PDA

View Full Version : Flesland: Ble nektet å ta med Donald-leke

sirpjalle
07-07-2009, 07:28
Ifølge sikkerhetskontrollen på Flesland var denne leken til Oscar (7) for farlig til å ta med seg på flyet. Likevel solgte kiosken innenfor sikkerhetskontrollen den samme leken.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567572

Ja, jeg vet at det er mange regler å holde styr på for en sikkerhetskontrollør, men det er vel og mulig å tenke litt? Og ja, jeg vet at reglene er nødt til å være sånn og sånn, for å sikre seg mot en eventuell feilvurdering.

Gunnar
07-07-2009, 08:16
Nå er vel "lekevåpen" (leker som "likner på" våpen, mm.) faktisk noe som de stadig informerer om at du ikke får ta med gjennom sikkerhetskontrollen, både gjennom brosjyrer og media...

Someone
07-07-2009, 09:16
Nå er vel "lekevåpen" (leker som "likner på" våpen, mm.) faktisk noe som de stadig informerer om at du ikke får ta med gjennom sikkerhetskontrollen, både gjennom brosjyrer og media...

Hvilket iogforseg er en grei regel, men da bør tilgjenngjeld ikke samme leke selges rett på innsiden av sikkerhetskontrollen....

RSL
07-07-2009, 10:37
Dette tenkte jeg på i fjor når jeg kjøpte et Donaldblad med medfølgende vannpistol, innenfor sikkerhetskontrollen på OSL.

C172
07-07-2009, 13:50
Mest idiotiske er å ta med dette tullet i avisen. Er jo viktigere ting pressen kan konsetrere seg om!

gustavf
07-07-2009, 14:19
Mest idiotiske er å ta med dette tullet i avisen. Er jo viktigere ting pressen kan konsetrere seg om!

Denne saken er altså for enkel, en sak som handler om noe interessant skal ikke pressen skrive om, fordi de ikke forstår dem...

Saken har ihvertfall blitt lest av flere her, som til og med synes det har vært verdt å kommentere den. Kritikken av hva avisene skriver om, treffer mye bedre om du sender mail til redaktøren og/eller journalisten, og lar oss slippe å høre om det.

Someone
07-07-2009, 14:22
Også går vi tilbake til topic. Pressen kan vi diskutere andre steder!

mikro
07-07-2009, 15:03
Opplevde dette selv på Gardermoen også da jeg var 8. Hadde en liten blå gjennomsiktig vannpistol som jeg hadde i håndbagasjen da jeg skulle hjem til Kristiansund. Vakta i sikkerhetskontrollen tok den fra meg, selv om det var lett å se at det bare var en vannpistol til 5 kr på Nille.