Roxman
01-07-2009, 17:51
Tenkte prøve meg på noe så mangen andre her har gjort før meg, er første gang, så beklager om den ikke er fullverdig nok. Ikke kast meg til løvene enda:wow:
SVG-AMS
KL1200, 1215-1355
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing B737-700, PH-BGD
Jeg våknet søndag morgen for å sjekke inn tidlig for å sikkre meg de beste setene, men det viste seg at jeg kun fikk valg mellom 3 A-F eller fra rad 16 og bakover. Ettersom jeg ikke orker ha gardinene hengende foran meg valgte jeg 16A til meg selv, og 16B til mitt reisefølge;)
På Sola gikk sjekk-inn veldig rask, kun 1 par foran oss i køen. Vi valgt å ikke sjekke inn på automat, ettersom jeg der, ikke fikk valgt sete på den videre flygningen til Beijing. Heler ikke i skranken fikk dem valgt sete, og jeg fikk beskje om å gjøre det i Amsterdam, mens baggasjen ble sendt hele veien. I sikkerheten på sola var det 2 sluser oppe, og dem var nok til å holde køen borte:) På innsiden ble det kjøpt en Solo til hele 30 kr(:drunk:), uten å forstå hvorfor alt er så dyrt i Norge?
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00100.jpg
Bording å take-off var helt etter rute, og jeg må si jeg er meget forsnøyd med KLM på intrakontinale flygninger. Har fremdels negative opplevese tilgode . At flyet var nytt viste godt, fin å ryddig kabin, og interiøret så helt nytt ut. Flyet var utstyrt meg små skjermer mellom hver 4 seterad som viste informasjon om flygningen og hvor i verden vi befant oss. Flyet var så godt som fult, 120 Eco og 9 Bis. 2 hyggelige menn serverte oss i Eco veldig rask å effektivt, men alikevell med ett stort smil:colgate: Det ble servert en pakke med 2 "trekant-sandwich", en med ost og en med lam. Begge smakte veldig godt og ble svelt ned med et glass 1 vann og 1 boks cola (kunne gjerne trengt mer en 1,5 dl):angry: Setene ombord hos KLM er meget behagelig og knytteneve-testen ble godt bestått for min høyde.
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/IMG_0041.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/IMG_0047.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/IMG_0051.jpg
Landing i Amsterdam var 15 minutter før tiden. Og etter en kort taxetur til gate C16, så kunne en ventetid på 7 timer begynne.
I Amsterdsm ble tiden brukt opp hos Aviation Mega Store og en del spotting før før en god middag McDonalds ble inntatt.
AMS-PEK
CZ0346, 2055-1240
China Southern Airlines
Boeing B777-200, B-2058
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00102-1.jpg
Kl. 1945 startet bording ved F9, ombord til China Southern Airlines og B-2058. Jeg var veldig spent på denne flygningen, ettersom jeg har slitt med å finne informasjon om CZ på internett. Vi hadde valget mellom KLM B747 eller China Southern B777 og for oss var valget enkelt, etter gjenntatte skrekhistorier om KLM B747.
Flyet var en Boeing 777-200ER i en 3 klasse konfigrusjon. Eco klassen hadde hele 10 seter i bredden, noe jeg ikke så hele problemet med, setene var bredde, mens midtgangen var utrlig trang, og den enne gangen jeg reiste meg for å gå på toalettet gikk det veldig fint. Ettersom bording startet veldig tidlig ble det en del venting ombord, noe som gikk helt greit. Det var så godt som fult, på eco var det hvertfall ikke ett eneste ledig sete å oppspore. Flyet pushet fra gate 2120, drøyt en halvtime etter skjema. Informajons over PA-anlegget var lav å engelsken kunne vært en del bedre (ikke det at vi egentlig hadde behov for å vite noe). Også ”Inflight-bladet” kunne vært på engelsk, lite å forså ut fra bilder.
Det jeg reagerte litt på var at det ikke ble gitt noen form for sikkerhets informajons, verken over IFE systemet eller flyverter/vertinner. Ellers var setene noe harde, noe som også sengene her i Kina er. Knytteneve-testen ble også bestått her, me 2 ” å gå på. Veldig bra. IFE systemet var dårlig, 3 filmkanaler, 1 sportskanal samt en informasjonskanal. Men egentlig var jeg fornøyd bare jeg fikk en skjerm i det hele.
Etter take-off det servert en runde med drikker mens vi ventet på maten. En god time ut i flighten ble det valg mellom fisk eller kyllig. Jeg valgte kyllig og den smakte mer enn jeg forventet, god mør kylling, risen var god, mens grønnskaene var ihel kokte, men alt i alt, var det en god opplevelse. Drikke ble også servert under måltidet. Deretter ble det gjort klar for natten, og ettersom det kun var 2-3 timer med naturlig mørke, ble samtlige vinduer lukket for å fremheve mørket lengre,noe jeg satte pris på. Vann ble delt ut hver 15-20 minutt gjennom natten, mens andre drikke kom på bestilling.Noen timer søvn var alt jeg orket før vi entret mongolia og et spennende landskap åpnet seg. Til Frokost ble det valg mellom en ukjent rett, eller pasta i tomatsaus. Valget falt på Pastaen som smakte bra. Også denne gang ble drikke servering før og under måltidet. Jeg kunne telle 9 crew som hjalp de 252 passasjerene i Eco, noe som var godt nok. Mat og drikke ble delt ut raske og effektivt, å samtlige var glade å smilte.
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00104.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00105.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00106.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00112.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/img_016.jpg
Alt i alt er Kina Southern etselskap jeg ligte veldig godt, IFE systemet trakk en god del ned, men får de orden på det, blir det et veldig godt selskap på en rute som AMS-PEK (ettersom alternativet er KLM, så er China Southern allerede et godt alternattiv), men også som connection videre til SYD og andre destinasjoner i Asia. Jeg vil på det sterkeste anbefale det videre, og jeg ser allerede frem til returen den 9 Juli.
Det var det,
Takk for meg!!!
SVG-AMS
KL1200, 1215-1355
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing B737-700, PH-BGD
Jeg våknet søndag morgen for å sjekke inn tidlig for å sikkre meg de beste setene, men det viste seg at jeg kun fikk valg mellom 3 A-F eller fra rad 16 og bakover. Ettersom jeg ikke orker ha gardinene hengende foran meg valgte jeg 16A til meg selv, og 16B til mitt reisefølge;)
På Sola gikk sjekk-inn veldig rask, kun 1 par foran oss i køen. Vi valgt å ikke sjekke inn på automat, ettersom jeg der, ikke fikk valgt sete på den videre flygningen til Beijing. Heler ikke i skranken fikk dem valgt sete, og jeg fikk beskje om å gjøre det i Amsterdam, mens baggasjen ble sendt hele veien. I sikkerheten på sola var det 2 sluser oppe, og dem var nok til å holde køen borte:) På innsiden ble det kjøpt en Solo til hele 30 kr(:drunk:), uten å forstå hvorfor alt er så dyrt i Norge?
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00100.jpg
Bording å take-off var helt etter rute, og jeg må si jeg er meget forsnøyd med KLM på intrakontinale flygninger. Har fremdels negative opplevese tilgode . At flyet var nytt viste godt, fin å ryddig kabin, og interiøret så helt nytt ut. Flyet var utstyrt meg små skjermer mellom hver 4 seterad som viste informasjon om flygningen og hvor i verden vi befant oss. Flyet var så godt som fult, 120 Eco og 9 Bis. 2 hyggelige menn serverte oss i Eco veldig rask å effektivt, men alikevell med ett stort smil:colgate: Det ble servert en pakke med 2 "trekant-sandwich", en med ost og en med lam. Begge smakte veldig godt og ble svelt ned med et glass 1 vann og 1 boks cola (kunne gjerne trengt mer en 1,5 dl):angry: Setene ombord hos KLM er meget behagelig og knytteneve-testen ble godt bestått for min høyde.
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/IMG_0041.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/IMG_0047.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/IMG_0051.jpg
Landing i Amsterdam var 15 minutter før tiden. Og etter en kort taxetur til gate C16, så kunne en ventetid på 7 timer begynne.
I Amsterdsm ble tiden brukt opp hos Aviation Mega Store og en del spotting før før en god middag McDonalds ble inntatt.
AMS-PEK
CZ0346, 2055-1240
China Southern Airlines
Boeing B777-200, B-2058
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00102-1.jpg
Kl. 1945 startet bording ved F9, ombord til China Southern Airlines og B-2058. Jeg var veldig spent på denne flygningen, ettersom jeg har slitt med å finne informasjon om CZ på internett. Vi hadde valget mellom KLM B747 eller China Southern B777 og for oss var valget enkelt, etter gjenntatte skrekhistorier om KLM B747.
Flyet var en Boeing 777-200ER i en 3 klasse konfigrusjon. Eco klassen hadde hele 10 seter i bredden, noe jeg ikke så hele problemet med, setene var bredde, mens midtgangen var utrlig trang, og den enne gangen jeg reiste meg for å gå på toalettet gikk det veldig fint. Ettersom bording startet veldig tidlig ble det en del venting ombord, noe som gikk helt greit. Det var så godt som fult, på eco var det hvertfall ikke ett eneste ledig sete å oppspore. Flyet pushet fra gate 2120, drøyt en halvtime etter skjema. Informajons over PA-anlegget var lav å engelsken kunne vært en del bedre (ikke det at vi egentlig hadde behov for å vite noe). Også ”Inflight-bladet” kunne vært på engelsk, lite å forså ut fra bilder.
Det jeg reagerte litt på var at det ikke ble gitt noen form for sikkerhets informajons, verken over IFE systemet eller flyverter/vertinner. Ellers var setene noe harde, noe som også sengene her i Kina er. Knytteneve-testen ble også bestått her, me 2 ” å gå på. Veldig bra. IFE systemet var dårlig, 3 filmkanaler, 1 sportskanal samt en informasjonskanal. Men egentlig var jeg fornøyd bare jeg fikk en skjerm i det hele.
Etter take-off det servert en runde med drikker mens vi ventet på maten. En god time ut i flighten ble det valg mellom fisk eller kyllig. Jeg valgte kyllig og den smakte mer enn jeg forventet, god mør kylling, risen var god, mens grønnskaene var ihel kokte, men alt i alt, var det en god opplevelse. Drikke ble også servert under måltidet. Deretter ble det gjort klar for natten, og ettersom det kun var 2-3 timer med naturlig mørke, ble samtlige vinduer lukket for å fremheve mørket lengre,noe jeg satte pris på. Vann ble delt ut hver 15-20 minutt gjennom natten, mens andre drikke kom på bestilling.Noen timer søvn var alt jeg orket før vi entret mongolia og et spennende landskap åpnet seg. Til Frokost ble det valg mellom en ukjent rett, eller pasta i tomatsaus. Valget falt på Pastaen som smakte bra. Også denne gang ble drikke servering før og under måltidet. Jeg kunne telle 9 crew som hjalp de 252 passasjerene i Eco, noe som var godt nok. Mat og drikke ble delt ut raske og effektivt, å samtlige var glade å smilte.
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00104.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00105.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00106.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/DSC00112.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x41/sroxman/img_016.jpg
Alt i alt er Kina Southern etselskap jeg ligte veldig godt, IFE systemet trakk en god del ned, men får de orden på det, blir det et veldig godt selskap på en rute som AMS-PEK (ettersom alternativet er KLM, så er China Southern allerede et godt alternattiv), men også som connection videre til SYD og andre destinasjoner i Asia. Jeg vil på det sterkeste anbefale det videre, og jeg ser allerede frem til returen den 9 Juli.
Det var det,
Takk for meg!!!