View Full Version : Mini Spotteralert OSL 10 Juli
Northrider
09-07-2009, 14:55
Thai kommer med A340-600 i morgen. :)
Den har ikke premium Economy, men har derimot First.. Kan bli noen overaskelser både den ene og andre veien ved innsjekk i morgen.
Blir det First på Bus. billetter og Bus. på Premium Economy da?
Moro med ny flytype på Osl.
Expertflyer.com sier A346, og at flighten er utsolgt!!
Edit: 4 seter igjen i hver av bookingklassene Y, B og M, ellers 0 availability på alle..
Den har ikke premium Economy, men har derimot First.. Kan bli noen overaskelser både den ene og andre veien ved innsjekk i morgen.
Sannsynligheten er vel ganske stor for at de aller fleste booket i Y+ havner i business, og at det er economy som er kraftig "overbooket"?
Blir det First på Bus. billetter og Bus. på Premium Economy da?
Moro med ny flytype på Osl.
Neppe, med mindre de kun er solgt 8 seter i business på den avgangen.
Thai sin 340-600 har 6-60-0-199, mot -500 som har 0-60-42-122
Amadeus viser full begge veier.
Tør vel å påstå at dette er den flotteste fuglen av de alle og Thai liveryen er ikke akkurat ufin heller. Kanskje det blir tidlig avgang fra kontoret i morgen for å få med meg denne.
Gleder meg til å se den "live" om den ankommer på tid...
Tertit54
09-07-2009, 22:07
Den kommer 06.55 !! ifg OSL.NO
Da håper jeg at noen tar noen fine bilder av fuglen! Jeg har en kamerat som skal med den til Thailand i morgen.
Det er HS-TND som kommer.
dette vil jeg vel knapt kalle mini spotteralert, men en av de største på en stund :-) herlig, har venta på dette gitt, tenkte meg det kom til å komme en før eller siden :-)
ENGM RAMP
10-07-2009, 01:35
Wow, morsomt da :) Da gjenstår det bare å se HVOR denne blir parkert hen i morgen!Vi har jo i teorien ikke plass noen steds til denne....
Hvis noen av dere er på jobb på OSL i morgen så gi meg gjerne beskjed om hvor denne havner til slutt! :)
M
Skal se etter den nå mellom klokken 06:30 når jeg ankommer OSL og avreise en times tid senere...
Superhai
10-07-2009, 06:01
Den skal parkeres på 50, men alt må gjøres manuelt. Den skal lande 6.40
Er vel en grei bekreftelse på at BKK-ruta går som bare det ;)
Ved start på fellesferien kan du vel fylle det meste .... ;)
Forøvrig viser Amadeus 346 også i morgen ... (takk MD90)
Wow, morsomt da :) Da gjenstår det bare å se HVOR denne blir parkert hen i morgen!Vi har jo i teorien ikke plass noen steds til denne....
Hvis noen av dere er på jobb på OSL i morgen så gi meg gjerne beskjed om hvor denne havner til slutt! :)
M
Står på park 50.
Var et par karer fra OSL som målte som bare det i går for å se om det var mulig å plassere den der....noe det tydelighvis er.
S
Bizflyer
10-07-2009, 10:11
Lurer på hvordan de løser seteplasseringen? Kan de ha solgt få C seter og mange Prem Eco seter og bruker 1st til C og C til Y+? Noen som vet?
BF:cool2
Ruten selger som hakka møkk i juli!!!!!!!!!
Hvordan skal dette bli til vinteren. Vanlig vis reduserer Thai til skandinavia om sommeren på grunn av liten trafikk.
ENGM RAMP
10-07-2009, 11:00
Står på park 50.
Var et par karer fra OSL som målte som bare det i går for å se om det var mulig å plassere den der....noe det tydelighvis er.
S
Takk for det Learjet, og joda, det ER muligheter både på 50 og 53 med et par mindre modifikasjoner :)
Morsomt at det lange røret er her en tur nå da :)
Noen som kan forevige det lange røret ved terminalen ? Vi som sitter langt unna venter spent.....
Fulle begge veier ja, blir meget spennende og følge utviklingen på denne ruten. Men lover unektelig godt dette. Så får vi håpe at TG for de priser de vil ha slik at ruten er bærekraftig økonomisk.
SudCaravelle
10-07-2009, 12:17
Dette er jo rått... lover meget godt for denne ruten som en del spådde ingen livets rett. Herlig å ha en av verdens vakreste fly fra "vår" flyplass..:)
Ser at Thai selger First som Biz på noen flighter med 747, kanskje det er bedre med ett fly med flere eco seter...Da er det vel ikke usannsynlig at de kan bytte litt mellom 345-346 eller andre flytyper.
"Thai operates multiple versions of the 747, this being the oldest that is used for short haul flights. On many routes, the First Class cabin is sold as Business Class while Busines Class is sold as Premium Economy."
http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_747-300_7431.php
Noen som vet om det er samme crew som flyr 345-346..?
Gleder meg til å se bilder av denne på OSL!
Selve byttet er sikkert typisk TG siste liten equipment change, slik de er utskjelt for på andre destinasjoner som LHR og FRA. Nå tror jeg ikke det er mange som får muligheten til å klage særlig på denne flighten, med mindre de har oversolgt business (noe jeg betviler sterkt). A346 er et flott fly med veldig bra standard. I verste fall får noen sitte i F seter og kose seg, selvom det blir biz service.
Problemet med LHR, FRA og andre er at 744 med nyere lie-flat seter blir byttet ut med gamle fly med antikk interør (som 747 på ARN, CPH) som har en dårlig utgave av stressless i business class.
Fulle begge veier ja, blir meget spennende og følge utviklingen på denne ruten. Ja, så det er pga høyere bookingtall enn vanlig at A346 ble satt inn i dag og settes inn i morgen, eller er det fordi en av A345ene er på service eller no? A346 tar jo 52 pax mer... Veldig moro med en sånn fugl på OSL.