PDA

View Full Version : Reisebrev fra Angkor Wat i Kambodsja


gardkarlsen
16-07-2009, 07:57
Hei

Vil bare si at jeg har nå lagt ut et reisebrev fra Angkor Wat/Siem Reap i Kambodsja og du kan finne det på http://gardkarlsen.com/Angkor_Wat_Cambodia_trip_report.htm . Jeg har også laget et Google kart som du finner på http://gardkarlsen.com/Angkor_Wat_Google_map.htm og jeg håper at dette gir et inntrykk av hvor stort Angkor Wat temple området er.

DYflyer
16-07-2009, 15:27
Ett imponerende sted, jeg godt kunne tenke meg å besøke. På "By any means" på National Geographic Channel i går var de faktisk innom dette tempel-området.

gardkarlsen
16-07-2009, 17:42
De sendte også et program på Discovery her om dagen om Angkor Wat og der tok de opp dette med hvilken bragd det er å bygge noe så stort i dette området :-)

Tommy777
16-07-2009, 20:18
Meget beleielig, Gard. Vi skal som kjent til Thailand i bryllup på nyttårsaften og tenkte oss en tur til Angkor Wat siden ingen av oss har vært der før. Det er vel relativt greit å komme seg dit fra Bangkok?

gardkarlsen
16-07-2009, 23:09
Ja, det skal være greitt å komme seg dit men etter det jeg forstår har vel Bangkok Airways monopol på strekningen og dermed er prisen skrudd opp. Men du kan jo sjekke prisene og se om det kan lønne seg å fly med AirAsia til Phnom Penh og deretter til Siem Reap. Eller hadde du tenkt å ta bussen? ;-)

jefi99
19-07-2009, 01:55
En taxa fra Phnom Penh til Siam Reap koster kun cirka US$40-50. Turen tager cirka 3 timer plus evt pause, og man får set landskabet. Hvis naturen kalder, så gå ikke for langt væk fra vejen - der er stadig landminer mange steder! :-D
Jeg fløj SGN-PNH og REP-SGN med VN (ATR72), men ville gerne have fløjet med Siem Reap Airlines, selvom de har været på den sorte liste. Jeg elsker Bangkok Airways, og det kunne have været hyggeligt med en lille tur med deres datterselskab :-)

TriStar
21-07-2009, 15:51
Meget beleielig, Gard. Vi skal som kjent til Thailand i bryllup på nyttårsaften og tenkte oss en tur til Angkor Wat siden ingen av oss har vært der før. Det er vel relativt greit å komme seg dit fra Bangkok?

Anbefaler gjerne Bangkok Airways fra Bangkok til Siem Reap, selvom de ikke er av de billigste. En hyggelig bonus er jo at de flyr denne ruten med B717:) Videre anbefaler jeg å ta båt ned Tonlesap til Phnom Penh - flott båttur på ca 6 timer. Da kan man returnere til Bangkok med f.eks Siem Reap Airways om man har lyst på litt adventure...