PDA

View Full Version : "Bedre" Eurobonus.


SudCaravelle
29-06-2009, 11:58
Dette ser jo bra ut da:

http://www.dagensit.no/trender/article1689106.ece

Jeg likte spesielt det fleksible med bevegelige bonuspriser basert på etterspørsel.

LN-MOW
29-06-2009, 12:05
Igjen - dette har amerikanske selskaper hatt i årevis. Men det er selvfølgelig svært positivt for kunden som endelig får 'reelle' valgmuligheter.

Amadeus' kompetanse på dette er høy, og dette burde bli et gjennomført godt produkt.

Molinari
29-06-2009, 12:14
Gleder meg til dette!!

Selv om jeg har planer om å bruke alle mine points på F med LH for madammen og meg....

jb1
29-06-2009, 13:43
Det gjenstår å se hvor bra dette blir, men jeg er optimist. SAS viser i det minste at de forstår at forbedringer i EB er på sin plass.

FlyHi
29-06-2009, 14:11
Personligt er jeg nok mere realist og sætter ikke næsen op efter det store. SAS Eurobonus har ikke gjort noget for at forbedre nogenting i mange år. Sjovt nok bliver ændringerne altid kun til SAS fordel.

Fint nok at man kan bestille bonusrejse på alle afgange, men det afhænger da helt klart af hvad de kommer til at koste. Både de "dyre" afgange og de "billige".

men når det er sagt, så håber jeg absolut at Eurobonus laver nogle positive ændringer - for det er tiltrængt.

RIBRO
29-06-2009, 15:05
Gleder meg til dette!!

Selv om jeg har planer om å bruke alle mine points på F med LH for madammen og meg....

Er det ikke bedre å spare poengene og heller fly stand-by?

Extra230
29-06-2009, 15:22
Bedre Eurobonus - vil det gjøres noe med den kjipe 25% opptjeningen på selv nokså dyre økonomibilleter? Hvis ikke er "forbedringen" verdiløs....

Utflyttet
29-06-2009, 16:06
Historisk sett så betyr dette at noe skal bli dyrere, så på tide å ta ut litt billetter for poengene sine... det har ikke vært mye annet enn "enhancements" fra EB på en del år, så er godt mulig websider skal bli lettere å bruke, og strukturen på uttak skal bli fleksibel, men på et eller annet vis skal SAS og strupe til ting.

-A

LN-FOC
29-06-2009, 17:40
Dette viser bare at Eurobonus er blitt, og tydeligvis kommer til å forbli, et program for de som reiser mye og betaler mye. 25%-regelen kombinert med 5-årsregelen gjør at du skal reise svært mye for å få deg en "gratistur".

CK
01-07-2009, 07:49
...og om man leter litt kan man se et ikke ukjent forummedlem i bakgrunnen bak Sjefen

Chriscross
01-07-2009, 10:54
Bedre Eurobonus - vil det gjøres noe med den kjipe 25% opptjeningen på selv nokså dyre økonomibilleter? Hvis ikke er "forbedringen" verdiløs....

Har de ikke ymtet frempå om at en skal få poeng mer avhengig av pris enn av bookingklasse?

Det betyr nok at det blir vanskeligere å oppnå Gull med ett par "billige" intercont turer i eco flex eller C.:( Men det vil jo være bra for de som reiser i på W i Europa til 2900 kr en vei.

Someone
01-07-2009, 11:31
Men hvorfor skal de bruke så utrolig lang tid på implementeringen av dette? Antar at dette er noe som det allerede er jobbet med en stund, men at man allikevel først kommer med slikt i 2010? Greit nok at det går tregt på Frøsundavik, men allikevel!:rolleyes:

LN-RRA
01-07-2009, 12:09
Dette er kanskje grunnen til det Someone?

Endringene er bygget på en utskifting av selve innmaten i SAS sine systemer. Tidligere i år signerte flyselskapet en 10 års avtale om teknologisk samarbeid med Amadeus om bruk av deres system Altea.

Mulig det ikke lar seg gjennomføre med alle de forskjellige systemene som finnes i dag hos SAS, og man derfor venter til alt blir slått sammen i Amadeus Altea/ Star Alliance Common IT Plantform neste år.

storg
01-07-2009, 12:17
Men hvorfor skal de bruke så utrolig lang tid på implementeringen av dette? Antar at dette er noe som det allerede er jobbet med en stund, men at man allikevel først kommer med slikt i 2010? Greit nok at det går tregt på Frøsundavik, men allikevel!:rolleyes:

Man skal ikke jobbe lenge i store selskaper før man skjønner at ting tar tid. Store selskaper med lang historie har ofte datasystemer som ikke er de mest smidige å jobbe med. Og det er ikke bare å bytte de heller, både koster det penger. Det har også en konsekvens for driften når man gjør det. Må gjøres varsomt.

Bizflyer
01-07-2009, 12:28
...og om man leter litt kan man se et ikke ukjent forummedlem i bakgrunnen bak Sjefen

Er det han stivpynta konfirmanten i bakgrunnen du mener?
Er det ikke på tide at SAS blir litt mer casual?;)

BF:cool2