PDA

View Full Version : Landing på Kjeller (Video)

hafsunde
26-06-2009, 20:58
Tok min første flytime idag, fra Kjeller-Fornebu-Kolbotn-Øyeren-Kjeller
Jeg fikk takse, ta av, og fly mesteparten av turen helt til vi passerte rælingen kirke på Appr til Kjeller. Jeg fløy med LN-NEW, med John (Flyinnstruktør)
Fantastisk

Vi tok av fra Kjeller 30, og klatret opp til 1500 ft før vi svinget høyre mot Lutvann. Derfra kontaktet vi Oslo Control, eller var det approach (selvom vi fløy under 3000), husker ikker)
Derfra svinet jeg til høyre, mot gamle Fornebu, og gjorde et par sirkler der, hvor jeg blandt annet så den 20 meter strekka med gjenværende rullebane. Vi sirkla også en gang over frognerparken, før vi kjørte langs "restricted" airspace og utover Bunnefjorden. Etter et par minutter kom vi til Kolbotn hvo jeg bor. Mistet tellingen over hvor mange sirkler vi gjorde, men det var interessant å se huset fra oven. Ser jo nesten ut som bare skog utenfor sentrum av Kolbotn.
Vider fløy vi ned til Ski, og fikk blandt annet øye på Ski Flyplass
Vi ble ikke lenge her før vi fløy videre til enebakk, og øyeren hvor vi sirkla litt med bl. a. både 30 graders bank "360" som jeg gjorde, og en 60 graders bank 360 som John gjorde (jeg har jo "ikke lov" til å banke mer enn 30 grader.)

Så gikk vi litt ned for kryssende trafikk før vi fløy nordover. John tok over omtrent ved Rælingen kirke, hvor han approacha og landa flyet

http://www.youtube.com/watch?v=Bfrc-pzmywI

Madman
26-06-2009, 21:11
Kjempegøy. :) Lykke til videre med flytimene, og legg gjerne ut flere videoer etterhvert om du har mulighet.

hafsunde
26-06-2009, 21:25
det var bare èn flytime :(

Kanskje et par til, men ikke PPL :'(

Madman
26-06-2009, 21:38
Det var jo synd. Men man lever lenge på en sånn tur om man har interessen. :)