View Full Version : Lista Airshow 25 - 26 Juli
Er det noen her inne som har tenkt seg ned til Lista airshow??
Jeg tenkte vi kunne samle oss for og ta bilder og snakke om fly.
Les mer om fly showet her http://www.warbirdairshow.no
Vi treffes lørdag kl 11.45 1.45 ved Flyhistorie-standen
De som kommer:
Oddi
Roxman
Fredriksen
Matave
Kanskje:
Mats Danielsen
Mats Danielsen
06-07-2009, 15:32
Jeg blir med, dersom noen har forslag til hvordan vi kan komme oss dit.
Jeg blir med, dersom noen har forslag til hvordan vi kan komme oss dit.
det går vel buss ned ??
Mats Danielsen
06-07-2009, 15:42
Fra Stavanger til Lyngdal ja. Men så går vi på en smell.
Fra Stavanger til Lyngdal ja. Men så går vi på en smell.
Du kan jo høre med Aleksander eller LN - A330 om de skal ned og spør om å sitte på.
Jeg flyr ned. Noen som ønsker kjøpe seg en plass??:) (Norsk lov forbyr meg å selge plasser, men vi deler gjerne på utgiftene;))
Det går buss helt til Borhaug. Her er en link som kan testes ut:
http://www.177-agder.no/external.aspx?m=82&initialFrom=farsund%20&initialTo=borhaug
Mats Danielsen
06-07-2009, 16:54
Roxman - tell me the expenses then im in.
Fredriksen
06-07-2009, 18:56
Enig med oddi, hadde jo vært gøy om alle her som skal til Lista, kunne samles for en hyggelig prat. Flere som vet sikkert om de skal?
Da har vi fått en del som skal møtes, men hvor skal vi møtes jeg foreslår lørdag kl 11.45 ved inngangen så kan vi gå der det er best og stå når vi vet hvordan det ser ut.
Hvis det er noen som har bedre forslag så post det her så legger jeg det i hovedtråden.
Mats Danielsen
06-07-2009, 21:17
Oddi: hvordan har du planer om å komme deg dit?
Oddi: hvordan har du planer om å komme deg dit?
Jeg kjører ned på fredagen.
Men har dessvere ikke plass og ta deg med for jeg skal ha med meg 2 kompiser.
Mats Danielsen
06-07-2009, 21:21
Mener du jeg er for stor til å få plass? :O Mobbing på høyt plan her :P
Mener du jeg er for stor til å få plass? :O Mobbing på høyt plan her :P
Nei men da blir det ulovlig det er bare 4 plasser i den bilen vi reiser med så sorry.
Jeg skal ned for å representere Flyhistorie (http://www.flyhistorie.no). Jeg reiser med Dakotaen på fredagen... og tilbake på søndagen...
Jeg skal ned for å representere Flyhistorie (http://www.flyhistorie.no). Jeg reiser med Dakotaen på fredagen... og tilbake på søndagen...
Da kan jeg gjerne komme og hilse på deg for etter planene skal jeg ta meg en tur med dakotaen.
Men jeg har satt opp et forslag med at vi møtes lørdag kl 11.45 foran inngangen. Høres det greit og fornuftig ut ??
Hvis andre forslag post det her.
Kan dere skirive at dette er oppfattet for de som kommer ned ?
Foreslår at vi treffes ved standen vår... Jeg er alene fra Magasinet og bør ikke dra noen lenger steder...
http://www.flyhistorie.no/images/Logo_324.gif
ok da kan iallefall jeg og du gjør det kl 1145 ??
Bizflyer
08-07-2009, 20:46
200 kr i inngangsbillett er noe drøyt, synes jeg!
Jeg klarer heller ikke å finne noe program for hva som skal skje, så man eventuelt kan bestemme seg for å besøke showet på lørdagen eller søndagen.
BF:cool2
Jeg klarer heller ikke å finne noe program for hva som skal skje, så man eventuelt kan bestemme seg for å besøke showet på lørdagen eller søndagen.
Tenk vi da som er 2 voksne og 1 barn begge dager som blir 1000 kr :8::8:
Ja, det er det så derfor skal jeg være der begge dagene.
Men du kan jo bare besteme deg for en dag.
200 kroner? Det må da være helt greit.
K
Bizflyer
08-07-2009, 22:05
K
Og det er mulig jeg også synes det når et konkret program foreligger. Men inntil videre er det en drøy pris for å kikke på noen gamle fly synes jeg!
AggTouchdown
08-07-2009, 22:36
200 kr er jo en ganske kurant pris med tanke på at det er et såpass lite show, jeg skjønner ikke helt hvorfor nordmenn alltid har for seg at airshows skal være nært gratis, i resten av europa så koster det jo fort 3-400 kr å komme inn på de større showene.
Fredriksen
08-07-2009, 23:26
200 kroner er en OK pris.
Kaster meg på å møte 11.45 ved Flyhistorie-standen, flere burde gjøre det samme. :)
sirpjalle
09-07-2009, 07:50
Det vurderes, må dessverre sjekke kalenderen og bilen! Og om hvis atte dersom jeg drar, så er det mulig at jeg kan ha plass til noen.....
sirpjalle
16-07-2009, 08:18
Da tar undertegnede seg en tur ned på lørdag. :)
Og det er mulig jeg også synes det når et konkret program foreligger. Men inntil videre er det en drøy pris for å kikke på noen gamle fly synes jeg!
Det har du jo lov til å mene , men dersom du har litt innsikt i hva som kreves av kostnader og arbeid for å holde disse gamle flyene i luften til glede for oss alle burde kanskje ha revurdert denne oppfatningen.
Alle som har hatt befatning med restaurering og drift av veteranfly kjenner til at dette koster blod , svette og mange penger. Av og til tårer.
200 kr er ingen upris for et slikt stevne. Jeg betaler dette med glede og vil være der nede begge dager med mange bekjente som også gjør det samme.
Noe rart dette med nordmenn, man klager over billettpriser på arrangementer som koster noen få hundrelapper. Men å gå til El-forhandleren for å kjøpe seg en flatskjem til 30.000kr gjør man uten å blunke.....
Aleksander Maaland
16-07-2009, 12:07
Får se om jeg får komme meg ned, skal hørre med de to undertegnede oppe(i mitt tilfelle:D)
Mulig å sitte på med deg da pål?
sirpjalle
16-07-2009, 14:55
Det har du jo lov til å mene , men dersom du har litt innsikt i hva som kreves av kostnader og arbeid for å holde disse gamle flyene i luften til glede for oss alle burde kanskje ha revurdert denne oppfatningen.
Alle som har hatt befatning med restaurering og drift av veteranfly kjenner til at dette koster blod , svette og mange penger. Av og til tårer.
200 kr er ingen upris for et slikt stevne. Jeg betaler dette med glede og vil være der nede begge dager med mange bekjente som også gjør det samme.
Noe rart dette med nordmenn, man klager over billettpriser på arrangementer som koster noen få hundrelapper. Men å gå til El-forhandleren for å kjøpe seg en flatskjem til 30.000kr gjør man uten å blunke.....
Godt sagt OJB! :)
Får se om jeg får komme meg ned, skal hørre med de to undertegnede oppe(i mitt tilfelle:D)
Mulig å sitte på med deg da pål?
Litt usikker... Vet ikke hvor mange vi blir, og så er det et spm om vi overnatter eller reiser hjem samme dag eller ei.... Men nå skal jeg uansett notere det bak øyret iallefall :)
Sender deg en PM om det kan bli aktuelt.
Aleksander Maaland
16-07-2009, 23:23
Fin den:) *fyllepåmedtekst*
Planebeach
17-07-2009, 00:08
Poster flyprogrammet etter helga!
Fredriksen
17-07-2009, 00:35
Høres bra ut :)
sirpjalle
21-07-2009, 08:02
Poster flyprogrammet etter helga!
Nå er det jo etter helga, for å sitere deg ;)
Planebeach
22-07-2009, 16:37
Ikke helt ferdig ennå, men håper at den straks blir ferdig.
sirpjalle
22-07-2009, 20:49
Nåå dåå nåå dåå.......?????!!!!! :p:D
sirpjalle
23-07-2009, 14:51
Da ser det ut til at det er noe mer info ute på web-siden.
http://www.warbirdairshow.no/ :)
Da ser det ut til at det blir en forumdeltager (dog en fersk og lite aktiv en...) til som karrer seg til Lista. Bråbestemt idag at jeg skal bortover og det skal bli trivelig; både å være der og kanskje treffe en annen forumdeltager eller tre. Hvis mulig så kommer jeg 1145 på "treffet", ellers kommer jeg vel stort sett til å surre rundt flyene fra Kjeller.
MVH
Morten M
PS Kjennes igjen på stråhatt, hår rimelig jevnt fordelt oppe og nede på hodet og "grønn" i antrekket.
Fredriksen
24-07-2009, 18:15
Ja, i morgen braker det løs, gleder meg! I dag har jeg hatt Vampire, Spitfire farende over hustaket. Og i skrivende stund flyr to Harvards i formasjon over Lista.
En stykk GBM blir også å finne på Lista i morgen. Da er dere alle advart!:lol:
Lystige Laura
24-07-2009, 20:58
K
I kassen på Biltema på Sandnes får du gratis adgangsbilletter til flystevnet, både for lørdag og søndag.
Yr.no melder stiv kuling, 14 m/s i ettermiddag. Betyr det i såfall redusert aktivitet ?
posthuman
25-07-2009, 10:40
Været er bra.. de flyr rundt over Listalandet nå.
Fredriksen
26-07-2009, 04:06
Første dag var da over. Fikk meg en tur i Dakota, veldig behagelig å fly med! Kunne ikke se at noen møtte opp ved Flyhistorie standen kl. 11:45 (Hvor ble folk av?), men fikk i hvertfall tegnet abonnement på bladet. Gikk dermed videre alene!! Men traff heldigvis på mange kjente fra Lista.
Rundt tolv-tiden i natt fyrte de opp den store lyskasteren som dere sikkert så stod til utstilling på flyplassen. Ble mektig imponert over hvor lang den lyste! Var på fest hos noen venner et godt stykke unna flyplassen, og så lyset uten problem.
Skal nok en tur i morgen også. Men må si det igjen, å fly med DC-3 var helt fantastisk, og er absolutt noe jeg ville ha gjort igjen.
Takk for en super helg!
MVH
Morten M
Litt filleristet av vinden; men trygt hjemme igjen :-)