PDA

View Full Version : Aarets Scanair/Flyertalk DO gaar til Toulouse (med mer) 5-6. nov. Bli med du ogsaa


Pages : [1] 2

Tommy777
17-07-2009, 22:07
After months of planning, I have the pleasure of confirming an amazing event. It will be an experience for life.

For the first time in Flyertalks history, you have the opportunity to ride on 3 chartered flights catered by Flyertalk and your crew will be your Flyertalk moderators, visit 4 Star partners bases and chat with their executives, visit Airbus and get the very exclusive inside tour, including the A380. And I can assure you there will be many, many more surprises waiting for you...


Welcome to the First Annual Star Alliance Mega DO hosted by tommy777, Randy Petersen, oliver2002, Star Alliance and partners UA, BD, CO, LH and SK.

Before you post, please note:

- If you are interested, please read the first few posts and post in this thread. The list of participants is pending prices and set program
- The maximum participants is 300.

Flyertalk presents:
The first annual Star Alliance Mega DO

Join us for a once in a lifetime experience, including the first Flyertalk chartered flights. Initially, Lufthansa was going to provide smaller widebodies for charter, but we have secured a Condor 757-300 for this amazing flight. We have additional aircrafts available if the interest is as high as expected

The set up can be found here:

http://www10.condor.com/tcf-us/1216.html

It will be this aircraft: http://www.airliners.net/photo/Condo...42f5afdba961dc

On this flights the Flight Attendants will actually be there for your safety only. Your servers on board will be your Flyertalk Moderator Crew lead by Purser Randy Petersen on FT1 and tommy777 on FT2. The catering and service on board will be nothing like you have ever experienced on an aircraft before. That is a promise.

Also
- Welcoming CO to the Star Alliance, visit to COs second home at Newark
- Visit the Airbus factory and take a look at the Airbus A380
- Visit Scandinavian Airlines in Oslo
- Visit Lufthansa's home in Frankfurt

PS!! Everyone is welcome!!

Preliminary Program. The flight times and dates are now set, there might be program changes along the way, but flights and dates are nailed down and will not change. We won't post all the events here, get ready for some great surprises under way.

November 5th
0530 Pick up from the Sheraton
0700 FRA-OSL flight
0800 Participants starting at OSL gets welcomed by SAS
0850 Arrive OSL, parking at the SAS hangar
Program continues
1100 Main DO flight OSL-TLS
1400 Arrive TLS
The exclusive inside tour of the Airbus factory
1800 TLS-FRA
1900 Arrive FRA
Official DO party


Friday November 6th
A day at LHs main base. Pick up at the Sheraton at 9AM

The event has become pretty popular, so please put yourself on the "I'm interested" list as soon as possible.


The charter will originate in Frankfurt, but you can start in Oslo or Toulouse if you want to. Information on where to show up and when will be posted later.

The charter flight will be on a Boeing 757-300 provided by Condor, D-ABON

http://www.airliners.net/photo/Condo...192344e6cd72a6

Seat set up here:
http://www10.condor.com/tcf-us/1216.html

The first and last section on the plane will be business class with the middle seat blocked. The main middle cabin will be coach

Prices includes flights FRA-OSL-TLS-FRA (see above post for times), all meals on the ground (including the Flyertalk reception on Thursday), full catering on board (and when I say full, I mean FULL), all taxes, surcharges and fees and of course, Frequent flyer miles.

The prices are regardless of where you originate. You will get a fixed amount of frequent flyer miles regardless of where you originate. If you start in OSL, TLS or FRA, you will get the same amount of miles

Prices are in Euro and needs to be paid in Euro because all costs are in Euro.

Economy Class: 465 Euros
Business Class: 760 Euros

Frequent Flyer miles/points: You will get 15.000 status points/eqms and redeemable miles from BD, LH or CO as a fixed amount for the charter experience. We are working to get this from SK and UA as well. There will be no class of service bonus or more points for business. The big difference will be service. Total flying time is around 6 hours, 3 flights, catering will be served on all. And boy, if you are up front, what a day it will be ;-)

Seating will be assigned aisle or window on request. The later you buy your ticket, the bigger chance you have to end up in a middle seat if you are in the back. Please note that the 20+ moderators (10 on each flight) will all be assigned middle seats since we are serving on board anyways

Ticketing will be done via www.starmegado.com and payment can be done via Paypal

We have set up a website for the DO, it will be password protected. www.starmegado.com xyzzy is in charge of the website. You will have to register for the event via airbusdo@gmail.com to get access to the closed part of the site (see post #4 in this thread for instructions on how to register)

You will receive a password to access the website with the link to the ticketing site on July 28th at 5PM CET. Please don't contact Wideroe, Lufthansa or anyone else in regards to ticketing. Wideroe will provide a live chat to help when the ticketing site is up. An e-ticket will be issued. The miles/points will be applied to your account manually.

Ticketing is now open. Tickets are non refundable, but transferable after approval by the Flyertalk team.

Hotel in Frankfurt
We have negotiated a rate of 99 Euros including breakfast at the Sheraton Frankfurt Airport. All pick ups and activities will originate there. Rooms can be booked on www.starmegado.com

Tommy777
20-07-2009, 22:35
Alle,

Nå som alt er klart, har jeg bedt moderatorene om å flytte denne tråden til flyforumet.

Dersom det er noen spørsmål, vennligst post dem her

mvh

-Tommy

LN-AFG
21-07-2009, 02:22
Kan WF i MJF ordne tilsluttningsbilletter til hyggelige priser? Jeg kunne trenge en routing BGO - OSL og siden FRA - BGO, eller er dette noe en må ordne selv?

Tommy777
21-07-2009, 02:38
Lufthansa har tilbudt billetter i eget nettverk, men prisene paa disse enveis er foreloepig utrolig dyre. Naar det gjelder Wideroe Internet tror jeg nok ikke de har mulighet til det, men det er vel noen andre her inne som kan svare paa det?

Molinari
21-07-2009, 11:08
Når kan vi vente svar på om EB vil gi poeng, og hvilken type poeng på denne DO?

Tommy777
21-07-2009, 18:29
Når kan vi vente svar på om EB vil gi poeng, og hvilken type poeng på denne DO?

Det blir grunnpoeng og poeng som kan brukes. Nå må jeg ærlig innrømme at jeg sliter med SAS, særlig nå midt på sommeren.

UA og AC har gitt semi positive svar og vil bekrefte denne uken.

grindstein
22-07-2009, 17:06
Når kan man forvente mail med opplysningene vi tregner for å logge inn å bestille?

Hickok
22-07-2009, 17:20
Slik jeg leser første post, så kommer e-posten 28.07 kl. 17:00. Da åpner også billetteringen.

Tommy777
22-07-2009, 19:24
korrekt.....

OSLflyer
22-07-2009, 20:01
Nå må jeg ærlig innrømme at jeg sliter med SAS, særlig nå midt på sommeren.


Det er du ikke alene om Tommy :lol:

ILS2
23-07-2009, 02:05
La meg bare faa si at hele opplegget virker utrolig spennende, saa all skryt til organisatorene for initiativet. Synd at SAS - som vanlig - skal vaere saa bakstreversk. Poengopptjening er tross alt alltid en faktor naar man skal ut aa fly, selv naar opplegget er saa bra som dette :)

Tommy777
23-07-2009, 23:09
La meg bare faa si at hele opplegget virker utrolig spennende, saa all skryt til organisatorene for initiativet. Synd at SAS - som vanlig - skal vaere saa bakstreversk. Poengopptjening er tross alt alltid en faktor naar man skal ut aa fly, selv naar opplegget er saa bra som dette :)

Heisann,

Det er ikke det at SAS er bakstreversk, det som skaper problemer er at alle tar ferie samtidig.

Det ser dog ut til at dette løser seg nå:)

Hickok
26-07-2009, 10:48
Selv om jeg er oppsatt med OSL som startpunkt, så er det mulig at jeg kommer til å endre dette til FRA. Er det mulighet for å endre dette ved bestilling på tirsdag?

Tommy777
27-07-2009, 22:38
Folks,

www.wideroe.no who are helping us with ticketing the charter, needs a couple more days before ticketing can commence. Their development team is ironing out a couple of things.

The TATL flights are ready to be ticketed via Lufthansa.

So we will send the passwords out on Tuesday 28th at 8PM CET (Central European time) and you can start ticketing the TATL segments.

The charter will be available for sale through the same password on Friday at 7PM CET.

Sorry for the delay.
__________________

BSSW
27-07-2009, 22:44
Hvordan blir det når det kommer til å velge sete, hvis det plutselig kan bli bytte av type (f.eks A320->A321)? Man har jo forskjellige favorittseter på de forskjellige typene.

Tommy777
27-07-2009, 22:47
du kan velge vindu eller midtgang, men ikke sete. Det blir alt for komplisert

Tommy777
28-07-2009, 01:16
Jeg har i dag sendt en forespoersel til SAS for aa faa priser FRA-OSL/ARN/CPH. Jeg vil poste prisene her naar jeg faar svar

Molinari
28-07-2009, 11:11
Det blir grunnpoeng og poeng som kan brukes. Nå må jeg ærlig innrømme at jeg sliter med SAS, særlig nå midt på sommeren.

UA og AC har gitt semi positive svar og vil bekrefte denne uken.

Noe nytt fra SK her...? Eller er alle med bortsett fra de?

Tommy777
28-07-2009, 18:23
Positiv tilbakemelding fra SAS på gruppepriser. Dersom du er interessert i å connecte til Oslo og fra Frankfurt, vennligst send en e-post til airbusdo@gmail.com med hvor du vil starte i Norge og hvor du vil fly tilbake til fra Frankfurt så snart som mulig

Someone
28-07-2009, 18:56
Positiv tilbakemelding fra SAS på gruppepriser. Dersom du er interessert i å connecte til Oslo og fra Frankfurt, vennligst send en e-post til airbusdo@gmail.com med hvor du vil starte i Norge og hvor du vil fly tilbake til fra Frankfurt så snart som mulig

Done. Hvilken pris er det snakk om?

Blubird
28-07-2009, 21:54
Du vil motta passord via epost for tilgang til denne siten som vil rute deg videre til en privat site paa wideroe.no den 28. juli klokka 1700 CET.

Er det et dårlig tegn når jeg har registrert meg forlengst, men fortsatt ikke mottatt noen mail med passord, slik det står over her?

LN-FHU
28-07-2009, 21:56
Ikke jeg heller......:( Det går sikkert bra serru....stoler på Tommy & Co :D

Tommy777
28-07-2009, 21:57
Neida, Oliver var på vei til å sende dette ut for kort tid siden, men brannmuren på jobben hans nekta han... Så det vil komme i kveld USA tid, rundt klokka 0100 norsk tid.

Vennligst merk at charter bookingen ikke starter før neste fredag. Mer her:

http://www.flyertalk.com/forum/12135651-post240.html

Og følg gjerne med her: http://www.flyertalk.com/forum/communitybuzz/975877-new-thread-now-confirmed-first-annual-star-alliance-mega-do-november-3rd-thru-6-a-6.html

Tommy777
29-07-2009, 05:19
Da er man i gang med aa sende ut passord, men merk at charteren ikke er lagt ut for salg enda.

Ser at det kun er 5 personer som er interessert i connecting eller returflights med SAS. Enten er det vel en stabel ID billetter ellers foelger folk ikke med i ferietia :);)

FYIØ Vi trenger minst 20 pers for at SAS skal ta bryet med aa tilby billetter til Oslo og tilbake fra Frankfurt

LN-MOW
29-07-2009, 05:29
Det er et utrolig stykke arbeid dere gutta har lagt i å få til dette ... Gjete katter er barnemat i forhold til dette!!!

SpotOn
29-07-2009, 07:03
Noe nytt fra SK her...? Eller er alle med bortsett fra de?

Ser av websiden at det er oppgitt at deltagere får "15,000 Frequent flyer miles and 15,000 elite qualifying miles from your choice of either Lufthansa or Continental. " Siden bookingsiden ikke er åpnet enda for europa-charteren så håper jeg dette bare betyr at forhandlinger/avklaringer med SK pågår fremdeles (hvis ikke får jeg vel melde meg inn i Miles & More). :) Når jeg tenker på det så er det jo ikke helt umulig at EB-poengene blir M&M poeng med tid og stunder uansett dersom spekulasjonene om LH oppkjøp av SK slår til.

Føyer meg forøvrig inn i rekkene over de som er imponert over hva enkelte har fått til her!

Tommy777
29-07-2009, 22:33
Vi jobber med saken og håper at Eurobonus svarer innen EOB fredag

Tommy777
31-07-2009, 17:03
Det vil si Eurobonus trenger litt mer tid paa seg, men vi faar vite dette foer charteren legges ut.

Gode nyheter paa morran i dag: Vi gikk tilbake til Sheraton Frankfurt og forhandlet ned romprisen fra 139 Euro natten til 99 Euro. De som er interessert i aa bo der, send en epost til airbusdo@gmail.com

Someone
31-07-2009, 17:18
Det vil si Eurobonus trenger litt mer tid paa seg, men vi faar vite dette foer charteren legges ut.


Hvordan ligger det an med BD poeng for de av oss som har gitt opp Eurobonus?

Tommy777
31-07-2009, 17:19
Intet svar derfra. Purret dem tidligere i dag.

LN-MOW
31-07-2009, 17:23
Hva med UA?

Tommy777
31-07-2009, 17:40
Det vet vi i ettermiddag CST

view
04-08-2009, 00:26
Er det noe prisanslag på gruppeprisen for retur til OSL? Ballpark figure.

Extra230
04-08-2009, 11:52
Hei Tommy,

noe nytt om UA miles?

- T

ILS2
04-08-2009, 19:43
Kan man booke billetter for flere reisende enn seg selv under samme innloggingsinfo? Vi er to stk som er påmeldt, men kun en av oss (jeg) har mottatt innloggingsinfo.

Har EuroBonus våknet etter ferien?

BSSW
04-08-2009, 23:52
For Tommy & Co:
http://www.flightglobal.com/articles/2009/08/04/330563/pictures-first-airbus-a330-200f-shows-off-nose-gear-blister-fairing.html

Du kan ikke ta en telefon til Toulouse og høre om de kan ordne en take-off til... hmm ... ca 5 nov ... :colgate:

HS-TGA
06-08-2009, 09:05
Dette frister må jeg innrømme, men det var det å evt. få ordnet seg noe rimelige billetter fra SVG... Noensom kan ordne noen gode priser på dette om det skulle vise seg å bli flere der i fra?

memphis_belle
06-08-2009, 11:14
Hei,
Jeg har fått to passord, ett til meg og ett til reisefølge.
Ser ut til at jeg må logge meg på to ganger og kjøpe ett sete hver gang.
Er det en lett måte og fikse plasser ved siden av hverandre når jeg bestiller?

Tommy777
06-08-2009, 18:26
Send en epost til airbusdo@gmail.com dersom man vil sitte sammen så ordner det seg

Tommy777
06-08-2009, 18:28
Kan man booke billetter for flere reisende enn seg selv under samme innloggingsinfo? Vi er to stk som er påmeldt, men kun en av oss (jeg) har mottatt innloggingsinfo.

Har EuroBonus våknet etter ferien?

Fikk akkurat en telefon fra SAS, de jobber med saken og vil komme tilbake tidlig neste uke

Hei Tommy,

noe nytt om UA miles?

- T

Nei. Har forsøkt å få tak i vår kontakt tidligere denne uken. Med en gang jeg får tilbakemelding, vil jeg selvsagt poste her

Er det noe prisanslag på gruppeprisen for retur til OSL? Ballpark figure.

Vet ikke.

Dette frister må jeg innrømme, men det var det å evt. få ordnet seg noe rimelige billetter fra SVG... Noensom kan ordne noen gode priser på dette om det skulle vise seg å bli flere der i fra?

Se her:http://forum.scanair.no/showpost.php?p=400351&postcount=19

Hickok
06-08-2009, 19:04
Har du forresten hørt noe fra Aeroplan?

memphis_belle
06-08-2009, 19:27
Send en epost til airbusdo@gmail.com dersom man vil sitte sammen så ordner det seg

Før eller etter bestilling?
Her må man ha det med teskje :-)

Tommy777
06-08-2009, 19:39
Har du forresten hørt noe fra Aeroplan?

Nei, da hadde jeg postet det her

Før eller etter bestilling?
Her må man ha det med teskje :-)

Spiller ingen rolle. Seter vil tildeles mye senere i prosessen

kjetil
10-08-2009, 22:04
hei er billettene for europa åpnet. Når jeg logger meg på står det bare at den vil åpne snart.

Tommy777
10-08-2009, 22:19
Dessverre har LH problemer med å få lastet opp flightene i Amadeus.

Både WIAS og vi er klare i vår ende, men vi må dessverre vente til i morgen for at dette skal løse seg (i beste fall). Poster her når LH er ferdig med å dille

sirpjalle
12-08-2009, 16:50
Er det noen ny status på når muligheten for å booke åpner? Begynner å bli litt anigge her! :)

LN-MOW
12-08-2009, 16:54
Som Tommy sa over - vi er klare på vår side, men vi venter på at LH skal bli ferdige. Have patience - det er fortsatt nesten tre måneder igen. ;)

sirpjalle
12-08-2009, 16:56
Er ikke like lett.....Jeg antar at det er mange foruten meg som venter på at bookingen skal åpne. ;)

pgaa
12-08-2009, 16:57
Derfor en ikke får logget seg inn på starmegado.com å ??

LN-MOW
12-08-2009, 17:12
sirpjalle - vi sitter alle med kortene klare! Detta blir morro!!

pgaa - du skal komme inn på nettsiden uansett hvis du har fått logindetaljer. Hvis det er noe feil, svar til avsender og det blir fikset. Måtte selv gjøre det pga problemer med en bindestrek .. ;)

sirpjalle
13-08-2009, 08:42
Må si jeg at jeg gleder meg til dette som en unge! :D Eller at jeg har blitt kravstor med alderen? ;)

Men uansett, detta blir gøy!! ^_^

zico77
13-08-2009, 11:26
Gjett om eg og gleder meg og! Det blir julepresang til Håvard frå Nissen :colgate:

hafsunde
16-08-2009, 18:00
Selfølgelig tok jeg en titt på denne tråden idag (16) når det stengte i går... :(

Hadde ikke fått lov uansett

sirpjalle
16-08-2009, 21:16
Vel, det hadde ikke vært helt for sent.... Bookingen har ikke åpnet enda grunnet teknisk leif..... :)

Tommy777
19-08-2009, 22:59
Nå begynner vi å se lyset i enden av en laaaaaaaang tunnell..

Fra Flyertalk:

Well, a lot of positive things have happened this week and we are meeting with United, SAS, Lufthansa and Continental at LGA tomorrow.

We are hoping to get confirmed if you will receive UA miles or SK points for the charter then.

The program is starting to come together and while I will not share the surprises and program in detail, I don't think anyone will be disappointed

I have not gotten a response from Air Canada or BMI on the miles, but will send reminders today.

As for ticketing on the charter, I will have a date for you after tomorrows meeting, it looks good.

As of now, only a little bit over half of the interested in the TATL flights have ticketed, I hope the ticketing will pick up when the charter is available.

Tommy777
19-08-2009, 23:01
Det ser nå ut til at billetteringen for charteren vil begynne på mandag. Men det er bare rundt halvparten av de interesserte fra Scanair som har registrert seg til å bli med.

Jeg kommer til å sende en reminder via PM til alle på interesselista med info når alt er klart.

I mellomtiden, dersom du er interessert, vennligst registrer deg som instruert i de første postene i denne tråden

MartinL
20-08-2009, 12:58
Har sendt mail i går, men ikke fått noen tilbakemelding.

OSLflyer
23-08-2009, 02:18
Når regner man med at det offisielle programmet hos LH hovedbase i FRA er ferdig på fredag 6 nov?

Someone
23-08-2009, 02:26
Når regner man med at det offisielle programmet hos LH hovedbase i FRA er ferdig på fredag 6 nov?

Dette er ihvertfall det siste Harstad's store sønn siste melding på Flyertalk var

As for when the program will end, we have a suggestion from LH that includes a program for Friday night which includes a sleepover

So for those not leaving Friday after the LH tour, there will be an option to check out of the Sheraton on Friday and pay a nominal fee for Friday night.

Hvis ikke er det vel siste SAS-flyet hjem som er aktuellt

OSLflyer
23-08-2009, 03:08
Dette er ihvertfall det siste Harstad's store sønn siste melding på Flyertalk var



Hvis ikke er det vel siste SAS-flyet hjem som er aktuellt

Takker for den Espen, men jeg hadde ikke tenkt meg hjemover før på lørdag evnt. søndag da jeg bl.a satser på en rundtur med LAN mellom FRA og MAD i deres A340 til en pris av GBP 69,80 i eco.

Someone
23-08-2009, 03:19
Takker for den Espen, men jeg hadde ikke tenkt meg hjemover før på lørdag evnt. søndag da jeg bl.a satser på en rundtur med LAN mellom FRA og MAD i deres A340 til en pris av GBP 69,80 i eco.

ah....hmmmm you got me thinking:drunk:

OSLflyer
23-08-2009, 04:01
ah....hmmmm you got me thinking:drunk:

I så fall hadde det vært hyggelig med selskap. Planene var å ta en natt hos Hilton MAD til den hyggelige pris av EUR 79,- før returen med ETA 17:55 i FRA. Tanken videre var å avslutte denne langhelgen med ytterligere inntak av boblevann i loungen til Hilton i PRG (kanskje den beste Hilton loungen i Europa). En rundtur FRA-PRG med OK kjøpes hos WF til NOK 824,-

Gulboble
24-08-2009, 08:49
Er på Bali, men God tur! ..til dere andre

sirpjalle
25-08-2009, 07:37
Er det noen som har fått til å booke? Får fremdeles samme beskjed: Booking for the charter flights will be open soon.

Og ja, det kan jo være at jeg er for annige her :)

MartinL
25-08-2009, 09:30
Jeg har mottatt bekreftelse fra Oliver, men ikke brukernavn og passord?

sirpjalle
25-08-2009, 22:26
Er det noen som har klart å få booke? Eller det bare meg som opplever Booking for the charter flights will be open soon. :)

Sorry, er bare liiiiitt annige.....

Hickok
25-08-2009, 22:28
Joda, som et egg, men det er ikke vits å sjekke innom der før Tommy gir beskjed her inne er jeg redd.

LN-MOW
25-08-2009, 22:28
Kommer kommer ... så fort schedule er lastet i Amadeus ... forhåpendtligvis denne uken.

sirpjalle
25-08-2009, 22:30
I know I know....... Var en liten fugl som hvisket..... ;)

zico77
25-08-2009, 22:31
Supert! Ligger det an til å få priser på tilslutningsbilletter også? Ser SK selger billigbilletter fram til 31/8.... Lurer vel spesielt på om tilslutningsprisen blir lågare (enn 369,-) ?

LN-MOW
25-08-2009, 22:50
369 kroner? Det tror jeg neppe ...

Tommy777
27-08-2009, 22:43
Da var vi ENDELIG i mål med charteren og vil starte bookingen kl 1700 norsk tid på mandag.

Det kommer en e-post med informasjon i løpet av helgen

Takker for tålmodigheten!

zico77
27-08-2009, 23:22
Supert!! :)

Er det noko nytt om EB hos SK?

sirpjalle
28-08-2009, 13:26
Fine...... :up:

Dere gjør en kanonjobb! :)

MartinL
29-08-2009, 21:56
Jeg mangler fortsatt brukernavn og passord, så jeg begynner å svette litt.

Gutta har det nok travelt noe jeg all respekt for, men det ville väre fint å få svar på mailer og PM om tema. Jeg er keen på billetter, men har ingen mulighet til å booke uten
brukernavn og passord.

Tommy, er det Oliver som fikser dette? Jeg har sendt han 3 mail om saken på 2 uker, men ikke fått noe svar!

Jeg gleder meg til et fantastisk opplegg:)

LN-MOW
29-08-2009, 21:59
Ingen grunn til å bli svett. ;)

Alle kommer med.

O_K_
31-08-2009, 16:00
Jeg etterlyser også nyheter om EB også gir poeng for turen. Som det så ut på flyertalk så gir Diamonclub nå poeng, jeg står på vippen til å bytte program nå, og har derfor et par flyreiser som snart skal etterregistreres. Får se om det blir hos BD eller EB da...

LN-MOW
31-08-2009, 23:31
Vi nærmer oss! Det følgende står å lese på Flyertalk:

Today is the day, folks. We are FINALLY done getting the charter ready for ticketing. We are having some issues so you might not be able to ticket till tomorrow.

Let me just explain what has taken so long: We have the last 5 months communicated with Lufthansa on chartering first a wide body and when that wasn't possible, two narrow bodies.

We got an acceptable offer and made a commitment to LH on the narrow bodies.

Late July LH in Germany all of a sudden came back with a sorry Charlie, we can't guarantee a narrow body now, but offered us to wait till we got closer to see if they could guarantee capacity for us.

That was unacceptable for Oliver an I and for obvious reasons.

We had pretty much worked with the charter for 5 months and had to start from scratch.

Within a week or so, Lufthansa USA actually was able to come up with some decent offers, as well as ourselves looking in to other options.

At the end of the day, we decided to partner up with former Lufthansa subsidiary, Condor. I am happy to say that we just before this weekend was able to secure a beautiful bird from them for our party across Europe. Thank you, Sabine and Silvia for helping us get this together

Here she is: http://www.nue-wings.de/pictures/pho...E08MAY06_g.jpg

Yes it's a charter aircraft, but the seat pitch on their 757-300 is actually 31, so the ride should be acceptable. The set up is 265 seats on this plane, but we will fly it in a 229 seat config. The first section and the last section will be Business Class and will have the middle seat blocked out, the middle section will be Economy Class

http://www12.condor.com/tcf-eu/flott...DFE.as12worker

And if we sell out, they have back up aircrafts available for us.

And now for the second challenge which was even more difficult than getting an aircraft. To have someone collect the money. Initially and normally, an airline that does ad-hoc charter will upload a flight number in to Amadeus with a fare and restrict it to sell only through a certain portal.

But that's not the way Condor works. They give us a big, fat bill for the aircraft and we have to organize the payment ourselves. We have tried to get LH or the other partners sponsoring the DO to step up and do this, but none were willing because it would mean that they have to upload their own flight number in to Amadeus and understandably, to market the flight as a LH or other number, will not work.

So our only option is to just collect the money ourselves and we have set up a Paypal account.

Unfortunately, there's of course a fee for us to collect the money and it has to come from the participants. So the charter price will go up to 465 Euro for Coach and 760 Euros for Business.

So ticketing will happen like this:

You will receive an e-mail very soon, we have some website check out issues and they might not be available until tomorrow.

When you receive the e-mail, follow the instructions and go to www.airbusdo.com

After you have paid, you will immediately receive a receipt, but you will also receive an a-mail within a week with an electronic ticket and your seat assignments.

Thank you for your patience, I am SO glad we are now finally done with this part and can start focusing on all the fun we are putting together for everyone!!

O_K_
01-09-2009, 00:02
Jeg gleder meg, og sjekker mail omtrent konstant nå:-) Turen blir topp uansett hvem som flyr oss, det er de som jobber i kabinen som kommer til å sette stemningen.

FlyHi
01-09-2009, 00:03
Det var da dagens kedelige overraskelse.... Condor!!!! Absolut ikke noget der lokker - been there done that.... C-klasse med 31" seatpitch og gamle sæder, så benpladsen er minimal er dog ikke specielt attraktivt. Har fløjet Condor flere gange og det har desværre været meget skuffende siden Thomas Cook overtog LH's ejerdel.

Men stor respekt for arrangørerne for det store arbejde de har gjort for at finde en nødløsning.... Dog tror jeg at jeg bliver nødt til at bruge de kommende dage til at overveje min deltagelse endnu engang....Desværre....

Someone
01-09-2009, 00:04
Nytt selskap og ny flytype:D Gleder meg. Da er det bare å vente på bookingen skal åpne

sirpjalle
01-09-2009, 00:22
Jupp. Men om mange nok melder seg på..... blir det en upgrade til større fly kanskje? :)

Sitat Oliver

And if we sell out, they have back up aircrafts available for us.


Så løp og kjøp :p

LN-MOW
01-09-2009, 00:35
Men stor respekt for arrangørerne for det store arbejde de har gjort for at finde en nødløsning.... Dog tror jeg at jeg bliver nødt til at bruge de kommende dage til at overveje min deltagelse endnu engang....Desværre....

Da tror jeg - med stor respekt for den potensielle deltageren - at han vil sparke seg selv bak hårdt når han finner ut hva han har gått glipp av .... ;)

Tommy777
01-09-2009, 03:14
Oliver jobber naa med aa sende ut e-postene, de kommer i loepet av natten/morgenen.

For de som er redd for daarlig benplass ombord, er dette langt unna verste sete setup en kan faa paa en 753 og forskjellen mellom en LH A320 og en 753 er tilnaermet null naar man ser paa benplassen.

Det er bekreftet at det blir D-ABON som kommer, vakker livery som ikke har vaert paa OSL foer. http://www.airliners.net/photo/Condor/Boeing-757-330/1566003/L/&sid=89dce5b92fca03bdde3ca81dcb8dec10

Skriften paa siden av flyet kunne ikke vaere mer passende.

Programmet vi naa har bekreftet vil gjoere alle saapass blown away at benplassen blir det siste du vil tenke paa de to hele dagene arrangementet vil vare.

BSSW
01-09-2009, 04:28
Dere 2, sammen med LH, og resten av deres "posse" har gjort en enorm jobb med å få dette til :up: Og jeg tviler ikke et sekund på at selve benplassen vil være blant det vi husker minst om etter at DOet er over.

Men dette vil si at det er maks 229 personer som blir med på DOet, eller vil kanskje LH kunne stille med en A32x hvis det skulle bli flere bekreftede deltagere?

At det blir Condor B753 gjør meg absolutt ingenting, nytt selskap og type :D

Jeg kommer til å bli meget sur hvis jeg ikke kan være med på dette!!

De som vurderer å ikke bli med, pga at det blir en Condor B753 som skal fly, er idioter, plain and simple. For poenget med DOet er ikke å fly, men å besøke Sas på OSL, Airbus på TLS, Lufthansa på FRA og smake på den der maten som Tommy har skrytt så voldsomt av (;)). Og så må man ikke glemme det sosiale her heller, hvor en kan treffe folk en kun har snakket med på forumet her (eller FT), og helt nye flyfreaker (som oss selv :cool:)

Jeg gleder meg og takker Tommy og Oliver for å satt igang dette! "Æ glær mæ" er vel et uttrykk som passer bra her :)

LN-MOW
01-09-2009, 04:28
Hotell er booket i OSL og FRA .... det eneste som mangler nå er charterflighten .. bring on the 753 and the Condorgirls. El Condor Pasa!!!

Dette blir historiens beste hvalsafari!

Gandalf
01-09-2009, 04:54
Hotell booket i FRA. For å sitere romsdalingen, ta bi triveli! Og det legger ingen demper at nytt bolag og ny flyvemaskin også kommer i "boka", tvert i mot.

Mvh,

sirpjalle
01-09-2009, 07:39
Gleder meg som bare rakkern! Har sagt det før og jeg kan si det igjen.... Det er noen som har gjort en kanonjobb og fortjener all honnør for dette! :up:

Men, da antar jeg at 15K M&M/EB-miles utgår? I det minste for de som hopper på i Oslo? :)

sirpjalle
01-09-2009, 08:09
Da var bilettene og min plass på DO bestillt. :)

Someone
01-09-2009, 09:01
Da var billetter bestilt her også, og da gjennstår bare hotell og tilsluttningsfly FRA-OSL

zico77
01-09-2009, 09:31
Då er alt på plass! Hotell, charter og tilsluttninger :)

BSSW
01-09-2009, 16:00
Da er charteren betalt, venter litt med tilsluttninger og slikt

LN-MOW
01-09-2009, 17:39
Og for dere som er i tvil -

Charterbookingen er åpen!!

Tommy777
01-09-2009, 18:21
Folkens,

Det ble ikke sendt ut e-poster i gaar kveld grunnet problemer med email fletting. Vi vil sende ut en reminder til alle i kveld via PM paa Scanair og epost.

Det er dog ingen grunn til aa vente paa det. Bruk brukernavnet og passordet du fikk til starmegado.com og bestill under booking taben

Velkommen!!

zico77
01-09-2009, 18:23
Fenomenal innsats for å få alt på plass!

Gleder meg masse! Tusen takk Tommy og Oliver!

Btw; ingen ny info om EB-poeng?

Tommy777
01-09-2009, 18:54
Folkens!

Vi har akkurat lastet opp en del nye filer med brukernavn og passord for nye deltakere.

Noe skjedde under denne opplastningen, brukernavn og passord fungerer ikke lengre.

Vi jobber med saken og jeg vil poste her naar dette er fikset

Tommy777
01-09-2009, 19:25
DA FUNKER DET IGJEN!

Savipix
01-09-2009, 22:58
Sörver errår!

LN-MOW
01-09-2009, 23:07
Booket akkurat - det gikk fint det!

view
01-09-2009, 23:46
Da er charter booket her også, gleder meg stort til dette!! Fikk bare booket en natt i FRA foreløpig, virker som det ikke er klart for å booka fredag til lørdag helt enda, så det tar vi siden. Programmet er heller ikke annonsert for fredag kveld foreløpig, så det er jo greit.

Da mangler jeg bare retur FRA-OSL, med mindre jeg skal finne på noe annet sprell resten av helgen :D

BSSW
02-09-2009, 02:14
Natt til lørdag blir det vel sleepover en eller annen plass. Det ble spekulert i en eller annen plass, men husker ikke hva det var.

Tommy, hvordan blir det med tilslutningsbilletter (SVG-OSL og FRA-SVG) med Sas? Bør vi finne selv, eller vente?

Tommy777
02-09-2009, 03:02
Sendte akkurat en reminder til SAS sin gruppeavdeling. Haaper paa svar i morra.

Takker til alle som har booket. Vi naermer oss 90 bookinger naa av 229 seter.

MartinL
02-09-2009, 09:48
Får håpe det er igjen billetter om 2 dager. Nytt kort som må vailiders gjennom Paypal (2-3 dager).

Bizflyer
02-09-2009, 11:56
For de av dere som vil være lenger i Frankfurt, er det jo en mulighet til å dra ned til Sinsheim og deres Technic museum, som inneholder masser av fly. Både concorde, Tu144, B747 osv.

BF:cool2

espeno
02-09-2009, 12:23
Vi får satse på billettene varer noen dager til. Har (selvfølgelig) rota bort mail med brukernavn/passord, så nytt er etterspurt for et par dager siden. Det dukker vel opp, etterhvert...

Tommy777
02-09-2009, 16:59
Får håpe det er igjen billetter om 2 dager. Nytt kort som må vailiders gjennom Paypal (2-3 dager).

Vi får satse på billettene varer noen dager til. Har (selvfølgelig) rota bort mail med brukernavn/passord, så nytt er etterspurt for et par dager siden. Det dukker vel opp, etterhvert...

Jeg har spart rundt 10 billetter til Scanair medlemmer som kanskje ikke er så mye på nettet som Flyertalkfolket. Jeg kan melde at det er titalls personer som har problemer med Paypal.

Dessverre var det eneste måten for oss å få inn pengene på

Hickok
02-09-2009, 17:21
Jeg må få låst opp min Paypal-konto igjen(et eller annet tull som jeg ikke aner hva er). Deretter blir billett kjøpt.

sirpjalle
03-09-2009, 12:20
Eller du bare kan registrere en ny og dermed bestille? ;)

MartinL
03-09-2009, 16:13
Flott, jeg sjekker bank transaksjonen min nå hver hele time for å kunne kjøpe når jeg mottar valideringskoden på min konto utskrift.

Dette skal jeg bare ha med meg om så må ligge i cargo rommet i bikkje bur!

Tommy777
04-09-2009, 00:12
After the program has ended on Friday, we are adding an optional slumberparty at Seeheim. You will have to pay for a room, but it will be a nominal fee.

More details later. If you want to join us a Seeheim, please send us an e-mail at airbusdo@gmail.com

More here: http://www.lh-seeheim.de/en/
__________________
www.starmegado.com

Fellowship
04-09-2009, 01:08
Logget meg inn for bestilling i dag og alt gikk fint, men PayPal ville ikke hjelpe meg heller. Prøver igjen i morgen, men vi har ikke fått svar på hva det vil koste å fly tilbake fra Frankfurt fredag kveld?

Hvis det ikke kan tilbys til en rabbatert billett, er ikke turen aktuell for meg.

Tommy777
04-09-2009, 01:14
Logget meg inn for bestilling i dag og alt gikk fint, men PayPal ville ikke hjelpe meg heller. Prøver igjen i morgen, men vi har ikke fått svar på hva det vil koste å fly tilbake fra Frankfurt fredag kveld?

Hvis det ikke kan tilbys til en rabbatert billett, er ikke turen aktuell for meg.

Har en telekonferanse med SAS gruppeavdeling i morgen kl 1600 norsk tid

Someone
04-09-2009, 08:58
After the program has ended on Friday, we are adding an optional slumberparty at Seeheim. You will have to pay for a room, but it will be a nominal fee.

More details later. If you want to join us a Seeheim, please send us an e-mail at airbusdo@gmail.com

More here: http://www.lh-seeheim.de/en/
__________________
www.starmegado.com

Email sendt :)

Logget meg inn for bestilling i dag og alt gikk fint, men PayPal ville ikke hjelpe meg heller. Prøver igjen i morgen, men vi har ikke fått svar på hva det vil koste å fly tilbake fra Frankfurt fredag kveld?

Hvis det ikke kan tilbys til en rabbatert billett, er ikke turen aktuell for meg.

Jeg ga opp å vente på SAS og kjøpte en billett til 650kr istedet. Hvilket jeg vil si er billig

zico77
04-09-2009, 09:39
Jeg ga opp å vente på SAS og kjøpte en billett til 650kr istedet. Hvilket jeg vil si er billig

Det gjorde eg og. Trondheim-Oslo, og Frankfurt - Trondheim kom på ca 1350,- (då Sas kjørte tilbud i slutten av aug.) -noko eg syntes var fin pris ;)

LN-MOW
04-09-2009, 16:27
Det ligger enveisbilletter til 627 på bl.a. Widerøe.no - bruk linken oppe i hjørnet. Det er plasser både 2015 fredag samt lørdag. Tror neppe SAS Gruppeavdeling vil tlby noe billigere .. men Tommy vil nok oppdatere det om et par timer.

Tommy777
04-09-2009, 18:10
Heisann,

Beklageligvis ringte ingen fra SAS meg i dag, de hadde tatt helg.. Ser at mange har tatt saken i egne hender, beklager at jeg forsøkte denne avenuen som tok mye tid/arbeid og var lite fruktbar. Flott at det finnes bra priser på nettet ihvertfall, så da kan man jo bestille der

Statistikk: 18 Scanairmedlemmer har booket seg på charteren fra OSL, 5 i C, 13 i Y

Selv om Paypal er vår foretrukne måte å motta penger på, har vi grunnet mange problemer med Paypal besluttet å bruke en konto i Tyskland som folk kan overføre penger til istedetfor Paypal dersom man sliter.

Send en e-post til airbusdo@gmail.com og du vil snart motta all informasjon som skal til for å overføre penger.

LN-MOW
04-09-2009, 18:26
En venn i Nigeria har også tilbudt seg å hjelpe med hvitva.... betalingsformidlingen. :love

zico77
04-09-2009, 19:02
En venn i Nigeria har også tilbudt seg å hjelpe med hvitva.... betalingsformidlingen. :love

Hehehe :lol:

view
04-09-2009, 19:13
Dere som har bestilt hjemreise lørdag, hvilken flight til OSL har dere booket? Litt usikker på om det er nødvendig å vente helt til 20.15.

Someone
04-09-2009, 19:24
Dere som har bestilt hjemreise lørdag, hvilken flight til OSL har dere booket? Litt usikker på om det er nødvendig å vente helt til 20.15.

Jeg har SK4752 som går 13-et-eller-annet. Fant ut at det var det beste for da får jeg hele kvelden i Oslo

view
04-09-2009, 19:34
Det høres fornuftig ut, jeg hiver meg med på denne også. 12 C er booket!

Fellowship
04-09-2009, 22:58
Takk til både Someone og MOW for info jeg selvsagt burde ha tenkt på selv... Har hatt det travelt med andre ting denne uka, men nå blir det en rolig lørdag og ting skal komme i boks.

Someone
04-09-2009, 23:20
Takk til både Someone og MOW for info jeg selvsagt burde ha tenkt på selv... Har hatt det travelt med andre ting denne uka, men nå blir det en rolig lørdag og ting skal komme i boks.

Bare husk å bruk linken her på siden så støttet du forumdriften samtidig :)

MartinL
05-09-2009, 09:42
Da var det booket!

Bra man ikke har dårlige nerver når man skal benytte paypal med nytt kort......

memphis_belle
05-09-2009, 17:55
Booket 2 billetter 01.09 men har ikke fått noen bekreftelse fra starmegado/oliver, kun den vanlige "receipt for your payment..." fra paypal?

Håper det har blitt registrert at jeg har kjøpt billetter?

LN-MOW
05-09-2009, 18:15
Du har fått like mye som oss andre .. ;)

Kom igen folkens - kanskje klarer vi å bli flere enn disse storkjeftene fra Flyertalk ... :lol:

Jens W
08-09-2009, 02:15
Hva er status for oss som har en sånn plastgreie fra SAS?

(aka, EB poeng?)

LN-MOW
08-09-2009, 02:19
Dere venter og ber - akkurat som oss som har tilsvarende fra UA ....

zico77
08-09-2009, 10:37
Bestill M&M medlemskap ;)

espeno
08-09-2009, 12:14
Jeg regner med / håper på at vi kan få velge M&M i stede hvis det skulle vise seg at EB ikke vil være med på "morroa".

MartinL
08-09-2009, 12:36
Blir billetter sendt på mail, eller er det bare å møte opp?

VoiceCom
08-09-2009, 13:40
Da har jeg også fått meldt meg på og bestilt hotell og returfly på fredagskvelden. Gleder meg til dette. Har ikke fått blitt med på noen Scanair arrangemener før så det blir moro å treffe dere.

Håper det blir mange fra Scanair!

SpotOn
08-09-2009, 14:10
Hva er status for oss som har en sånn plastgreie fra SAS?

(aka, EB poeng?)

Skulle ikke forundre meg om saken må styrebehandles først.... Men vi kan jo alltids håpe.

MartinL
08-09-2009, 16:29
Skulle ikke forundre meg om saken må styrebehandles først.... Men vi kan jo alltids håpe.

hehehehe, eller at du må betale for å bruke kortet. det er jo bare det som mangler snart....

Fellowship
11-09-2009, 00:10
Da kan jeg bekrefete at jeg er påmeldt, m en overnatiing på Sheraton og kveldsflyet hjem fredag. :)

Tommy777
14-09-2009, 21:49
Hva er status for oss som har en sånn plastgreie fra SAS?

(aka, EB poeng?)

Akkurat hjemkommet fra ferie og har akkurat sendt en reminder til både SAS og United.

Dersom de sier nei, er det jo alltids BD og evt LH. BD er jo jaggumeg nesten sølvkort oppnådd bare på denne turen og sølv hos BD er faktisk verdt mer enn EBS...

Kommer tilbake så snart jeg hører noe.

Vi har nå satt en deadline for billettering, 21. september, (neste mandag) kl 2300 norsk tid.

Salget går tregere enn forventet og kun 1/3 av de som var interesserte har kjøpt billetter. Vi må selge 59 flere seter for å gå break even, det kommer ca. 5 bestillinger daglig, så jeg håper det skal gå greit.

Så dersom du ønsker å være med, vennligst hiv deg rundt og bestill nå!

LN-MOW
15-09-2009, 04:07
For de som prøver å bestille --- starmegado.com er nede til ca 1900 norsk tid pga serverproblemer .... hold ut!

Tommy777
16-09-2009, 00:11
For de som prøver å bestille --- starmegado.com er nede til ca 1900 norsk tid pga serverproblemer .... hold ut!

Og da er siden heldigvis oppe igjen. Så planlegger du å delta, er de på tide å bestille snart :)

Tommy777
18-09-2009, 21:02
Den 23. september ved midnatt norsk tid vil bookingen for charteren stenge.

Til nå har 15 Scanair medlemmer booket og betalt av totalt 69 interesserte.

Håper flere benytter sjansen for å melde seg på en opplevelse for livet og bestiller via www.starmegado.com

PS! Eventen er åpen for alle. Dersom du kjenner noen som kan være interessert, vennligst be dem ta kontakt. Vi har fortsatt 45 av 229 seter igjen.
På forhånd takk

BSSW
18-09-2009, 21:57
Hva med å si ifra (PM) til de som har sagt at de er interesserte, men ikke har bestillt?

Tommy777
18-09-2009, 21:57
Hva med å si ifra (PM) til de som har sagt at de er interesserte, men ikke har bestillt?

Det har vi allerede gjort ;)

BSSW
18-09-2009, 21:58
Ah stemmer... Do'h...

Du har mottatt min bestilling håper jeg :)

Tommy777
18-09-2009, 22:00
Ah stemmer... Do'h...

Du har mottatt min bestilling håper jeg :)

Jepp. Mow'en var først med å bestille, du var en sterk nr. 2

BSSW
18-09-2009, 22:01
F*en heller MOW!!!

;) :D

LN-MOW
18-09-2009, 22:10
Får jeg velge sete først da? :lol:

iPhonen er klar for live rapporter ... dere som ikke har meldt dere på vet ikke hva dere går glipp av .... dere kommer til å angre dypt .....

Tommy777
20-09-2009, 05:59
Det kan jeg skrive under paa, MOW.

Vi har solgt 154 seter av totalt 229 naa, mens 25 seter er reservert for presse og flyselskapene, saa enda godt med plass.. Salget har gaatt tregt de siste to doegnene med kun 3 bestillinger hver dag.

Bekreftet i dag: En av verdens mest respekterte reiselivsjournalister, Scott McCartney kjoepte sin billett i dag via www.starmegado.com Vi er ogsaa nesten i maal med aa faa med Peter Greenberg, karen som laget den geniale dokumentaren om American Airlines (fra 2006). Det blir enten en times dokumentar paa CBS som blir syndicate over hele verden eller ett innslag paa 60 minutes!

Mer og mer av programmet bekreftes daglig og det kommer til aa bli litt av en tur.

Men vi har som sagt mellom 40-50 seter igjen, dersom noen har noen gode ideer eller vet om noen som kanskje kunne vaere interessert, setter jeg meget stor pris paa hjelp til aa fylle opp 757en vaar.

BSSW
20-09-2009, 13:15
Hvordan ligger det an økonomisk? Går det i null dette?

LN-KEH
20-09-2009, 13:18
Hei,

Noe nytt of SAS bonus for de som blir med?


MVH
Knut Erik

Tommy777
20-09-2009, 17:34
Hvordan ligger det an økonomisk? Går det i null dette?

Nei, vi trenger nok en del sjeler til for aa gaa i null. Begynner aa naerme oss aa gaa i null for aa betale for charteren, det klarer vi. Men vi har jo lovet en litt spesiell catering + diverse kost som maaltider underveis som blakke flyselskaper kun sponser deler av. For at dette skal foeles komfortabelt for meg, trenger vi rundt 25 mann til

Hei,

Noe nytt of SAS bonus for de som blir med?


MVH
Knut Erik

Ikke noe nytt, dessverre, men vi har satt en deadline for dem aa komme tilbake. Vi har ett moete med alle selskapene via telefon i slutten av neste uke. Da vil vi ihvertfall faa ett ja eller nei. Sterke krefter jobber for aa faa det til i SAS, vi faar se om de lykkes

Tommy777
22-09-2009, 19:57
Heisann folkens,

Her er en oversikt over de som er på lista som ikke har gitt tilbakemelding eller betalt. Vennligst gi beskjed om du skal være med eller ikke så vi kan få vasket lista

3tflyer
AirbusTero
andre1970
Andrev
Blackbird
Blubird
DonRuud
ds_osl
Dyflyer
egon.olsen
Ezeiza
Ezeiza_p01
Ezeiza_p02
Ezeiza_p03
FlightDeck
FlightDeck_p01
FlyHi
Gakke
GFL
Grindstein
Hickok
Holmion
ILS2
jcnorway
jcnorway_p01
KennethGS
KristianH
Laurenz
LCH78
litt-amator
LN-FHU
LN-FOC
LN-FOC_p01
LN-KRF
LN-RMX
LN-RUV
LNv22
LNv22_p01
LTH
Luten25
Martin
Molinari
Molinari_p01
Molinari_p02
Molinari_p03
OSLflyer
PC
pgaa
pgur
ph-ndr
princecharming
princecharming_p01
raskefot
RH
Roxman
Skyteam
Spanair
Stistens
Stistens_p01
Thomas_B
Thore T
Vede

Vede
22-09-2009, 21:42
Jeg blir ikke med pga. økonomi. Desverre... :(

jcnorway
22-09-2009, 21:57
Jeg (+1) har dessverre feilberegnet hvor mye ferie vi hadde igjen... Må derfor melde pass :headbang

SpotOn
22-09-2009, 22:08
Jeg er med (påmeldt via Flyertalk antar jeg siden jeg ikke er listet over). Charter-flight er nå bestilt og betalt.

Tommy777
22-09-2009, 22:12
Jeg (+1) har dessverre feilberegnet hvor mye ferie vi hadde igjen... Må derfor melde pass :headbang
Har du hørt om ubetalt ferie?? :rolleyes:

Jeg er med (påmeldt via Flyertalk antar jeg siden jeg ikke er listet over). Charter-flight er nå bestilt og betalt.

Glimrende. Betaling mottatt. Da mangler vi kun 17 pers for at kalaset skal gå i 0 :drink:up:

AirbusTrond
22-09-2009, 22:19
:72: Kjedelig, men melder pass, da det har dukket opp en del andre (reise)planer framover, så har prioritert litt annerledes mht feriedager og kronasje enn jeg tenkte for noen måneder siden. Jeg fortjener å angre på dette.

pgaa
22-09-2009, 22:33
Må melde pass jeg å, grunnet det passer dårlig med jobben akkurat på de dagene viser det seg nå..

Er en tragedie å måtte melde avbud, for dette er ikke no man får sjansen til hver dag :( :( .. Blir sikkert en opplevelse for de som er så heldig å få oppleve dette disse dagene i November :)

PC
22-09-2009, 22:38
Jeg må også melde pass, pga. økonomi :(

LCH78
22-09-2009, 22:38
Må melde pass jeg også... har jobb de datoene og får ikke bytta

BSSW
22-09-2009, 23:16
Det ser ut til at det blir flere som hopper av enn det du regnet med i vinter/vår, Tommy. Kanskje like greit at LH ikke hadde noe widebodyer tilgjengelig...

Bizflyer
23-09-2009, 01:17
Skulle gjerne vært med selv, men de datoene passer utrolig dårlig i forhold til jobben!! Regner med at det er litt sent å flytte arrangementet nå, sånn bare for meg? ;)

Men neste gang.....

BF:cool2

sirpjalle
23-09-2009, 08:33
Heisann folkens,

Her er en oversikt over de som er på lista som ikke har gitt tilbakemelding eller betalt. Vennligst gi beskjed om du skal være med eller ikke så vi kan få vasket lista



Fikk sjekket opp på Flyertalk-siden og der står jeg ikke på denne lista over de som hadde meldt sin interesse og ikke betalt. Og jeg står heller ikke på lista over de som har betalt.

Men det har jeg definitivt gjort. Har paypal-kvittering og Eurocardregning på det. :)

Tommy777: Gidder du å ta en kjapp sjekk om tingene stemmer? :)

Andrev
23-09-2009, 12:01
Uansett hvor kult det ser ut, så får jeg ikke til å bli med, dessverre.

litt-amatør
23-09-2009, 13:29
Dette er jo en utrolig mulighet og fantastisk arrangement, men beklageligvis må jeg melde at jeg ikke kan delta.

OSLflyer
23-09-2009, 15:24
Ser ut som om jeg likevel får tid for denne begivenheten, men jeg har en som vil være med på opplegget.

Tommy, er det mulighet for å booke en ekstra plass. Jeg har en datter som kunne tenke seg å bli med?

I så fall vil jeg gå inn å bestille to øko. plasser i kveld ca 07 PM norsk tid.

SpotOn
23-09-2009, 18:29
Tommy, er det mulighet for å booke en ekstra plass. Jeg har en datter som kunne tenke seg å bli med?

I så fall vil jeg gå inn å bestille to øko. plasser i kveld ca 07 PM norsk tid.



Dersom du tar en titt på diskusjonen i CommunityBuzz-forumet på Flyertalk så tror jeg nok organisatorene vil klappe i hendene for enhver ny deltager. :D

LN-MOW
23-09-2009, 18:31
Tommy, er det mulighet for å booke en ekstra plass. Jeg har en datter som kunne tenke seg å bli med?

I så fall vil jeg gå inn å bestille to øko. plasser i kveld ca 07 PM norsk tid.

Tommy er på reise, men det er bare å bestille. Plenty plass. Trenger du hjelp med bestillingen, send en email til airbusdo@gmail.com -- mener å huske at du trenger ny innlogging for gjest ...

Tommy777
23-09-2009, 18:47
Ser ut som om jeg likevel får tid for denne begivenheten, men jeg har en som vil være med på opplegget.

Tommy, er det mulighet for å booke en ekstra plass. Jeg har en datter som kunne tenke seg å bli med?

I så fall vil jeg gå inn å bestille to øko. plasser i kveld ca 07 PM norsk tid.

Tommy har landet :p

Jeg har bedt gutta om aa lage en ekstra innlogging til deg som vil komme paa epost snart. OSLflyer_01 blir sikkert brukernavnet.

Takker for deltakelsen

Tommy777
23-09-2009, 19:14
Fikk sjekket opp på Flyertalk-siden og der står jeg ikke på denne lista over de som hadde meldt sin interesse og ikke betalt. Og jeg står heller ikke på lista over de som har betalt.

Men det har jeg definitivt gjort. Har paypal-kvittering og Eurocardregning på det. :)

Tommy777: Gidder du å ta en kjapp sjekk om tingene stemmer? :)

Heisann,

Beklager dette. Du har definitivt betalt og er a ok.

OSLflyer
23-09-2009, 19:19
Tommy har landet :p

Jeg har bedt gutta om aa lage en ekstra innlogging til deg som vil komme paa epost snart. OSLflyer_01 blir sikkert brukernavnet.

Takker for deltakelsen

Well noted!
Avventer email.

Tommy777
24-09-2009, 00:36
Litt av ett rush i dag, 3 nye Scanairmedlemmer sikret seg plass.

Er ikke sikker, men jeg tror vi har solgt 15 seter til naa i dag.

Tommy777
24-09-2009, 02:04
Fra Flyertalk

Thank you all for ticketing today.

We went from a pretty uncomfortable situation last night where we almost had enough cash to pay for the plane only with standard catering and alcohol and not be able to do all the wonderful catering ideas we had.

Well, this has now definitely changed. We are only 4 seats sold away from being very comfortable.

There are still 29 seats for sale and after discussing with our partners today, we are able to keep ticketing open until September 30th at 5PM US Central time.

So if you are on the list or not, there are still 29 seats up for grabs to the biggest event in Flyertalks history!

_____________

heming
24-09-2009, 10:58
Oppdaget denne nå, og har lyst til å være med. Hvordan gjør jeg det?
Det står sikkert forklart et eller annet sted her inne, men det er jo hundrevis av poster, og for meg som nesten aldri er her inne blir det vanskelig å finne fram.

BSSW
24-09-2009, 11:10
Ta en kikk her: http://www.flyertalk.com/forum/communitybuzz/975877-new-thread-now-confirmed-first-annual-star-alliance-mega-do-november-3rd-thru-6-a.html
Alt står forklart i de første 3-4 postene

Spanair
26-09-2009, 00:41
Har forsøkt i det lengste for å få blitt med på denne turen, men det er ett par vesentlige ting som ikke vil gå i boks. Too bad.

Så får bare si god tur til dere som kommer dere avgårde, og håper det blir en knall tur, og at mange nok blir med til at dere går i pluss. Satser på at sjansen byr seg igjen en annen gang. :)

meliiis
26-09-2009, 06:16
hvordan er status med EB poeng?

Tommy777
26-09-2009, 06:28
Stoerre sjans enn aa faa reise i F med LH for en femmer :-)

Det blir lansert paa onsdag i neste uke.

meliiis
26-09-2009, 06:33
hehe ok :)

edit: jeg "nøyde" meg med C for 29,- :D

Tommy777
30-09-2009, 04:19
Folkens!

Billetteringen for charteren stenges i morgen ved midnatt norsk tid. Jeg haaper at de som har sittet paa gjerdet hiver seg rundt og bestiller en plass paa denne opplevelsen for livet!

Det er fortsatt nesten 20 plasser igjen paa vaar 757-300 i Y

Dessverre ikke noe tilbakemelding fra SAS enda paa Eurobonuspoeng, men man faar ihvertfall 15K LH, CO eller BD grunnpoeng/poeng for bruk.

SpotOn
30-09-2009, 10:09
Dessverre ikke noe tilbakemelding fra SAS enda paa Eurobonuspoeng, men man faar ihvertfall 15K LH, CO eller BD grunnpoeng/poeng for bruk.

Aner meg hvilken vei dette går, men kanskje blir man positivt overrasket... Hva er beste alternativ til EB dersom man ikke har noen LH, CO eller BD poeng fra før og har Norge som bosted og utgangspunkt for evt. reising? Kommer man noen vei med 15K poeng hos noen av disse? (Dette er vel kanskje starten på en ny tråd...)

O_K_
30-09-2009, 11:25
BD ville jeg tro. Jeg har hodt tilbake de siste reisene mine, og tenkt å etterregistrere hos enten BD eller EB, men nå ser det fort ut til at det blir BD, da får jeg dobbelt så mye poeng også (50%, istedenfor 25%). Blir litt tur/retur kina, med DO-turen så skulle jeg vel allerede passere sølv...

LN-TDK
01-10-2009, 09:53
Da er jeg med :)
Er det fortsatt en wide-body eller blir det en airbus?

Someone
01-10-2009, 09:55
Er det fortsatt en wide-body eller blir det en airbus?

Ingen av delene :p Men det blir visst en jævla lang sak:spin

Gandalf
01-10-2009, 10:34
- Og kanskje med et livery som sier alt om vi som sitter inni....

Mvh,

BSSW
01-10-2009, 12:45
Det ser ut til at jeg ikke blir med på denne turen :cry:

Med ny jobb, som jeg må prioritere over dette DOet, så blir nok det vanskelig :headbang

Så ordren herifra er at ALLE skal ha det gøy, og TR og bilder forventes!!! ;)

Tommy777
01-10-2009, 17:23
Da er jeg med :)
Er det fortsatt en wide-body eller blir det en airbus?

757-300 D-ABON. Denne vakre snella: http://www.airliners.net/photo/Condor/Boeing-757-330/1566003/L/&sid=f6f7d8b4dd54bb7a94d8c95c3ed63cd7

Brukernavn og passord til websiden der man bestiller kommer snart på mail

Tommy777
01-10-2009, 17:23
Det ser ut til at jeg ikke blir med på denne turen :cry:

Med ny jobb, som jeg må prioritere over dette DOet, så blir nok det vanskelig :headbang

Så ordren herifra er at ALLE skal ha det gøy, og TR og bilder forventes!!! ;)

Du har jo betalt for lengst, dersom du finner noen til å kjøpe plassen din, gi beskjed til meg

BSSW
01-10-2009, 18:21
Du har jo betalt for lengst, dersom du finner noen til å kjøpe plassen din, gi beskjed til meg
Det skal jeg gjøre.

Tommy777
02-10-2009, 00:13
Da var business class fullt og kun 11 billetter igjen i Y

BSSW
02-10-2009, 01:19
Da var business class fullt og kun 11 billetter igjen i Y
Pluss min, hvis noen her skulle ha lyst på den...

OSL-TLS-FRA i Y. Send gjerne PM

Someone
08-10-2009, 10:56
http://seatexpert.com/flyertalk/megado/

Og nå har seatmap blitt lagt ut hos Seatexpert :)

MartinL
08-10-2009, 12:49
Sjekket Mastercard i dag og ser at kun flybilletten er trukket. Noe må ha skjedd da jeg booket på Sheraton. Fikk aldri bekreftelse på mail.

I dag ser jeg at tilbudet gikk ut i går og at billigste rom er på 216 euro!

Noen med forslag?

Tommy777
08-10-2009, 12:59
Heisann, Sheraton krever ikke forskuddsbetaling. Bekreftelsen havner ofte I spamfilteret hos folk. Sjekk der, om ikke du finner, send oss en epost saa sjekker vi. Etter 5 maaneder med akkodering, har endelig SAS kommet tilbake og sagt njet til aa dele ut Eurobonuspoeng.. Glimrende mulighet til aa jump ship moa :p

O_K_
08-10-2009, 13:08
Så da var det avgjort. Diamond club neste. Er det mulig å endre oppført bonuskort fra EB til diamond club på noen måte, eller må vi gjøre det via pm / email?

MartinL
08-10-2009, 13:12
Heisann, Sheraton krever ikke forskuddsbetaling. Bekreftelsen havner ofte I spamfilteret hos folk. Sjekk der, om ikke du finner, send oss en epost saa sjekker vi. Etter 5 maaneder med akkodering, har endelig SAS kommet tilbake og sagt njet til aa dele ut Eurobonuspoeng.. Glimrende mulighet til aa jump ship moa :p

jupp, men beløpet er ikke trukket fra kortet. Jeg skal legge meg paddeflat for denne her, for det er nok jeg som har gjort noe feil i bookingen.

Oppdaget det ikke før i dag, da jeg skulle lage reiseregning fra mitt Mastercard.

Tommy, skal jeg høre med Sheraton om jeg kan få booket på nytt for 99 euro?

ILS2
08-10-2009, 13:25
Så da var det avgjort. Diamond club neste. Er det mulig å endre oppført bonuskort fra EB til diamond club på noen måte, eller må vi gjøre det via pm / email?
Du må jo ikke forlate EuroBonus før "nye" EuroBonus ser lyset over nyttår. Her er det bare å forvente et revolusjonerende bra bonusprogram som er upåvirket av nedskjæringssyndromet Core-SAS :lol:

BSSW
08-10-2009, 14:55
http://seatexpert.com/flyertalk/megado/

Og nå har seatmap blitt lagt ut hos Seatexpert :)
Configured with 73 seats in Business Class, upgrade opportunities would seem plentiful on this aircraft. And they would have been too, if tommy777 hadn't coerced 70+ FTers into buying their way to the front.
^_^
The flight crew who work this particular route are rumored to be a bit, how shall we say, "different." Service is likely to be somewhat less efficient than the norm, but promises to be much more entertaining. And though the meals won't be old by the time they get to you, they will be dated (think retro).
:D

Ser ut til at dette kan bli interessant...

LN-TIB
08-10-2009, 22:35
Pluss min, hvis noen her skulle ha lyst på den...

OSL-TLS-FRA i Y. Send gjerne PM

PM'en din er full. Har du fått solgt denne?

BSSW
08-10-2009, 22:44
Nei, men det er fremdeles muligheter for at jeg får brukt den...

Endelig svar på mandag/tirsdag...

Angående PM, så er jeg smertelig klar over saken...

LN-TIB
08-10-2009, 23:18
Tommy777, er påmelding avsluttet?

Tommy777
09-10-2009, 03:52
Tommy777, er påmelding avsluttet?

Transatlantisk, ja. Men det er fortsatt 7 seter igjen paa charteren. Send mail til airbusdo@gmail.com dersom du er interessert (se foerste post for instruksjon)

espeno
11-10-2009, 00:02
Etter 5 maaneder med akkodering, har endelig SAS kommet tilbake og sagt njet til aa dele ut Eurobonuspoeng.. Glimrende mulighet til aa jump ship moa :p

Ikke for å mase, for sånt driver vi jo ikke med... ;)

Hvordan går vi naive sjeler som trodde på EB frem for å få registrert et Diamond Club nummer på bookingen vår i stede?

LN-MOW
11-10-2009, 00:52
Du signer opp og printer ut kortet ditt på direkten. Tar under fem minutter. Du vil også snart motta et skjema fra Tommy777 hvor du bl.a. oppgir nummeret.

memphis_belle
11-10-2009, 15:51
Hei,
Da blir det vel lufthansa M&M på meg. Må jeg registrere meg hos LH før DO, eller kan jeg melde meg inn i forbindelse med DO'et ?

espeno
11-10-2009, 16:28
Du signer opp og printer ut kortet ditt på direkten. Tar under fem minutter. Du vil også snart motta et skjema fra Tommy777 hvor du bl.a. oppgir nummeret.

Kort og nummer er i boks, og når skjema fra Tommy777 er i rute så er alt i orden.

sirpjalle
11-10-2009, 21:07
Det ligger et skjema på www.starmegado.com (Booking --> Passenger Data Entry)

Det står at data må fylles inn og leveres innen 16 oktober. Jeg kan ikke se at dette har blitt postet i denne tråden enda.

Er dette det endelige skjemaet? Er det bare å fylle inn?

Eller skal vi avvente til beskjed kommer? (Årsak, f.eks. at skjemaet ikke er endelig?)

Tommy777
12-10-2009, 02:27
Bra funn, Mr. Pjalle.. Kommer en epost om skjemaet i morgen til alle, men det er bare aa fylle ut naa

VoiceCom
12-10-2009, 13:58
Synes jeg har sett litt forskjellig info om hvor på OSL charteren vil ha holdeplass. Er det avklart om det blir i SAS hangeren eller på GA terminalen?

LN-MOW
12-10-2009, 14:01
Det blir paa GA.

Gandalf
12-10-2009, 21:12
Bra funn, Mr. Pjalle.. Kommer en epost om skjemaet i morgen til alle, men det er bare aa fylle ut naa

Mottatt og fylt ut - men når jeg får siden "following data stored" står det Yes ved ORD Events selv om jeg ikke har krysset av noe her.

Jeg joiner i FRA. Og er begynt å glede meg!

Mvh,

Fellowship
12-10-2009, 23:12
Det blir paa GA.

Fremmøte på GA ?

SpotOn
12-10-2009, 23:26
Det blir paa GA.

Er det noen som da kan komme med tips mht. hvor man bør parkere og hvordan man kommer seg fra parkering til GA-terminalen? Er rimelig ukjent i området....

LN-MOW
13-10-2009, 00:04
Går buss fra terminalen .. er jo ikke langt å ta taxi heller. Detaljer om oppmøte kommer etterhvert ..

O_K_
13-10-2009, 09:45
Er det ikke noe som heter Dalen parkering rett ved GA fortsatt? Mener det var det når jeg hadde sommerjobb på LSG sin avdeling for pakking til charter for en 7 års tid siden...

VoiceCom
13-10-2009, 13:54
Ser på skjemaet vi skal fylle ut at vi for Airbus-besøket må velge mellom "Final Assembly Line" og "A380/A350/A320 Cabin Mockup Center". Det var et vanskelig valg :o.

Noen gode forslag? Jeg har ikke vært på noen flyfabrikk før (unntatt hos Diamond Aircraft i Østerrike, men det er jo bare småfly :)).

Frister kanskje mest mest med assembly line. Er det A380 assembly line vi snakker om, eller flere?

zico77
13-10-2009, 19:07
www.starmegado.com = nede. Anyone to fix?

BSSW
13-10-2009, 22:37
Det ser ut til at jeg ikke blir med på denne turen :cry:

Med ny jobb, som jeg må prioritere over dette DOet, så blir nok det vanskelig :headbang

Så ordren herifra er at ALLE skal ha det gøy, og TR og bilder forventes!!! ;)

Nei, men det er fremdeles muligheter for at jeg får brukt den...

Endelig svar på mandag/tirsdag...

Angående PM, så er jeg smertelig klar over saken...
Ser ut til at jeg blir med alikevel :FRA:GER:musikk

100% sikkert blir det forhåpentlig i morgen, men billett FRA-SVG er nå booket ;) Og Farmer (+ CK) har blitt noen kr rikere ;)

Tommy: Ju vill zuun gett a pi-em ;)

sirpjalle
13-10-2009, 22:47
Guddi. Det var jo han Atle Johnny så ringte førr deg. Det vet du jo! ;)

BSSW
13-10-2009, 22:56
Guddi. Det var jo han Atle Johnny så ringte førr deg. Det vet du jo! ;)
Håper virkelig ikke det, da hadde jeg ihvertfall IKKE fått fri... ;)

sirpjalle
13-10-2009, 22:59
Håper virkelig ikke det, da hadde jeg ihvertfall IKKE fått fri... ;)

Men, nu må du hørre, han Atle Johhny, æ trur ikkje han sa nokka om kor lenge du sku ha fri?! ;)

Men nok nå, back to topic :)

Someone
13-10-2009, 23:00
www.starmegado.com = nede. Anyone to fix?

Funker igjen nå, så fikk lagt inn info og ønsker:D

Tommy777
14-10-2009, 00:33
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/us/nonav/local?nodeid=2795872

LN-MOW
17-10-2009, 00:51
En liten endring for de som skal reise fra Frankfurt:


We just got word from Condor that we were not able to secure the slot times wanted for the first leg of the journey.

The flight has to be pushed forward from 0730AM to 0550AM

This is due to ATC restrictions over Europe.


http://www.flyertalk.com/forum/12657482-post1456.html

Glad jeg boarder i Oslo. :colgate:

JoeW
17-10-2009, 00:53
Opprinnelig var vel ankomst OSL i åtte-timen, hvor det vel ikke er slot-kapasitet på OSL heller - jeg vet ikke hva som var begrensende faktor jeg!

BSSW
17-10-2009, 00:53
Jaiks!!!

Men det betyr jo at de lander en del tidligere på OSL...

Tommy777
17-10-2009, 01:52
Nytt til de som starter i OSL. Dette blir selvsagt tilsendt alle og postet paa hjemmesiden i loepet av neste uke.

Oppmoete blir i terminalen der en spesiell skranke blir tildelt for innsjekk med paafoelgende security check

Man blir derifra fraktet med buss til SAS sin hangar der aktivitetene vil foregaa. Kan nevnes at en av Norges nye C130J vil vaere gjest i hangaren der frokost vil serveres. Oppmoete er naa kl 0730 dersom man vil ta imot maskinen fra Frankfurt. Vi skal naa lande litt foer kl 0800. Dersom noen har fly til OSL, er avreise fra OSL akkurat samme som tidligere.

Mer ifo foelger

Someone
17-10-2009, 02:51
Man blir derifra fraktet med buss til SAS sin hangar der aktivitetene vil foregaa. Kan nevnes at en av Norges nye C130J vil vaere gjest i hangaren der frokost vil serveres. Oppmoete er naa kl 0730 dersom man vil ta imot maskinen fra Frankfurt. Vi skal naa lande litt foer kl 0800

Så lenge det er noe å drikke på så skal jeg skåle deg ned selv om du kommer jævla tidlig

...he he 5.50 fra FRA....det er tidlig det ;)

LN-AFG
17-10-2009, 21:31
Lander med SK236 kl 0705 fra BGO. Er det da mulig å gå rett til gate, og slippe å gå ut igjen for å sjekke inn til Condor flighten?

JoeW
17-10-2009, 21:58
Lander med SK236 kl 0705 fra BGO. Er det da mulig å gå rett til gate, og slippe å gå ut igjen for å sjekke inn til Condor flighten?

Skal FT-flighten stå på gate da?

LN-MOW
17-10-2009, 22:17
Regner med vi busses fra gate til hangaren ...

JoeW
18-10-2009, 17:30
Regner med vi busses fra gate til hangaren ...

Nevermind, høres absolutt enklest ut...

Tommy777
20-10-2009, 22:07
Lander med SK236 kl 0705 fra BGO. Er det da mulig å gå rett til gate, og slippe å gå ut igjen for å sjekke inn til Condor flighten?

Tipper du må ta turen ut i lobbyen.

Innsjekk er satt til en dedikert skranke i SAS sitt Business /EBG innsjekkingsområdet. Se på skjermen over diskene og let etter DE9254 i dette området.

Innsjekk vil være åpent fra 0700-0730. Man vil da bli sendt mot en bussgate og busses til SAS hangaren. Ha med pass

BSSW
20-10-2009, 23:33
Sakset fra FT

Parts of the journey doesn't allow cameras to be brought, so that means your camera/iPhone and other devices containing cameras, will be laying on the plane unattended for the duration of the Airbus stop.

We will have a professional DO photographer who will capture everything, so I ask you please, don't bring heavy camera equipment. If you plan on bringing a camera, please bring a compact one and be prepared to leave it on the plane.

Just to clarify: The reason why we have these restrictions is that we don't want people to loose their property. Most of us has a hotel room in Frankfurt and it's just better that people bring their id and a little camera for the day. No need for money, reading material, Ipods or other gadgets http://www.flyertalk.com/smile.gif

Hva med oss som starter på OSL, vi vil jo ha med bl.a kamera og gjerne laptop.

Er det ikke mulig å avtale med DE (eller Airbus) om at slikt blir låst inn en plass mens vi er på fabrikken? For vi vil jo dokumentere fra andre deler av DOet, som kanskje ikke DO fotografen får med seg...

Tommy777
20-10-2009, 23:41
Hva med oss som starter på OSL, vi vil jo ha med bl.a kamera og gjerne laptop.

Er det ikke mulig å avtale med DE (eller Airbus) om at slikt blir låst inn en plass mens vi er på fabrikken? For vi vil jo dokumentere fra andre deler av DOet, som kanskje ikke DO fotografen får med seg...

Nei, vi lager ingen avtaler med Airbus. For å sette ting i perspektiv: Dersom det tar 2 minutter å lever fra deg utstyr, få kvittering og ganger dette opp med 229 personer, håper jeg du skjønner at ting tar tid.

Du kan legge tingene ombord på eget ansvar, det er eneste løsningen, men som jeg forsøkte å få frem i FT tråden, jeg vil helst ikke ha 229 SLR som knipser bilder hele dagen, igjen, du skjønner sikkert hvorfor.

Det blir plass i hatehylla til en trillekoffert pr. passasjer som starter i Oslo, man kan jo legge tingene sine der

zico77
21-10-2009, 00:16
Parts of the journey doesn't allow cameras to be brought, so that means your camera/iPhone and other devices containing cameras, will be laying on the plane unattended for the duration of the Airbus stop.

We will have a professional DO photographer who will capture everything, so I ask you please, don't bring heavy camera equipment. If you plan on bringing a camera, please bring a compact one and be prepared to leave it on the plane

Kva ligger det i "iPhone and other devices containing cameras" ? Eg har ein telefon med eit ubrukeleg kamera -må denne ligge tilbake i flyet? Reiser vel neppe utan telefon, og heller ikkje så gira på å legge att ubevokta.....

Tommy777
21-10-2009, 00:35
Kva ligger det i "iPhone and other devices containing cameras" ? Eg har ein telefon med eit ubrukeleg kamera -må denne ligge tilbake i flyet? Reiser vel neppe utan telefon, og heller ikkje så gira på å legge att ubevokta.....

Ubevokta blir jo ikke tingene, men legger man ting igjen i lomma foran seg, vil jo vaskekjerringene plutselig bli en faktor. Legg gjerne igjen tingene i trillekofferten i overhead bins. Vaskekjerringene vil ikke ha noe der oppe å gjøre

BSSW
21-10-2009, 07:53
Nei, vi lager ingen avtaler med Airbus. For å sette ting i perspektiv: Dersom det tar 2 minutter å lever fra deg utstyr, få kvittering og ganger dette opp med 229 personer, håper jeg du skjønner at ting tar tid.

Du kan legge tingene ombord på eget ansvar, det er eneste løsningen, men som jeg forsøkte å få frem i FT tråden, jeg vil helst ikke ha 229 SLR som knipser bilder hele dagen, igjen, du skjønner sikkert hvorfor.

Det blir plass i hatehylla til en trillekoffert pr. passasjer som starter i Oslo, man kan jo legge tingene sine der
Jo da, skjønner det. Så det er relativt trygt å legge kamerabagen igjen i hattehyllen, sammen med trillekofferten, mens vi er inne på fabrikken?

zico77
21-10-2009, 08:11
Er det samme type restriksjoner på fotografering på LH i FRA og? Eller er strikken litt meir tøyeleg der....? ;)

Tommy777
22-10-2009, 02:25
Er det samme type restriksjoner på fotografering på LH i FRA og? Eller er strikken litt meir tøyeleg der....? ;)

Ingen restriksjoner ellers

sirpjalle
22-10-2009, 08:27
Flotters! ^_^

Gleder meg og ser frem til turen! :)

Gandalf
22-10-2009, 17:07
Gleder meg og ser frem til turen! :)

Det gjør jeg også! Musematten begynner å bli for liten.....

http://i512.photobucket.com/albums/t322/Sir_Bamse/Flymodeller/Forberedelser.jpg

Mvh,

Tommy777
22-10-2009, 23:12
Da er hjemmesiden endret til aa bli blog og vi har ogsaa satt igang twittring

www.starmegado.com og www.twitter.com/starmegado

BSSW
24-10-2009, 16:40
Får ikke opp prisen som er satt på Sheraton på FRA... Får beskjed om at raten ikke lengre er tilgjengelig... feil eller er den ikke tilgjengelig lengre?

I siste tilfelle, noen som tørr å dele rom med en Egersunder... :love

sirpjalle
01-11-2009, 09:25
Får ikke opp prisen som er satt på Sheraton på FRA... Får beskjed om at raten ikke lengre er tilgjengelig... feil eller er den ikke tilgjengelig lengre?

I siste tilfelle, noen som tørr å dele rom med en Egersunder... :love

Hmmmm..... har du fått noen respons? :rolleyes:

BSSW
01-11-2009, 15:22
Hmmmm..... har du fått noen respons? :rolleyes:
Den var ikke tilgjengelig, men etter en mail til Oliver så fikk jeg eget rom til €99 :)

Tommy777
01-11-2009, 16:30
Jeg anbefaler alle å følge med på blog, i flyertalk tråden og på starmegado.com. Blir lite tid til å svare på eposter og i denne tråden når ting braker løs i morgen. gled deg!

BSSW
01-11-2009, 16:33
Jeg anbefaler alle å følge med på blog, i flyertalk tråden og på starmegado.com. Blir lite tid til å svare på eposter og i denne tråden når ting braker løs i morgen. gled deg!
God tur imorgen (og tirsdag og onsdag...), så snakkes vi vel når dere ankommer OSL på torsdag :)

Skal selvfølgelig følge med på blogen ;)

Someone
03-11-2009, 23:45
Og her fra en blogg hos Wall Street Journal

http://blogs.wsj.com/middleseat/2009/11/03/frequent-flyers-spend-quality-time-with-airlines/?mod=rss_WSJBlog
If you spend your life traveling for your job, does a week of visiting airlines in the U.S. and Europe really sound like fun?

LN-MOW
04-11-2009, 09:24
.. og Randy P skriver i bloggen sin:



OK, you are reading this and thinking …. cool, a bunch of crazy mileage hounds from Chicago and New York are flying to Frankfurt.
Wrong.
I chat with several of our members from Germany who flew to New York yesterday to join the event in New York. Guess they just couldn’t wait but of course that’s another way of saying many of us are jealous that they won’t likely have a jet lag problem!

And then the member flying in from Hawaii with a huge case of his personal Kona coffee. He is actually going to prepare fresh pressed Hawaiian coffee for everyone on Thursday’s charter flight.

And then the member only on FlyerTalk three weeks when she read about this. And she’s on board with us tonight. Oh, did I mention she flew in from Australia to join us? Just a minor (major miles) detail.

So, have your ideas changed as to who is along for the ride?

Pinch me.


http://boardingarea.com/blogs/starmegado/

SpotOn
04-11-2009, 14:38
Da ligger DE9254 (Condor Flugdienst GmbH) inne på www.osl.no med ankomst i morgen 5/11 fra Frankfurt kl. 07:40 og avgang til Tolouse kl. 11:40.

MartinL
04-11-2009, 14:51
Da ligger DE9254 (Condor Flugdienst GmbH) inne på www.osl.no med ankomst i morgen 5/11 fra Frankfurt kl. 07:40 og avgang til Tolouse kl. 11:40.

Om det er ENGMRAMP som skal parkere oss, så får han gjøre det pent:D