PDA

View Full Version : Juarez fra El Paso og tilbake igjen.


hellbilly
21-07-2009, 01:06
Reiser tilbake til USA neste år (30april-18mai)
Har tenkt å ta turen over til Juarez, Mexico fra El Paso. Noen som har gjort dette? Hvordan fungerer det når jeg skal tilbake til USA igjen.

reiseblog\rute;
www.americandreaming.info

Hvis noen har tips om hva å se\gjøre i sør så tar jeg gjerne imot tips;)

dc-8-63
21-07-2009, 01:21
Ja jeg har gjort det - men jeg ankom El Paso med en DC-9-32 http://www.airliners.net/photo/Texas-International-Airlines/McDonnell-Douglas-DC-9-32/1119717/M/ - Saa det begynner aa bli noen aar siden :p...Den gang gikk det en Van Services x antall ganger pr.dag fra Flyplass til Flyplass, noe som paaset bra i og med at jeg skulle videre til Chihuahua med Aero Mexico - ogsaa en sliten DC-9...(meget) - grense kontrollen foregikk paa flyplassen i Juarez....helt kurrant....har dere tid saa anbefaler jeg toget fra Chihuahua til Los Moscios med stop over natten i Copper Canyon (stoerre enn Grand Canyon)...

hellbilly
21-07-2009, 01:30
Det hadde vært spennende, men ikke sikker på om tidsskjema tillater det. Men skal sjekke det nærmere.
Hvis det går shuttles fra El Paso til Mexico hadde det vært glimrende. Er nok ikke bare bare å kjøre over med leiebil hehe.
Hvordan fungerer det når vi skal tilbake til USA med tanke på visa waiver (ESTA) osv. Holder det med pass?

Tommy777
21-07-2009, 04:33
Dersom de fortsatt har den lille groenne i 2010, tar de ikke fra deg den naar du skal paa kjapp tur til Mexico, de beholder den i passet.

Men naa forsvinner jo denne forhaapentligvis i november 2009, saa da faar du jo en elektronisk visa waiver som er gyldig i 2 aar paa internet foer avreise fra Norge

hellbilly
21-07-2009, 13:06
Har lest en del vedrørende Juarez og ser nå at det rett og slett advares mot å dra over til Juarez og andre grensebyer.
"Cartels now killing at will in Chihuahua"
"Man finds grenade on street in Juárez"
"Juárez has 23 deaths in 2 days"
kilde;http://www.elpasotimes.com/juarez

Skal være en av de "farligste" byene i Mexico. Og siden jeg reiser sammen med min 4 år gamle datter og min samboer så er det vel ikke verdt å ta sjansen. Så da tar vi heller en natt i El Paso