PDA

View Full Version : Østen tur/retur på ID tkts , del 1

sk931
13-07-2009, 11:14
Nu skal denne trip report ikke handle om at flyve Biz...overhovedet(det virker nemlig på mig,som om at det drejer sig om at prale/skryde med at man har rejst i F eller C) ret så meget..så det kan godt være denne rapport indeholder både negative og positive sider.
Ej heller vil der være inkluderet billeder, men det er fordi jeg ikke har taget nogen
--
Here we go.

Vores tur startede fra AAR med at vi blev ofloaded..Vi kom så til CPH med
Cimber Air...Det var ganske udmærket, idet det jo er begrænset hvad der kan ýdes på en ATR 42 med 40 gæster på en 20 minutters flyvetid.
---
I CPH`s transfer skulle vi have nye BD passes til SK503 til LHR....Her var de så venlige at beholde mit SAS ID kort og siden påstå at jeg aldrig havde afleveret det, endskønt der var flere der havde set det(Det er så siden sendt til mig siden hen)
Vi blev, for at følge trenden fra AAR, offloaded på 2 flights, men siden hen accepteret på et 3.de fly til LHR...vel fremme i LHR tog vi en bus til hotel
Park Inn....hurtig omklædning og derefter ind til London....
Vi var begge trætte så tidligt på aftenen var det retur til hotellet....
Morgenmad blev indtaget på hotellet, hvorefter der var transfer til LHR og
indcheck på TG911 til BKK....Blev her konfronteret med SGS og TG staff af den
endog særdeles søde slags....Fik en god snak om SGS fremtid og blev inviteret i TG loungen....Det var dejligt...Loungen i LHR er stor og meget rar at
opholde sig i...Der er også et børnehjørne med Playstations så det blev omgående taget i brug af min søn..
Vel fremme ved gate, kunne vi se at det var en B747 vi skulle med.. det var min søn var glad for, for så fik han jo også prøvet en "jumbo".
Men glæden varede dog kort, idet da vi kom ombord, blev flyttet fra vores vinduessæder til seats i midten. og endnu større var skuffelsen , da han fandt ud af, at der ikke var "mit eget TV" i stoleryggen foran... Jo der var store tegn på at den 12 timer lange flyvetur ville blive ganske "memorable"...
At vi blev flyttet var så det, men da der langt om længe skulle vises film, kunne vi kun konstatere, at den skærm der sad på væggen 15 rækker fremme
ikke fungerede...
Maden på TG var såmænd ganske udmærket, men ikke noget specielt...og at TG har så, af mange, lovprist service mærkede vi ikke noget som helst til..
TG er i mine øjne et ganske ordinært selskab hvis gode service er ganske overdrevet..
Men de 12 timers flyvning til BKK blev da overstået, idet det bedste der kunne
ske, var at vi begge faldt i søvn og fik, underligt nok, godt 4-5 timers søvn.
Godt trætte kom vi frem til BKK, kun for at mærke at den negative TG atmosfære fra flyveturen ikke kun var begrænset til flyvningen, men TG groundstaff havde samme attitude....
Vi var bkd på almindelige billetter, godt nok Y R1 cfmd tkts, men det i sig selv
kvalificerede ikke til noget som helst....Første TG flyvning til HKT var aflyst, og pax overflyttet til næste....Det er sådan noget der sker, og jeg vidste godt, at det ville volde problemer for os på næste flyvning...ganske rigtig kom vi ikke med, men det lykkedes os så at komme med et fly omkring 2 timer senere....
TG har åbentbart ikke noget standby system, så vi blev accepteret 20 minutter før afgang...på de 20 minutter skulle vi igennem sikkerheds kontrol og indrejsekontrol....og er der noget Thaièr har masser af , er det god tid.
Der var langt, og jeg mener langt, fra deres transfer center til vores gate, hvilket jo også resulterede i en skideballe fra Gate staff fordi vi kom for sent, men jeg forklarede, at vi var uden skyld idet TG staff ved trf center ikke ville
acceptere os i god tid( der var endog meget god plads på den A330 vi kom med)...
Herefter var det hurtigt ud og med taxa til vores hotel på Karon Beach og så
der ellers badning og sight seeing på menuen i 9 dage...
Hjemturs beretning i del 2
Hilsen
Ole

Bizflyer
13-07-2009, 11:42
Hei!

Fin fin rapport!

Nu skal denne trip report ikke handle om at flyve Biz...overhovedet(det virker nemlig på mig,som om at det drejer sig om at prale/skryde med at man har rejst i F eller C) ret så meget..

Ja, gjør det ikke det da? :colgate:

og at TG har så, af mange, lovprist service mærkede vi ikke noget som helst til..

Godt å se at det er flere som har merket seg at TG sin service har tapt seg, eller i det minste svinger fra flight til flight!

BF:cool2

sk931
13-07-2009, 14:28
Efter 9 dages herlig badeferie skulle turen til Danmark begynde...
Transfer til HKT var hurtigt overstået og ved indcheck hos TG blev
vi spurgt om vi ville med et tidligere fly til BKK...Naturligvis ville vi det.
Så ca. 15 minutter efter vi var trådt ind i terminalen var vi airborne
på vej mod BKK....Vi var lidt spændte på om bagagen nu også nåede
med, men det gjorde den.....
Indcheck hos Emirates i BKK var en fornøjelse...Jeg var jo lidt spændt
om vi kunne checke ind eller om vi skulle vente....
Det viste sig at være en blanding, idet vi belv APIS registreret og fik
også udleveret bagage tags, men ikke Boarding passes...Fik besked på at returnere ti indcheck 45 minutter senere...Spurgte om det betød at vi
kom med til DXB og det blev bekræftet...Ganske rigtig....Vi fik vore BD
kort udleveret og gik så mod udgangen i glad forventning om at skulle
flyve med A380....
Det var nu ikke meget vi så til selve flyet som var A6-EDE.
http://www.airliners.net/photo/Emirates/Airbus-A380-861/1523664/L/
Det var da kun fordi det stod på gate og i flyet at vi kunne konstatere at den var god nok.
Vel fremme ved vore seat 70AB gik vi i krig med at udforske deres entertainment system....Det er nok noget at det vildeste jeg har set....mere end 500 film på mange forskellige sprog mindst lige så mange spil og TV og radio var også til stede....Det tegnede godt...
Crew bød velkommen ombord og fortalte at blandt aftenens besætning var
mange sprog reprænsenteret, blandt andet DANSK !!!!...Det var meget let at
finde denne danske hostess og hun var da glad for at der også var danskere
med den aften...
Spurgte om det var muligt at komme op og se øverste etage, men det var det
desværre ikke, og det kunne jeg egentlig godt forstå, idet hvem ville ønske
at der hele tiden kom folk "upstairs" som ikke havde ærinde deroppe..
Offblock til tiden og ca. 10 minutter til runway.....Det der egentlig var noget
at det mest opsigtsvækkende ved A380 var såmænd ikke størrelsen, men
støjen, eller mangel på samme......Vi sad mere eller mindre ud for motorerne
og mærkede ikke vibrationer eller noget....Take-off foregik stille og roligt og mærkedes stort ikke....ren fornøjelse....
Fornemmelsen af at sidde i et stort fly var tilstede, akkurat samme fornemmelse som første gang man skulle med en B747...
Servicen hos EK/Emirates var god, rigtig god.
Hjælpsomme crew som hele tiden var meget alerte....
Efter 6 timers flyvning og 45 minutters holding pga trafik !!!! landede vi og jeg mener helt bogstaveligt landede....Det kunne mærkes ...
DXB er stor, mega stor......men med store fly skal terminalen vel også være det...
Ganske hurtigt fik vi bagagen og fandt så en taxa uden for.....Taxa er nemme at finde...Alle taxaer er beige, og man kan skelne de forskellige taxa kompanier
på farven som er på taget...den er nemlig forskellig fra selskab til selskab.
Vores hotel i DXB var SAS Radisson ved Dubai Creek...rigtig dejligt hotel...
---
Problemet med at komme til DXB om sommeren er heden, og den skal tage ganske bogstaveligt og alvorligt...Vi kom til DXB 0130 og da var temperaturen 33 grader....altså om natten....
Næste morgen lagde vi lige en plan idet vi jo kun havde 1 dag til rådighed..
Vi valgte at tage først ud til "Mall of the Emirates". Herude har de en indendørs skibakke...ganske imponerende med minus 4-6 grader indendøre, når
temperaturen udenfor var plus 49...
Vi havde også besluttet at vi skulle til noget der hed "Mall of Dubai"...I denne
mall har de en stor "ice rink" og et kæmpe akvarie...På vej hetil kørte taxa chaufføren os forbi "hotellet" over alle hoteller....Det er ganske imponerende
at se så tæt på, når nu man hart hørt meget om det....
Så det blev en dag i sne og kulde og sol og hede.
Søndag var det så tid til hjemrejse mod AAR...
Vi var i lufthavnen 2 timer før afgang...EK har deres egen terminal som er T3.
Vi kom ind i en form for lobby, blev sikkerhedschecket før vi skulle med elevator op i check-in området.....Det var dog aldeles uoverskueligt..så den første den bedste EK ansat blev standset for at høre om hvorvidt der var speciel check-in sted for ID rejsende...og det var der....Vi fandt stedet, blev
budt velkommen indenfor , hvor mange andre ligeledes sad og ventede...gik hen for at spørge om vi skulle trække nummer eller bare line op, men nej nej, bestemt ikke...bare kom med bags, sagde de....som sagt så gjort,, bagage indcheck til AAR,,,,det skulle han lige vide en masse om...så lidt rutenumre og IATA koder, så var den klaret, og med et smil og et ønske om god tur var vi på vej...til sikkerhedschecket for staff travel !!!!.....det gik dog hurtigt, måske
fordi dem der skulle igennem kendte til rutiner i forvejen...det sammen gjaldt ved udrejse kontrol...vel igennem kom vi så ind i deres transit område, og jeg kan sige, at er OSL meget lang så er det vand ved siden af DXB T3....Kunne se på de skilte vi skulle følge, at det ville tage os ca. 45 minutter at komme ud til vores gate...45 minutter !!!! så ikke noget med at komme i sidste øjeblik.
Vores gate var en bus gate og køretiden til flyet var ca. 15 minutter..
flyet var http://www.airliners.net/photo/Emirates/Boeing-777-36N-ER/1303467/L/ ...og flyvetiden til ZRH ca 6 timer.....
Her skiftede vi til SAS og kendte hoveder både i cockpit og kabine...herligt
--
Konklusionen er at det en god tur.....og der er meget længe til at jeg igen skal flyve med TG, men også at jeg meget meget varmt kan anbefale at prøve
EK..De er værd at prøve

Hilsen

Ole

Someone
13-07-2009, 14:33
Interesant lesing :) Så ut som det å komme fra AAR til LHR bød på de største problemene. Ellers virker det som statig flere trekker konklusjonen at TG har tapt seg og i beste fall er ordinær.

Discus
13-07-2009, 14:43
Takk for rapport! Skal med EK senere i år, ser ut som det var rett valg.

SQ 777
13-07-2009, 20:03
Takk for flott, annerledes ;), rapport..

Savipix
13-07-2009, 20:23
Tack för bra läsning Ole!

Detta bekräftar mina föräldrars åsikt om TG som INTE var positiv efter en tur med TG961/960

Stian
14-07-2009, 17:40
Veldig bra rapport!