sk931
13-07-2009, 11:14
Nu skal denne trip report ikke handle om at flyve Biz...overhovedet(det virker nemlig på mig,som om at det drejer sig om at prale/skryde med at man har rejst i F eller C) ret så meget..så det kan godt være denne rapport indeholder både negative og positive sider.
Ej heller vil der være inkluderet billeder, men det er fordi jeg ikke har taget nogen
--
Here we go.
Vores tur startede fra AAR med at vi blev ofloaded..Vi kom så til CPH med
Cimber Air...Det var ganske udmærket, idet det jo er begrænset hvad der kan ýdes på en ATR 42 med 40 gæster på en 20 minutters flyvetid.
---
I CPH`s transfer skulle vi have nye BD passes til SK503 til LHR....Her var de så venlige at beholde mit SAS ID kort og siden påstå at jeg aldrig havde afleveret det, endskønt der var flere der havde set det(Det er så siden sendt til mig siden hen)
Vi blev, for at følge trenden fra AAR, offloaded på 2 flights, men siden hen accepteret på et 3.de fly til LHR...vel fremme i LHR tog vi en bus til hotel
Park Inn....hurtig omklædning og derefter ind til London....
Vi var begge trætte så tidligt på aftenen var det retur til hotellet....
Morgenmad blev indtaget på hotellet, hvorefter der var transfer til LHR og
indcheck på TG911 til BKK....Blev her konfronteret med SGS og TG staff af den
endog særdeles søde slags....Fik en god snak om SGS fremtid og blev inviteret i TG loungen....Det var dejligt...Loungen i LHR er stor og meget rar at
opholde sig i...Der er også et børnehjørne med Playstations så det blev omgående taget i brug af min søn..
Vel fremme ved gate, kunne vi se at det var en B747 vi skulle med.. det var min søn var glad for, for så fik han jo også prøvet en "jumbo".
Men glæden varede dog kort, idet da vi kom ombord, blev flyttet fra vores vinduessæder til seats i midten. og endnu større var skuffelsen , da han fandt ud af, at der ikke var "mit eget TV" i stoleryggen foran... Jo der var store tegn på at den 12 timer lange flyvetur ville blive ganske "memorable"...
At vi blev flyttet var så det, men da der langt om længe skulle vises film, kunne vi kun konstatere, at den skærm der sad på væggen 15 rækker fremme
ikke fungerede...
Maden på TG var såmænd ganske udmærket, men ikke noget specielt...og at TG har så, af mange, lovprist service mærkede vi ikke noget som helst til..
TG er i mine øjne et ganske ordinært selskab hvis gode service er ganske overdrevet..
Men de 12 timers flyvning til BKK blev da overstået, idet det bedste der kunne
ske, var at vi begge faldt i søvn og fik, underligt nok, godt 4-5 timers søvn.
Godt trætte kom vi frem til BKK, kun for at mærke at den negative TG atmosfære fra flyveturen ikke kun var begrænset til flyvningen, men TG groundstaff havde samme attitude....
Vi var bkd på almindelige billetter, godt nok Y R1 cfmd tkts, men det i sig selv
kvalificerede ikke til noget som helst....Første TG flyvning til HKT var aflyst, og pax overflyttet til næste....Det er sådan noget der sker, og jeg vidste godt, at det ville volde problemer for os på næste flyvning...ganske rigtig kom vi ikke med, men det lykkedes os så at komme med et fly omkring 2 timer senere....
TG har åbentbart ikke noget standby system, så vi blev accepteret 20 minutter før afgang...på de 20 minutter skulle vi igennem sikkerheds kontrol og indrejsekontrol....og er der noget Thaièr har masser af , er det god tid.
Der var langt, og jeg mener langt, fra deres transfer center til vores gate, hvilket jo også resulterede i en skideballe fra Gate staff fordi vi kom for sent, men jeg forklarede, at vi var uden skyld idet TG staff ved trf center ikke ville
acceptere os i god tid( der var endog meget god plads på den A330 vi kom med)...
Herefter var det hurtigt ud og med taxa til vores hotel på Karon Beach og så
der ellers badning og sight seeing på menuen i 9 dage...
Hjemturs beretning i del 2
Hilsen
Ole
Ej heller vil der være inkluderet billeder, men det er fordi jeg ikke har taget nogen
--
Here we go.
Vores tur startede fra AAR med at vi blev ofloaded..Vi kom så til CPH med
Cimber Air...Det var ganske udmærket, idet det jo er begrænset hvad der kan ýdes på en ATR 42 med 40 gæster på en 20 minutters flyvetid.
---
I CPH`s transfer skulle vi have nye BD passes til SK503 til LHR....Her var de så venlige at beholde mit SAS ID kort og siden påstå at jeg aldrig havde afleveret det, endskønt der var flere der havde set det(Det er så siden sendt til mig siden hen)
Vi blev, for at følge trenden fra AAR, offloaded på 2 flights, men siden hen accepteret på et 3.de fly til LHR...vel fremme i LHR tog vi en bus til hotel
Park Inn....hurtig omklædning og derefter ind til London....
Vi var begge trætte så tidligt på aftenen var det retur til hotellet....
Morgenmad blev indtaget på hotellet, hvorefter der var transfer til LHR og
indcheck på TG911 til BKK....Blev her konfronteret med SGS og TG staff af den
endog særdeles søde slags....Fik en god snak om SGS fremtid og blev inviteret i TG loungen....Det var dejligt...Loungen i LHR er stor og meget rar at
opholde sig i...Der er også et børnehjørne med Playstations så det blev omgående taget i brug af min søn..
Vel fremme ved gate, kunne vi se at det var en B747 vi skulle med.. det var min søn var glad for, for så fik han jo også prøvet en "jumbo".
Men glæden varede dog kort, idet da vi kom ombord, blev flyttet fra vores vinduessæder til seats i midten. og endnu større var skuffelsen , da han fandt ud af, at der ikke var "mit eget TV" i stoleryggen foran... Jo der var store tegn på at den 12 timer lange flyvetur ville blive ganske "memorable"...
At vi blev flyttet var så det, men da der langt om længe skulle vises film, kunne vi kun konstatere, at den skærm der sad på væggen 15 rækker fremme
ikke fungerede...
Maden på TG var såmænd ganske udmærket, men ikke noget specielt...og at TG har så, af mange, lovprist service mærkede vi ikke noget som helst til..
TG er i mine øjne et ganske ordinært selskab hvis gode service er ganske overdrevet..
Men de 12 timers flyvning til BKK blev da overstået, idet det bedste der kunne
ske, var at vi begge faldt i søvn og fik, underligt nok, godt 4-5 timers søvn.
Godt trætte kom vi frem til BKK, kun for at mærke at den negative TG atmosfære fra flyveturen ikke kun var begrænset til flyvningen, men TG groundstaff havde samme attitude....
Vi var bkd på almindelige billetter, godt nok Y R1 cfmd tkts, men det i sig selv
kvalificerede ikke til noget som helst....Første TG flyvning til HKT var aflyst, og pax overflyttet til næste....Det er sådan noget der sker, og jeg vidste godt, at det ville volde problemer for os på næste flyvning...ganske rigtig kom vi ikke med, men det lykkedes os så at komme med et fly omkring 2 timer senere....
TG har åbentbart ikke noget standby system, så vi blev accepteret 20 minutter før afgang...på de 20 minutter skulle vi igennem sikkerheds kontrol og indrejsekontrol....og er der noget Thaièr har masser af , er det god tid.
Der var langt, og jeg mener langt, fra deres transfer center til vores gate, hvilket jo også resulterede i en skideballe fra Gate staff fordi vi kom for sent, men jeg forklarede, at vi var uden skyld idet TG staff ved trf center ikke ville
acceptere os i god tid( der var endog meget god plads på den A330 vi kom med)...
Herefter var det hurtigt ud og med taxa til vores hotel på Karon Beach og så
der ellers badning og sight seeing på menuen i 9 dage...
Hjemturs beretning i del 2
Hilsen
Ole