View Full Version : For første gang med nytt kamera. Sola 23.6
Har kjøpt meg nytt kamera. Canon 40D med Tamron 18-270mm objektiv. Tenkte å teste det ut så tirsdag i forrige uke ble det en tur på spotterplattformen etter jobb sammen med Kim777. Kvaliteten er så som da det er første gang jeg bruker kamera og første gang jeg redigerer i PS Lightroom.
Speedbird
29-06-2009, 17:57
Unødvendig å legge "blur" filter på alle bildene da, Stian.. :p
Forøvrig fin komposisjon på de fleste bildene, ikke mye tilt her.
Even92LN
29-06-2009, 18:51
Grattis med nytt kamera! :) Fine bilder :)
hafsunde
29-06-2009, 19:52
Prøv å endre oppløsningen før du laster de opp
...ellers fine bilder
Fine bilder ja, og grattis med nytt kamera!
Den Sea King'en kunne trengt en vask ogsaa ser det ut som. Hehe.
Flotte bilder det der, Vede. Bler sikkert bedre når alle instillingene e som du ve ha de!!
Keep em coming!!
Kjempe fine bilder men hvorfor landet seakingen der den landet ???
Bra dette Stian, fargene og kontrasten på bilde synes jeg er veldig bra, Var litt heldig med Star Alliance MD'en ja.;)
De er ikke så klare som jeg hadde håpet.
De er ikke så klare som jeg hadde håpet.
Det svake leddet her er jo helt klart objektivet. 18-250mm er alt for stort brennviddeområde! Objektivet er jo også relativt lite (og blir sikkert langt på full tele vil jeg tro). Jeg vil tro at den beste kvaliteten får du på vidvinkel i et slikt objektiv, også vil det kompromisse utover i teleområdet. Det er sikkert "dårligst" på full tele, den brennvidden du har mest brukt for. Slike objektiver er for de som er på ferie tilsv hvor det er viktig å ha liten vekt/bagasje, og hvor kvaliteten ikke er det viktigste!
Den kvaliteten du forventer, får du nok, om du er villig til å legge litt mer penger i objektivet. Og da snakker vi om L-objektiver. Du skulle nok sett et helt annet resultat om du hadde gått for et Canon EF 70-200mm F4L + ev 1,4x forlenger og ev et Tamron 17-50mm i tilegg. Det blir nok litt dyrere løsning, men en kan jo ikke vente det helt store av et objektiv til knappe 6000 heller, og med så mye brennvidde.
Canon har et nesten tilsvarende objektiv, 28-300mm i L serien, til ca 25000,- . Stort og tungt. Med det objektivet tror jeg nok du hadde fått forventet resultat, men det koster jo også mer enn det smaker!
Dag
Det svake leddet her er jo helt klart objektivet. 18-250mm er alt for stort brennviddeområde! Objektivet er jo også relativt lite (og blir sikkert langt på full tele vil jeg tro). Jeg vil tro at den beste kvaliteten får du på vidvinkel i et slikt objektiv, også vil det kompromisse utover i teleområdet. Det er sikkert "dårligst" på full tele, den brennvidden du har mest brukt for. Slike objektiver er for de som er på ferie tilsv hvor det er viktig å ha liten vekt/bagasje, og hvor kvaliteten ikke er det viktigste!
Den kvaliteten du forventer, får du nok, om du er villig til å legge litt mer penger i objektivet. Og da snakker vi om L-objektiver. Du skulle nok sett et helt annet resultat om du hadde gått for et Canon EF 70-200mm F4L + ev 1,4x forlenger og ev et Tamron 17-50mm i tilegg. Det blir nok litt dyrere løsning, men en kan jo ikke vente det helt store av et objektiv til knappe 6000 heller, og med så mye brennvidde.
Canon har et nesten tilsvarende objektiv, 28-300mm i L serien, til ca 25000,- . Stort og tungt. Med det objektivet tror jeg nok du hadde fått forventet resultat, men det koster jo også mer enn det smaker!
Dag
Du har helt rett SE-DYD. Er faktisk allerede på jakt etter et nytt objektiv. Har sett på dette: http://www.ritzcamera.com/product/541161824.htm?bct=t13079503%3Bcilenses-for-digital-cameras%3Bcislr-lens%3Bcilenses-for-canon Er det noe å sette pengene i?
Vet noen om de selger denne linsen på Schiphol? Skal dit på fredag ser dere. Og vet dere i tilfelle prisen.
Kjøp deg linse i USA du, er billigere der
Eller sjekk Japan Photo, de har også gode priser for tiden
Fikk mail av CAPI på Schiphol at de ikke hadde linsen. Så da blir det å gjøre det beste utav bildene på Schiphol.
Du har helt rett SE-DYD. Er faktisk allerede på jakt etter et nytt objektiv. Har sett på dette: EF 70-200mm F4L USM IS -Er det noe å sette pengene i?
Helt klart! I en test i Kamera och Bild - får det best i test i konkurranse med Bla Nikon 70-200mm F2,8, Canon 70-200mm F2,8 samt tilsv i Pentax,Tamron og Sigma. De kårer det til det skarpeste 70-200mm på markedet!:)
Dag