51
Merkelig at de ikke har standard annonsering ?
America West sa i sin tid at de ville ut av Star når 'nye' USAirways var etablert, men det er jo mulig at de ikke har funnet noe bedre alternativ ..
De kunne vel passet inn i OneWorld :)
...etter at de har blitt svelget av AA?
Tommy777
23-07-2009, 19:25
Jeg fløy dem i går og de nevnte ikke *A en eneste gang, verken ved utgang eller ombord.
Har jeg vanskelig for å tro siden US airways boarder sine eliter og Star Gold/Silver før gruppene begynner. Jeg har flydd US 20+ ganger til nå i år og de er konsekvent på boardingprosessen, ihvertfall her i USA. Så du må ha kommet sent i boardingprosessen eller kanskje vært på en utestasjon utenfor USA?
Det varierer veldig fra flight til flight på både UA og US hva som blir sagt ombord. Dersom det er en code share flight og en flyvertinne som leser ut av manualen, nevnes stort sett alltid codeshare partners og Star.
Reklamebyrå som har gjort en tabbe? Det er idiotisk å ikke bruke Star logoen i Norge siden det er den alliansen som har mest nordmenn som kunder. Starlogoen skaper tillit og gir mersalg. Alle websider, lounger, gater, blad ombord i flyene etc etc. har store Star logoer overalt. De er også påkrevet via kontrakten med Star å markedsføre alliansen.
Continental har annonsert at de er på vei ut av alliansen Skyteam, men de har kontrakter fortsatt med alliansen og markedfører alliansen og gir service ihht kontrakt.
Som Someone sier, US har alt å tape på å forlate Star, så de blir nok i alliansen skal du se
The Ticketor
23-07-2009, 19:40
Akkurat som BA ivhertfall pleide å gjøre, der var det heller ikke mange oneworldlogoer å se i annonseringen tidligere. Ikke helt sikker på hvordan det er nå dog.
Har jeg vanskelig for å tro siden US airways boarder sine eliter og Star Gold/Silver før gruppene begynner. Jeg har flydd US 20+ ganger til nå i år og de er konsekvent på boardingprosessen, ihvertfall her i USA. Så du må ha kommet sent i boardingprosessen eller kanskje vært på en utestasjon utenfor USA?
Det varierer veldig fra flight til flight på både UA og US hva som blir sagt ombord. Dersom det er en code share flight og en flyvertinne som leser ut av manualen, nevnes stort sett alltid codeshare partners og Star.
Reklamebyrå som har gjort en tabbe? Det er idiotisk å ikke bruke Star logoen i Norge siden det er den alliansen som har mest nordmenn som kunder. Starlogoen skaper tillit og gir mersalg. Alle websider, lounger, gater, blad ombord i flyene etc etc. har store Star logoer overalt. De er også påkrevet via kontrakten med Star å markedsføre alliansen.
Continental har annonsert at de er på vei ut av alliansen Skyteam, men de har kontrakter fortsatt med alliansen og markedfører alliansen og gir service ihht kontrakt.
Som Someone sier, US har alt å tape på å forlate Star, så de blir nok i alliansen skal du se
Mulig jeg var litt rask (som vanlig) på labben her. Jeg var sen til utgangen, så jeg fikk med meg bruddstykker, riktignok den siste delen av oppropet. Uansett så hørte jeg ikke nevnt noe som helst om bord, DET er jeg sikker på. Men jeg insinuerte heller ikke at jeg trodde dem var på vei ut, men jeg bet meg merke i at *A ikke var nevnt. Det var fra LAX, det er ikke en av dems huber, men utviltsomt en stasjon som de har en ikke ubetydelig trafikk ut
fra.
Bizflyer
23-07-2009, 20:56
Jeg satt i min enfoldighet og trodde at US Airways var oppkjøpt av United? Har jeg bommet grovt??
BF:cool2
Jeg satt i min enfoldighet og trodde at US Airways var oppkjøpt av United? Har jeg bommet grovt??
Ja, da kan du trygt si at du har bommet grovt! :)
"Salige er de enfoldige".........heter det ikke det? Er det ikke derfor du drikker.... ;) :p
Mitt tips er fortsatt at det kommer til å skje endringer...og at kanskje AA er en del av dette etter at DL + NW slo seg sammen og vi nå ser starten på samarbeidet/fremtiden UA + CO.
Bizflyer
24-07-2009, 10:11
"Salige er de enfoldige".........heter det ikke det? Er det ikke derfor du drikker.... ;) :p
Moroklumpen!!:rolleyes:
Dag Johnsen
24-07-2009, 11:55
EB
Mitt tips er fortsatt at det kommer til å skje endringer...og at kanskje AA er en del av dette etter at DL + NW slo seg sammen og vi nå ser starten på samarbeidet/fremtiden UA + CO.
Kom fra direktoermoetet i gaar og mye av den siste utviklingen var diskutert. Slevfoelgelig ble det spurt om Larry sin tilbaketrekkning hadde noe med UA merger og svaret var konsekvent NEI... i dettte oeyeblikket. Man kan selvfoelgelig ikke si ALDRI som de fleste med middels intelliegens burde forstaa.
Jeff, vaar paatredene CEO nevnte ogsaa DL/NW merger og de har ikke klart aa produsere den revenuen de hadde forventet. Han beskrev dette som at "naa er DL/NW i ringen og vi sitter paa tribunen med popcorn aa ser paa resultatet. Gaar det greit saa har vi muligheten til aa hoppe inn ogsaa... men naar du foerst er inne kan du ikke gaa ut igjen"... :naughty:
Dag
Apropos overgang mellom allianser - her er en liten oversikt:
http://theglobaltraveller.blogspot.com/2009/07/upcoming-airline-alliance-changes.html
Apropos overgang mellom allianser - her er en liten oversikt:
http://theglobaltraveller.blogspot.com/2009/07/upcoming-airline-alliance-changes.html
Takk for link. Hadde ikke fått med meg at brussels airlines skulle inn i Star Alliance. :wow:
Når LH eier Brussels så er det en naturlig konsekvens... Hva som skjer med Virgin og også hva som eventuelt skjer med jetBlue er også spennende å følge med på...
Kan jo si at Star Alliance ble nevnt ved gate både på SXM og CLT da jeg reiste til IAH idag. Koblet ut under de fleste beskjedene i flyene, så jeg vet ikke om det ble nevnt der.