PDA

View Full Version : BA på OSL-LHR

kristian
09-07-2009, 16:51
Noen som vet hvordan OSL-LHR går for BA om dagen? Alle sliter vel, men har inntrykk av at BA har en god posisjon fra Oslo. Virker vanskeligere å finne gode priser på BA enn SK til London.

Tidligere hørte jeg at BA hadde svært godt belegg i Club fra Oslo. Noen som har inntrykk av at dette stemmer?

Skulle gjerne sett større BA fly fra Oslo igjen. Nå er det vel mest A319 og A320.

VoiceCom
09-07-2009, 17:27
Jeg fløy BA i Club til LHR i forrige uke og tilbake i Economy noen dager senere. Rimelig fullt begge veier.

EB
09-07-2009, 18:39
Tror de gjør det ganske så bra på OSL nå...men du verden som de har kuttet avganger på Norge de siste 10-15 årene.

Bizflyer
09-07-2009, 20:26
Hvor mange rader med biz har de "vanligvis" mellom LHR og OSL?
Noen som vet hvordan dette er sammenlignet med LH sine ruter ut av OSL?

BF:cool2

Chriscross
09-07-2009, 21:35
Jeg fløy mye BA i mai og juni. Belegget varierte voldsomt fra uke til uke. Noen ganger smekk fullt og venteliste, andre nærmest tomt fly i både ET og CE. 3-7 rader CE, med varierende belegg.

jcnorway
09-07-2009, 21:40
Alt fra 3 til 9 rader med Club Europe hos BA på OSL-LHR-OSL ut fra mine egne erfaringer.

Discus
09-07-2009, 22:39
Lurer også på om de har justert med antallet av de billigste billettene, som du sier litt vanskelig å finne de laveste prisene.

9 rader er maks på 319 hvertfall, er ikke mulig å dytte gardina lenger bak.

hafsunde
10-07-2009, 10:00
Mange bruker jo BA fordi de skal videre etter Heathrow...

Er det ikke rimeligere å bestille hele turen med samme selskap, enn foreksempel

SK OSL-LHR
BA LHR-JFK...

Discus
10-07-2009, 10:04
Mange bruker jo BA fordi de skal videre etter Heathrow...

Er det ikke rimeligere å bestille hele turen med samme selskap, enn foreksempel

SK OSL-LHR
BA LHR-JFK...
Jo, og mange bruker også SK til LHR fordi de skal videre etter LHR. Mange *A-selskaper som flyr ut fra LHR som SAS mater.

kristian
29-03-2013, 21:47
Jeg tar opp igjen denne. Har reist T/R LHR denne uken og ingen av flightene var i nærheten av fulle. På utreisen mandag var det 3rader club med to pax og hjem i går satt jeg i Club med 6 rader med 50% belegg.

Er det mest BA som ikke går med fulle maskiner? De gangene jeg har reist med SK til LHR i det siste har det vært rimelig fullt.

Var en stund siden jeg sist fløy BA og jeg må si jeg ble positivt overrasket - flyene var i mye bedre shape enn SK og servicen var også veldig god.

Martin
29-03-2013, 22:01
Jeg tar opp igjen denne. Har reist T/R LHR denne uken og ingen av flightene var i nærheten av fulle. På utreisen mandag var det 3rader club med to pax og hjem i går satt jeg i Club med 6 rader med 50% belegg.

Påsken er kanskje ikke den uken med mest pax foran?

Det var passe fullt da jeg fløy tur/retur for et par uker siden. Ene flighten var en helt full A320 (BA770 hjem søndag kveld)

kristian
29-03-2013, 22:14
Påsken er kanskje ikke den uken med mest pax foran?

Men det var slett ikke fullt i Traveller hvor jeg satt på mandag og heller ikke hjem i går og London var full av nordmenn...:cool:

Håper det bare er påskeeffekten - vi trenger BA :)

LN-CMN
29-03-2013, 23:07
Kun fordi det er påske, de fleste flighter har idag gått med gjennomsnitt 15% belegg uavhengig av selskap, stille dag på OSL mao!

Steinar123
31-03-2013, 23:06
BA økte jo til 5 daglige avganger fra Gardermoen i høst. Dem ville vell ikke økt om det var så dårlig belegg på ruten ?

Hypern
01-04-2013, 07:15
Fløy BA for første gang på nesten 10 år (hvor jeg ikke var i nærheten av å kunne bestemme selv hvor jeg ville) og ble positivt overrasket. Deres WTP+ konsept er rimelig bra. Fløy også BA OSL-LHR mandag 25 mars og var rimelig bra belegg på 11:30 avgangen. BA videre til SAN var tjåka fullt både WTP+ og WT. Retur i morgen i CW noe jeg gleder meg til.