PDA

View Full Version : Bilder fra LVK-SBP-BUR

OMW
28-03-2005, 09:12
Kort tid etter avgang fra ny hjemmebase i Livermore, CA. Denne turen gikk i en Cessna for å bygge opp siste bitene med X-C tid jeg trengte.

OMW
28-03-2005, 09:17
Morro Bay og det vakre Stillehavet prøvd fotografert. Bildet ble tatt "abeam" Hearst Castle utenfor San Simeon for de som er kjent med han. (eller stedet) :)

OMW
28-03-2005, 09:18
Byen vi har planlagt lunsj/middag og fuelstop er San Luis Obispo. Eneste jeg kan si om denne byen er at jeg har stoppet der da jeg kjørte ned highway 1, at hamburgerne på restauranten er god, og at Skywest (United Express) flyr dit :D

OMW
28-03-2005, 09:21
Vel nede på bakken i San Luis Obispo (KSBP/SPB) var igjen disse fine corporates på plass. I dette tilfellet én av to Citation X som sto og koste seg i ettermiddagssolen.

OMW
28-03-2005, 09:23
Tydelig fler enn oss som benytter anledningen til å fly inn for litt mat.

OMW
28-03-2005, 09:26
Som bevis på at vi faktisk var der, og litt for min eget minnes skyld tok jeg dette bildet, for terminalen var faktisk litt funky i forhold til mange andre "småflyplasser."

OMW
28-03-2005, 09:34
Etter en bedre middag i San Luis Obispo lettet vi og fortsatte sørover. En fin solnedgang over Stillehavet nytes, dessverre uten noen bra bilder. (for som dere vet er jeg ikke noen fotograf) Vi fortsetter mot Burbank Bob Hope flyplass og blir ledet til Fillmore VOR, deretter vectors, og så får vi standard ILS klarering: "maintain 3000 'till established on the localizer, cleared ILS eight approach."
Bildet er tatt etter at vi er etablert over "the Valley". På finalen overfløy vi også Van Nuys Airport, en veldig trafikkert GA-flyplass. (den mest trafikkerte i US?)

OMW
28-03-2005, 09:47
Litt kortere finale, og vi har allerede passert over Van Nuys. En interessant ting med Van Nuys er en LDA-approach de har, (LDA=Localizer-type Directional Aid eller såkalt offset localizer) som faktisk er ILS 8 inn til Burbank, men hvor de bryter av 6 nautiske mil ute og foretar circle to land på Van Nuys. Relativt høyt minima på 1800 fot AGL, men fortsatt ganske kul prosedyre spør du meg. Sier litt om tettheten av flyplassene. Det virker som en fornuftig løsning når man ser hvordan det ser ut i det man flyr over alt dette. Det skal sies at Van Nuys også har ILS-, VOR- og selvfølgelig GPS-approacher.

OMW
28-03-2005, 09:56
Dagen etter så jeg denne gamle Falconjeten (ser iallefall gammel ut) på tarmac i Burbank med sin velkjente anhedral horisontale stabilisator.

EB
28-03-2005, 10:00
Kveldsbildene var kjempebra... Ser ut som det er greit værmessig også i California...:spin:

OMW
28-03-2005, 10:01
Etter takeoff, i en "climbing right turn to remain south of the freeway at all times." Dette er heftigste området jeg har fløyet VFR i hittil faktisk. Bob Hope ligger ganske midt i byen sammenlignet med OSL :D

OMW
28-03-2005, 10:04
Tilslutt et svakt bilde av Van Nuys, sånn i tilfelle noen trodde jeg skulle glemme det etter all pratingen om plassen. Turen vår fortsatte nordover igjen VFR langs kysten til Santa Barbara og så hjem til Bay Area. Takk for respons EB.

LN-SSL
28-03-2005, 22:58
Originally posted by OMW
Tydelig fler enn oss som benytter anledningen til å fly inn for litt mat.

Flotte bilder da gitt!! På enkelte norske restauranter kan det jo føles som om det tar "90 minutter minimum" å få servert maten....:)

Concorde
30-03-2005, 13:28
Bob Hope ligger ganske midt i byen sammenlignet med OSL :D

Vi hadde faktisk Fornebu praktisk talt midt i byen!! :D

EB
30-03-2005, 17:53
Min første A320 flight gikk fra "Bob Hope"...selv om flyplassen den gangen ennå ikke hadde fått det navnet!!!

Falcon
04-04-2005, 18:10
Fin beretning, OMW! Det ser ikke akkurat kjipt ut å fly i det området der.

OMW
06-04-2005, 07:18
Takk Falcon!
Ja det er artig både i La La Land og i Bay Area. Masse trafikk, en del fint instrumentvær om vinteren, og ellers mye å se på når det er fint vær. :)