PDA

View Full Version : God onsdag morgen...


EB
30-03-2005, 06:56
Det er fortsatt uvant at det er mørkt ute...men det lysner vel snart og i dag skal det igjen bli en strålende dag. Begynner rolig på Kaffebrenneriet med bursdagsfeiring for en kollega. Ha en bedre onsdag! :)

Exiz
30-03-2005, 08:43
Goood moorgeeeen!!!! :D

Da er man klar for skole igjen...
Håper bare jeg overlever dagen uten like kraftig hodepine som igår.
Ser ut som det er fint vær, men at det har vært frost inatt... (Og jeg som ikke satt inn sykkelen :)


Ha en fin dag! :)

CK
30-03-2005, 10:15
g'onsdag! Bussen til kontorert i dag, med iPod i øret og DN på fanget

Bizflyer
30-03-2005, 10:19
Stålende morgen her også! En drøy time til jeg må dra hjemmefra for å rekke flyet til en ukes velfortjent ferie i varmen! Skal slett ikke bli dumt!

Blir nok ingen rapport fra de øvre skylag sånn på direkten, så du må nok smøre deg med litt tålmodighet, EB! :spin: TG har ikke akkurat den mest moderne teknologien på sine 743 maskiner!

Ha en bedre dag dere! Tenk på meg sånn ved 1430 tiden da jeg sitter og nyter et glass champis på flyet!

Yiihaaa!

:thumbup

Savipix
30-03-2005, 10:20
Buss till universitetet, iPod i örat och Makroekonomiboken i famnen. Kan det bli bättre..? Exam week has begun :p

enml
30-03-2005, 11:04
Riktig god morgen fra avdeling litt veldig vest! Som dere kan se er det en strålende dag:up: Men jeg får ikke nyte været nevneverdig da det er jobb jobb jobb hele dagen frem til landskampen.

Exiz
30-03-2005, 16:22
Og siden "alle" skal fortelle at de bruker iPod på vei til/fra ting, så får jeg vel si at jeg nettopp kom hjem igjen fra skolen da. Syklende, med iPoden i øret. :p

CK
30-03-2005, 16:24
iPod'en er god å ha!

Exiz
30-03-2005, 16:28
Absolutt!

Ihvertfall etter at jeg bestilte nytt batteri fra USA (150 kroner, og 150 kroner i porto), istedetfor å sende inn til Apple og betale det tredobbelte.

Så nå er ikke den ett år gamle iPoden min like sliten lenger, og varer mer enn fem minutter som den har gjort den siste tiden.

LN-MOW
30-03-2005, 19:03
... er det ikke vondt aa ha ipod'en i oeret, da ... ???? :D

Som den avviker'n jeg er, smiler jeg tilfreds til meg selv med tanke paa at min 40gb Nomad koster det samme som deres 4gb ipod mini eller nesten halvparten av Ipod tilsvarende stoerrelse .. Hype, hype, hype ...

Ubestemmelig vaer i Seattle idag .. det regnet paa oyea, i Seattle var det solskinn og her paa Sea-Tac er det overskyet. Jobbet med igjennom halvannen kilo fakturaer i gaar, i dag er det to kilo manualoppdateringer som skal til pers. Godt man har nettradio og landskamp og kose seg med ... :up:

Exiz
30-03-2005, 19:29
Originally posted by LN-MOW
... er det ikke vondt aa ha ipod'en i oeret, da ... ???? :D

Som den avviker'n jeg er, smiler jeg tilfreds til meg selv med tanke paa at min 40gb Nomad koster det samme som deres 4gb ipod mini eller nesten halvparten av Ipod tilsvarende stoerrelse .. Hype, hype, hype ...

Ubestemmelig vaer i Seattle idag .. det regnet paa oyea, i Seattle var det solskinn og her paa Sea-Tac er det overskyet. Jobbet med igjennom halvannen kilo fakturaer i gaar, i dag er det to kilo manualoppdateringer som skal til pers. Godt man har nettradio og landskamp og kose seg med ... :up:




Hadde faktisk en Creative Zen etellerannet før, med 20GB, men den takket for seg etter å ha falt i bakken ved et svømmebasseng, så da tenkte jeg at jeg kunne teste ut iPod, selv om jeg var godt fornøyd med Creative sin. :)

LCH78
30-03-2005, 23:41
og siden jeg ikke har hverken Ipod eller noen annen mp3spiller kan ikke skryte av å ha brukt den da.. men summaren blir det kanskje en ordnings på det da, og da trur jeg at valget faller på Creative sin 60GB utgave :)

LN-MOW
31-03-2005, 02:09
Et godt valg ... la oss staa sammen mot disse ipod-jappene. Er det bare meg, eller er det flere som synes hvite oeretelefoner er harry ... ???? :p

Trety
31-03-2005, 10:15
Originally posted by LN-MOW
Et godt valg ... la oss staa sammen mot disse ipod-jappene. Er det bare meg, eller er det flere som synes hvite oeretelefoner er harry ... ???? :p


Hør, hør! :D Men megfølgende hodetelefoner kan uansett bare kastes i de fleste tilfeller - møkkalyd! Takke meg til mine nyinnkjøpte Koss Porta Pro - de gav nytt liv til Minidisc'en (med MP3-avspilling om ikke annet :spin: ).

Stemmer det forresten at Creative jevnt over har bedre lyd enn iPod'en? Mener å ha lest det et eller annet sted, og når prisen nærmer seg faretruende tilsvarende iPod bør den ha noe ekstra å by på. ;)

Concorde
31-03-2005, 10:25
Varmt og godt her også!

Er det noen her som vet hvilken AA-maskin som går fra JFK-MIA-ST Thomas idag?

Exiz
31-03-2005, 15:24
De medfølgende proppene til iPoden forsvant fort etter en liten tur til Mallorca, hvor det kom litt sand i, og de begynte å sende ut svært rare lyder...

Kjøpte derfor noen svært gode fra Sony med isolering, så nå får jeg helt annen lyd fra iPoden. :)

For the record så har jeg PortaPro fra Koss også, men de ville plutselig ikke mer (sprengt), og kombinasjonen "kjøpt i butikk med dårlig service" og "finner ikke garantilapp" resulterer i at de ligger godt forvart i skuffa mi... :p

LN-MOW
31-03-2005, 18:25
Originally posted by Trety

Stemmer det forresten at Creative jevnt over har bedre lyd enn iPod'en? Mener å ha lest det et eller annet sted, og når prisen nærmer seg faretruende tilsvarende iPod bør den ha noe ekstra å by på. ;)


Digitale signaler er digitale signaler, er det ikke?? Er vel ikke annet en bitrate, lydformat og hodetelefoner som innvirker saavidt jeg vet ...

Trety
01-04-2005, 09:34
Originally posted by LN-MOW
Digitale signaler er digitale signaler, er det ikke?? Er vel ikke annet en bitrate, lydformat og hodetelefoner som innvirker saavidt jeg vet ...


Signalene som kommer ut på hodetelefonutgangen er ikke digitale (da hadde jo ikke hodetelefonene virket). Så selv om avspillingsmediumet er digitalt, gjelder vanlige "regler" for selve forsterkeren. Og da snakker vi analoge signaler som kan bli gode og dårlige avhengig av kvaliteten på forsterkerdelen (og D/A-konverteren har jeg latt meg fortelle).