View Full Version : Thai Osl/Bangkok [oppgradering ved loddtrekning]
Kona til en kollega av meg dro fra Osl igår til Bangkok med Thai. Det var kanskje et reklamestunt, men etter det jeg forstår så hadde selskapet trukket ut 4 stk pax som ble oppgradert til 1.class/business eller hva det heter. En skikkelig overraskelse fikk hun. Stol man kunne legge ned og sove i osv. + alt annet som følger med, artig !!
Haha, er det det man kaller oppgraderinger av vanlig pax om dagen!
Såidt jeg har skjønt er det ofte omkring 40 pax som må oppgraderes, og så mange elite-kortholdere er det vel ikke alltid...
Men jo. Upgrades er jo alltid hyggelig.
EDIT: Oppgraderinger av "vanlige pax" skjer jo stort sett nogenlunde tilfeldig... Jeg har en mistanke om at en ckin agent bare forklarte det med "loddtrekning" - og man kan jo forsåvidt kalle det det, om man preupgraderer noen tilfeldige reisende...
Jarlabanke Vking
03-07-2009, 13:28
får litt charterfølelse av dette, men hadde vært happy-bunny som bare det om det hadde vært meg!
Man blir vel sjelden oppgradert på charter-reiser. Er vel lite business-klasse seter å oppdrive der.
Man blir vel sjelden oppgradert på charter-reiser. Er vel lite business-klasse seter å oppdrive der.
Nja............ det er altså ikke helt sant. De fleste her vel en eller annen form for "business-klasse". Noen ganger går det bare på litt ekstra service men også gjerne ekstra benplass osv.
Jarlabanke Vking
03-07-2009, 19:36
ok. for jeg har aldri hørt om et ruteselskap som har trekning av business eller first class seter nemlig.
Wishmaster
04-07-2009, 12:39
:colgate: Hva koster loddene?
Standard upgr skjer vanligvis etter kortstatus, deretter etter bookingklasse.
Men noen ganger, syns jeg det er fælt å oppgradere kortholderne, for da blir de plutselig sure fordi de vil ha det spesifikke setet, evt reiser med andre og alt sånt... Enklest å ta de som har "gate/seat, de som er på sby" og schmokk, rett i c-class for å slippe de sure minene når gullkortholderne blir sure pga nytt sete...
Men mange måter, ja, og loddtrekning hadde vært artig, ja.
12,- lodda? (som en symbolsk pris?)
Og siden i grunnen er litt tilfeldig(komme sent, uten "A-priority/guarenteed seat")hvem som havner på sby/"gate seat" - så er det i grunnen "trekning" allerede, vil jeg hevde...
... så nå kommer nok alle forumistene som skal med TG like før ckin stenger... :p
Man blir vel sjelden oppgradert på charter-reiser.
You'd be surprised.....
Thai bruker et fly med en stor andel business-seter på flyvningene til Oslo, jeg ville tro at de hadde en relativt stor andel fritidsreisende på ruten, og større behov for økonomiklasseseter - og det er vel en forklaring på antallet oppgraderinger. Hva er grunnen til at de har valgt et fly med så stor andel business-seter?
Det er fordi man la ned en A-345 rute (NYC) og bestemte seg for å bruke den ledige kapasiteten på OSL. Dette er ikke den ideelle maskinen for ruten, men dette gir i dette tifelle passasjerene et superior product i alle klasser og mye oppgraderinger.
Det sies forøvrig her på OSL at det jobbes med å få en 777 fra november. Time will show!
blir ikke gretten jeg hvis jeg oppgraderes når jeg skal fly thai`n i august, tar 5 lodd jeg :-)
Chriscross
05-07-2009, 20:44
:colgate: Hva koster loddene?
Standard upgr skjer vanligvis etter kortstatus, deretter etter bookingklasse.
Men noen ganger, syns jeg det er fælt å oppgradere kortholderne, for da blir de plutselig sure fordi de vil ha det spesifikke setet, evt reiser med andre og alt sånt... Enklest å ta de som har "gate/seat, de som er på sby" og schmokk, rett i c-class for å slippe de sure minene når gullkortholderne blir sure pga nytt sete...
)
Ja, det er noe herk med kunder som flyr for 200 000 i året...
kristian
06-07-2009, 12:31
Det sies forøvrig her på OSL at det jobbes med å få en 777 fra november. Time will show!
777'ene til Thai er ganske ok eller? 747 fra CPH var iallfall en skuffelse et par år tilbake. Håper de bruker 777 og ikke 747 når jeg skal med dem på familieferie i Business til påske
Chriscross
06-07-2009, 13:37
Da blir det vel i tilfelle slutt på premium economy fra Oslo, for det er vel ingen 777 som har verken eco+ eller first?
Nei, og det kan jo være dumt, for jeg har inntrykket av at premium economy selger ganske bra fra norge. Det er ganske mange nordmenn som har brukbart solid økonomi, og ønsker litt mer luksus, uten at de er styrtrike nok til å betale for biz og 1. klasse.
Det er vel heller ingen av 777 ene til Thai som har skjermer i setene i economy.....
Det er vel heller ingen av 777 ene til Thai som har skjermer i setene i economy.....
Joda, deres 777 ER fly har PTV ifølge seatguru.
Jo, deres 777-200ER har AVOD.
200-"non"ER og -300, som brukes innen Asia, derimot har det ikke