View Full Version : seteplassering på SK4683
Hei,
vi er 2 voksne og 2 barn som reiser med SK4683, Boing 737-all stage series,
noen tips om hvor det lønner seg å sitte.
Noen som vet hvor jeg kan finne oversikt over sete plassering på fly generelt ?
S
Tænker at du på SAS.no kan preseate dig selv....mod betaling
Hilsen
ole
Hverken seatguru eller seatexpert har SAS B737, kun A340 og A330.
Jeg tror ikke det er noen seter som er bedre enn andre på SAS sine 737.
Velge sete kan du heller ikke gjøre før 22 timer før.
SK har så mange varianter av 737 og de forandrer type hele tiden.. Så du bør vente til 22 t før og se hva du får.. Og når du møter på flyplassen bør du dobbeltsjekke hva som virkelig flyr...
Hilsen
ole
Kan man göra detta på reguljärt Ole? 4683 är en SKNO maskin och inte charter.
Kan man göra detta på reguljärt Ole? 4683 är en SKNO maskin och inte charter.
Ifølge SAS sine siste tids reklamekampanjer i Norge så kan man velge sete uten å betale for dette (jfr. http://forum.scanair.no/showthread.php?t=48148), og dette er eksemplifisert med en billigbillett. Om dette stemmer med virkeligheten så skulle vel det bety at det ikke skal koste noe ekstra å forhåndsbestille sete hos SAS selv for billige billettklasser (ikke at jeg tror det stemmer med virkeligheten, men det diskuteres sikkert i tråden det henvises til).
Og mer om HVOR det kan være lurt å sitte: Det kommer an på hva dere ønsker?
Det er mindre risting lengst fram i flyet (derav er min favoritt rad 4-8). Kan være gøy å sitte ved vingen i midten og se på flaps o.l, men du mister resten av utsikten. Relativt stødig her også. Lengre bak er det mer risting og mer støy fra motorene.
En annen grunn til at jeg liker å sitte langt fram er at jeg slipper å se flyet i sin helhet, en lang metallisk tube stappfull av folk.
Det er vel litt smak og behag hva angår hvor det er kjekt å sitte. Det man kan være obs på er at noen av 737'ene har enkelte rader hvor det ikke er vindu (husker ikke hvor, men det ser man vel muligens av setekartet man får opp ved internettinnsjekk - enkelte maskiner mangler vel f.eks. vindu på rad 7). Selv fløy vi 2 voksne og 2 barn og ble plassert 3 stk på en 3 seter, og 1 person ved vindu raden foran.
Hvis man vil se ut/ned så bør man selvsagt unngå vingeområdet... :-)
Var det en forsøk på spøk? Det koster ikke mer enn internett koblingen og bruk av pc, for alle passasjerer.
FlightDeck
19-07-2009, 14:37
Boeing 737-All Stage Series er Boeing 737-700 med 140-141 seter, avhengig av om det er SAS- eller Braathens-versjon. Nødutgang er på samme rad, ellers er det alltid bedre plass på radene 1-5.
Var det en forsøk på spøk? Det koster ikke mer enn internett koblingen og bruk av pc, for alle passasjerer.
Slet ikke...mit udgangspunkt var dette
http://www.sas.dk/da/Charter/Seating/
Hilsen
Ole
Hilsen
Ole
Men SK4683 er ikke charter;)
Rutefly (som vi snakker om her) og charter er to helt forskjellige verdener.
Rutefly (som vi snakker om her) og charter er to helt forskjellige verdener.
Nu er jeg ikke den store kender af de der underlige norsk rute numre....
Hernede ved vi at alle SK7XXX er charter og derfor kunne alle Norske SK4XXX jo også være charter
hilsen
ole
Alle SK4XXX er vel gamle BU-numre som har fått et 4-tall foran seg, er de ikke?
Skjønner deg godt. Jeg kunne alle rutenummer og hvor de fløy tidligere, men for en ti år siden eller så byttet de om, lagde nye serier osv. at jeg gav opp. Må nå sjekke opp hver gang jeg har et rutenummer for å se hvor den går.
Hernede ved vi at alle SK7XXX er charter og derfor kunne alle Norske SK4XXX jo også være charter
hilsen
ole
7xxx er charter i norge as well :)