PDA

View Full Version : KLM oppgraderer 747


GFL
11-07-2009, 04:07
Da skal KLM ha fullført oppgraderingen av den første 747-400 med PTV i økonomi-klasse.

Første fly var forresten PH-BDN. De har vel 21 747'er, 5 pax og 16 combi.

Jobben skal være fullført innen 2009, så etter det er der ingen grunn å styre unna KLM 747. Da gjelder det å styre unna Lufthansa 747

mikro
11-07-2009, 04:19
Får da håpe på PH-BFN når jeg skal hjem fra USA om halvannen uke. På utreisen ble hele familien plassert på businessdelen helt foran i flyet, med businesseter og økonomi service, får da håpe det samme skjer på hjemreisen :) (eller -BFN)

MountainDew
11-07-2009, 09:09
Bra av KLM :up:

zico77
11-07-2009, 11:03
.... Da gjelder det å styre unna Lufthansa 747

Ja, nokon måtte visstnok finne det ut med å oppsøke den først.... :cry: -men NESTE gong velger eg A340.....hehe, evt KLM.

Roxman
11-07-2009, 11:12
Da gjelder det å styre unna Lufthansa 747

Lufthansa har jo oppgradert samtlige Airbus fly. Har dem ikke samme planer for sine 747'er?:)

EDIT: Ser nå at dem skal fase ut 747'ene, så da blir det vell uaktuelt:p

MountainDew
11-07-2009, 12:34
Tror ikke LH har oppgradert A340-300. A330 og 340-600 har AVOD.
I forhold til KLM sitt supre system så har Lufthansa dårlig utvalg og kjedelige filmer/programmer!

amatør
11-07-2009, 14:24
Tror ikke LH har oppgradert A340-300. A330 og 340-600 har AVOD.
I forhold til KLM sitt supre system så har Lufthansa dårlig utvalg og kjedelige filmer/programmer!
Ifølge seatguru har samtlige av LH sine langdistansebusser nå PTV. Bra at LH endelig har skjønt det..

BSSW
11-07-2009, 14:31
LHs A333 og A346 skal ha AVOD, men trodde at A343 ikke hadde det... LN-MOW fløy vel en slik en fra ATL til FRA tidligere iår (eller var det ifjor...) og tror han nevnte noe om det en plass.

Men det er bra at KLM oppdaterer sine B744.

Happyflyer
11-07-2009, 14:57
LH har starta med oppgr. av A343. Tror Maskinene med base i DUS var først ut.

AirbusTrond
11-07-2009, 18:47
I juli-utgaven av Lufthansa-magasinet stor det at over halvparten av 343 hadde fått oppgradert interiør, inkludert AVOD.

Jeg krysser fingre før turen i oktober.. Valgte bevisst bort FRA for å slippe nok en tortur-tur bak i 747.

VoiceCom
11-07-2009, 20:08
Jeg synes KLM har et veldig bra AVOD system, men jeg har reagert på at det er lite utskifting i TV-serie og film-tilbudet der. Når man har fløyet noen ganger LH med dem så har man etterhvert sett det som er av interesse...

LN-REF
11-07-2009, 20:34
Har sju turer i KLM sine Boeing 747-406 Combi, neste gang blir muligens igjen allerede om 2-3 veker...

SQ 777
11-07-2009, 20:44
Stortrives i toseterene i framre kabin. ( Hvis to..) Har hatt de noen ganger nå.

Også plass til ting og tang mellom høyresetet og veggen til høyre. Fredfull kabin også.... For man første rad i disse tosetere, finnes det ikke bedre plassing ombord. Bedre enn nødutgangen hvor det ofte er samlingplass for alle som strekker på beina.

Uansett 31" er 31 " som så maange 747 om dagen, og kan ikke si jeg liker setene hos LH i deres 744 ( men glad i LH, selvfølgelig )^_^.

LN-REF
20-07-2009, 14:22
Ja, to-seterne framme er veldig greie seter på desse flya...

Tommy777
20-07-2009, 21:22
Tror ikke LH har oppgradert A340-300. A330 og 340-600 har AVOD.
I forhold til KLM sitt supre system så har Lufthansa dårlig utvalg og kjedelige filmer/programmer!

LOL... Nå er det de nyeste filmene som viser i alle AVOD system, til og med på UAs gamle PTV. Du har over 30 filmer å velge mellom, noe som skulle holde for de fleste. TV programmene er det litt verre med.

SQ og CX knuser alle med utvalg på AVOD.

LH sine 747 starter utfasing når første A380 kommer. I løpet av neste år er JFK helt dekket med 380. Tipper det blir litt bedre enn å sitte på en toseter og stirre rett inn i en cargovegg

GFL
20-07-2009, 22:49
LOL... Nå er det de nyeste filmene som viser i alle AVOD system, til og med på UAs gamle PTV. Du har over 30 filmer å velge mellom, noe som skulle holde for de fleste. TV programmene er det litt verre med.

SQ og CX knuser alle med utvalg på AVOD.

LH sine 747 starter utfasing når første A380 kommer. I løpet av neste år er JFK helt dekket med 380. Tipper det blir litt bedre enn å sitte på en toseter og stirre rett inn i en cargovegg


KLM bruker vel ikke 747 på JFK, og innen slutten av året har alle seter PTV.

Så da får vi heller fokusere på at SAS oppgraderer sitt PTV system, for de begynner å henge etter.

Happyflyer
20-07-2009, 23:26
KLM bruker vel ikke 747 på JFK, og innen slutten av året har alle seter PTV.

Så da får vi heller fokusere på at SAS oppgraderer sitt PTV system, for de begynner å henge etter.

Slik de priser seg, har de hengt etter lenge..

Tommy777
21-07-2009, 02:31
KLM bruker vel ikke 747 på JFK, og innen slutten av året har alle seter PTV.

Så da får vi heller fokusere på at SAS oppgraderer sitt PTV system, for de begynner å henge etter.

SAS oppgraderte nylig sine systemer og har like bra utvalg som det Lufthansa har. Synd du kun kan starte og stoppe ting foran gardinene.

Naa er det naa engang slik at ben og nylig ett nytt konsept introdusert av KLM: daarligere skulderplass, er noe som er viktigere aa unngaa for de fleste siden de fleste naa har iPhone, Touch, andre Ipods, psp, laptops etc etc etc med seg ombord. Der ligger sakker KLM langt etter SAS.

Saa faar vi heller fokusere paa at KLM flakser rundt med MD11 etter at Lufthansa har pensjonert sine 747-400 mens 747 Combicampene til KLM da vil fly enda mange aar. ;)

MD11
21-07-2009, 16:38
SAS oppgraderte nylig sine systemer og har like bra utvalg som det Lufthansa har. Synd du kun kan starte og stoppe ting foran gardinene.

Naa er det naa engang slik at ben og nylig ett nytt konsept introdusert av KLM: daarligere skulderplass, er noe som er viktigere aa unngaa for de fleste siden de fleste naa har iPhone, Touch, andre Ipods, psp, laptops etc etc etc med seg ombord. Der ligger sakker KLM langt etter SAS.

Saa faar vi heller fokusere paa at KLM flakser rundt med MD11 etter at Lufthansa har pensjonert sine 747-400 mens 747 Combicampene til KLM da vil fly enda mange aar. ;)

Nå har jo også KLM's MD11 fått helt nytt interiør med nye seter, tepper, gardiner og ikke minst PTV med AVOD så jeg vil påstå at produktet er bedre enn de nå noget utslitte kabinene hos SK på A330 og A340. Og nå kommer flotte "nye" combicamper;)

Egenes
21-07-2009, 16:39
Er en grunn til at jeg velger å mellomlande i Doha eller Dubai...

Tommy777
21-07-2009, 17:21
Fordi du har alt for god tid? Har flydd Emirates flere ganger og flyr CX, ANA eller SQ over EK any time. Så sparer man tid i tillegg

Egenes
21-07-2009, 18:04
Tja spørs hvor man skal.. Skal man til f. eks Sri Lanka, eller kansje Dubai også, så er det lite vits i å fly CX, ANA eller SQ..

Er egentlig ikke så stress å være 2-3 timer i transitt. Men må innrømme det, 777ene til KLM er ganske gode!

Tommy777
21-07-2009, 18:20
Bak gardina stiller nesten Emirates i samme, grusomme klasse som KLM. De eneste to selskapene som har 10 seter i bredden på 777 er KL/AF og EK. EK har dog mye bedre benplass enn KLM.

Du kan dog kjøpe deg litt mer benplass, opp til 33", dog ett meget begrenset antall seter. Det koster opp til 70 Euro hver vei hos KLM.

KLM "oppgraderer" også alle sine 772 nå til 10 seter i bredden og vil da ha 772 med suverent mest seter av alle flyselskaper ombord.

Som Seatguru sier: With onDemand audio and video in each seat, this plane is the most high-tech of the KLM international fleet, however, many find the cabin layout and comfort to be lacking..

Snart blir det enda verre. Så får man si hver sin lyst og ta med knebeskyttere til AVOD seinga dersom du er over 1,83

LCH
22-07-2009, 04:24
BA har vel også 10 seter i bredden på en del av sine 777?

Martin
22-07-2009, 04:32
Ikke i følge Seatguru.com.

Discus
22-07-2009, 12:45
BA har vel også 10 seter i bredden på en del av sine 777?

De hadde det på LGW-flyene (dvs. feriedestinasjons-777-ene) tidligere, men alle er nå i "normal" config.