PDA

View Full Version : United: Kaptein kastet av purseren ombord

Someone
16-07-2009, 15:19
Jeg har hørt om uplanlagte stopp pga bråk med passasjerer, men aldri pga en krangel blant besetningen:8:

http://www.flightglobal.com/articles/2009/07/16/329737/united-flight-diverts-after-captain-and-flight-attendant.html

United Airlines is conducting an internal investigation after one of its captains diverted a flight to deplane a senior flight attendant who he argued with

FBU 4EVER
16-07-2009, 18:29
Ahhh.... tenke det, ønske det, men gjøre det......? Been there, but not done that. Til det har terskelen vært litt i høyeste laget for meg.

LN-AFG
16-07-2009, 18:46
Kan det virkelig bli så ampert mellom en fra Cockpit og en som arbeider i kabinen? Kan noen forklare hva som skulle gjøre stemmningen så sur ombord at dette oppstår?

MD11
16-07-2009, 19:03
Her må noe ekstraordinært skjedd og kommunikasjon må ha vært ett fremmedord.....hvis man da i tillegg glemmer chain of command så har det blitt ganske "varmt" ombord. Men det hele er jo helt utrolig.

BU9001/V2.0
17-07-2009, 01:07
Sikkert helt på sin plass,
Av og til overrasket over hvordan kabinen blir behandlet når jeg paxer.

Utflyttet
17-07-2009, 01:58
Godt vi har en dør mellom kabinbestningen og herrene med stripene, slik at vi unngår diversions for ofte. :colgate:

-A

Chye
17-07-2009, 02:25
Sikkert helt på sin plass,
Av og til overrasket over hvordan kabinen blir behandlet når jeg paxer.

Nå ble jeg nysgjerrig! Forklar!

LN-AFG
17-07-2009, 09:43
Fra en post på A.net forumet kommer det frem ett bilde av det som skjedde ombord, ser ut som dette er fra en som er "in the know":

Jamake1 posted:

This is all I am going to say about this incident:

The Purser of flight 842 was female. The Captain of the flight wanted the general declaration so he could add his signature to it. The Purser was not in a position to grab another flight attendant right at that moment to monitor the area so the gen dec could be passed through the cockpit door. The situation escalated.

The Captain made the decision to divert to MIA to have the Purser removed from flight for undermining his Captain's Authority. The First Officers on flight 842 advocated for MCO, since MIA is no longer served by UA Mainline. The Captain chose to divert to MIA anyway.

The Purser was removed from the flight upon arrival at MIA and sent to a layover hotel, followed by a deadhead back to ORD after required crew rest.

The ORD-GRU-ORD trip was the Captain's first trip back to the line after extended sick leave. The Captain has been removed from the remainder of his flying schedule. The Purser who was removed, has NOT been removed from the remainder of her flying schedule.

Draw your own conclusions...

Bizflyer
17-07-2009, 09:48
Snakk om å ha en dårlig dag!!

BF:cool2

FBU 4EVER
17-07-2009, 11:41
Mitt tilfelle var en purser som røkte ombord etter at forbud var innført. Han hadde lengre ansiennitet enn meg i bolaget, og derfor hadde ikke jeg noe med om han røkte eller ikke. Påsto han. Røyken spredte seg bakover i kabinen, og det var en passasjer som gjorde en A/H oppmerksom på det. Det ble en liten oppvask av saken.

Bizflyer
17-07-2009, 12:45
Mitt tilfelle var en purser som røkte ombord etter at forbud var innført. Han hadde lengre ansiennitet enn meg i bolaget, og derfor hadde ikke jeg noe med om han røkte eller ikke. Påsto han. Røyken spredte seg bakover i kabinen, og det var en passasjer som gjorde en A/H oppmerksom på det. Det ble en liten oppvask av saken.

Du kunne jo gitt ham en fallskjerm og spurt om han ville hoppe frivillig eller om han ville ha et spark i rattatta?;)

BF:cool2