View Full Version : Glad søndag morgen
Det regner i hovedstaden - og det er vel egentlig på tide. Snakk om knusktørre hager og skogsområder... Nå skal heimen rydde sog snart serveres det italiensk brunch for 7-8 venner. Ha en flott søndag!
God morgen - fra litt vest for hovedtsaden. Bare sett et par dråper så langt. Frokost straks klar så får vi se hva dagen bringer. METen sier det skal komme noen drypp og så bli fint og varmt i dag også. Får se hva dagen bringer etter hvert, men uteaktiviteter er ikke utlukket.
Ha en fin søndag.
Fortsatt tørt på OSL .. men det er svart i omegnen, så det varer nok ikke så lenge. Kone og barn sitter trygt på 2AC på LH3137, og forhåpendtligvis kommer de seg like greit videre fra FRA hjem til ATL.
Ble en halvtime sene ut - og dette var grunnen ....
http://www.enfb.net/Flybilder/090705_OSL/catering.jpg
Nå blir det noen timer her på OSL inntil jeg setter kursen nordover igjen i ettermiddag.
.. og så pøser det ned også her på OSL godt fulgt av et skikkelig tordenskrall.
God morgen fra Egersund
Her gjør man seg klar for en dag blandt slekten, tilholdssted er en øy i Boknafjorden. Litt overskyet men tror nok solen skal dukke opp ila dagen. Varmt og godt er det ihvertfall.
Ha en fin dag forumister :)
Og nå pøser det ned her også, ser at revidert værmelding ikke er helt topp. Well, well, da kanskje man kan gjøre noe av det som bure vært gjort innendørs.
Utflyttet
05-07-2009, 10:04
Morn morn fra bushen. Samme vær som hver dag siste tre uker, litt kjølig morgen, knusktørt, og litt vind. I dag skal bare noen småting ordnes, før et møte klokken 14 for noen godkjenninger, så skal dagen tilbringes med lite nyttig, før man pakker sekken i kveld.
I morgen tidlig står MAF klar på gresstripen her oppe:
http://friends.grandiosa.net/~alexh/haydom-utsikt-1.jpg
Jeg bor i husene med hvitt tak ca midt på til venstre på bildet, og baggasjen hentes med Landcruiser 10 min før avgang. Ingen sikkerhets-bølling, ingen vannforbud, og null innsjekk-kø, bare gå til flyet, stapp baggasjen inn og lene seg tilbake med iPod for en time innover til Kilimanjaro. Det blir enten C206 eller Caravan, ruten trafikkeres med sånn EQV nå i lavsesongen om sommeren. :p
På Kili blir det visst nok flybytte til en annen MAF-maskin som tar meg til Wilson i Nairobi, og derfra blir det taxi med en eller annen veldig luguber bil til Jomo Kenyatta og 8 timer vent. Om kvelden blir det Swiss til Zurich, og sete 8G.
Ha en bedre dag!
-A
Nå blir det noen timer her på OSL inntil jeg setter kursen nordover igjen i ettermiddag.
Sitter på Christiania ved Gate23 hvis noen skulle være i nærheten ..
God morgen fra Östersund. Sen frokost ute i nydelig vær. Nå går snart ferden videre sørover i Sverige. Skal ende opp ved Strømsholm i kveld. Blir vel den lengste dagsetappen dette, men et badestopp eller to skal vi nok få til.
God Føremiddag fra Langevågen, nok en fin dag på Møre, enn så lenge ihvertfall...
Har kopla litt nye brytere og stikkontakter i gangen oppe og nede som eg holder på å pusse opp. For sjå om det blir et strøk til med maling på trappa i ettermiddag. Må bli ferdig med dette prosjektet asap siden det er Båtfestival i Ålesund fra onsdag i neste veke...
God søndag fra Grefsen. Her regner det i strie strømmer, så noen uteaktiviteter planlegges ikke i større grad idag. Vi får se hva dagen kan by på etterhvert.
Bizflyer
05-07-2009, 11:28
God formiddag fra sør!
Kjerringa ligger syk hjemme med feber og vondt i halsen, så det blir nok til å ta ut ungene og la henne få fred. Overskyet her i dag. Forhåpentligvis blir det ikke like varmt som de siste dagene.
Om kvelden blir det Swiss til Zurich, og sete 8G.
Prøv å få byttet til rad 4 eller 5. Det er i minikabinen rett bak First, og er mer rolig og elegant enn bak hos "bønsjen". Jeg var storveis fornøyd med min Swiss tur fra BKK!
BF:cool2
FBU 4EVER
05-07-2009, 11:42
Bulder og brak og masse øs-pøs på Nærsnes i morgentimene. Har roet seg litt nå, men det blir nok stort sett inneaktiviteter allikevel. Litt etterarbeide med garderobene gjenstår, stikksag er innkjøpt og med litt kjøligere vær skal det nok bli gjort endel idag.
Noen suverene, men nesten alt for varme, dager på Sørlandskysten er tilbakelagt med mye god mat og vin. Og øl. Og GT'er og Campari Soda'er, samt en utmerket lunsj på Båthuset i Gjeving.
Ha en fin søndag.
Utflyttet
05-07-2009, 12:08
God formiddag fra sør!
Prøv å få byttet til rad 4 eller 5. Det er i minikabinen rett bak First, og er mer rolig og elegant enn bak hos "bønsjen". Jeg var storveis fornøyd med min Swiss tur fra BKK!
BF:cool2
Denne er en A332 og ser bare ut å ha C på rad 7-15, men ut i fra hva jeg ser så er det 7 og 8 som er en minikabin.
-A
Twin Otter
05-07-2009, 12:11
Morn morn fra Sandane. Vi driver å venter på at klokka skal nærme seg avreise til SDN. Det aner meg at vi ikke trenger like mye tid der som på SVG...
AirbusTrond
05-07-2009, 12:54
God morgen fra Gamlebyen. Gårsdagen ble tilbrakt delvis på Dr. Kneipp, der det var inntak av bl.a. andeconfit. Godt! Derpå ble det både drinker og en cubaner. I dag blir det en tur innom jobben for å sortere tre ukers mail, siden en indrefilet med denne til:
Le G. Morganti ,Toscana Italia
Matforslag: Kylling, Lam, Okse
"Kanonvin *****" (Vinforum)
Glad søndag ettermiddag fra Asker.
Den planlagte turen på stranden regnet bort. Frøkna og fruen tok seg en sykkeltur til tante, mens minstemann og jeg kulern hjemme. Han sover - jeg surfer! En god arbeidsfordeling i heimen. Ser nok ut til at jeg må ut med støvsugeren i løpet av dagen, og de planlagte grillburgerne blir nok kjøttboller i stedet. Godt og vått i hagen i dag - og det er jo bra for både plenen og plantene. Med hjemmekontor en uke (ettersom dagmamman er på ferie) fra og med i morgen, satser vi på at været blir bra - så provinskontoret av SAS eCommerce Norge kan flyttes ut under kirsebærtreet, mens Magnus Viking herjer i sandkassen.
God dag. Da har man kommet seg til Hvasser. Her er det solgløtt, men ser skyene henger tungt over fastlandet. Middag ikveld før E18 venter
Da var jeg tilbake i Mosjøen, hvor det er sol og varrmt ... fulle fly oppover, og -405 er fortatt min favoritt blant 737'ene ... Comfy seter og god plass til bena.
Hoppas att det blir en 405 som får ta mig tillbaka till Östeuropa den 15e :)
sirpjalle
05-07-2009, 20:41
God aften fra Stavanger!
Da var vi tilbake fra den "lille" hytten på fjellet, og ungene her vært innom badekaret, og så i seng.
Nå skal kvelden nytes i ro og mak med et par danske grønne som er egenhendig smuglet :)
ha en fortreffelig aften forumister....