View Full Version : Moskva i November
Nästa resa är inte ens påbörjad innan vi blickar ännu längre fram i tiden. Denna gång går tankarna om en tur till Moskva i slutet på November.
Frågan är om man skall ta LX via som kommer fram 0115 på natten (natt mot torsdag) eller satsa på att ta LH via FRA och landa 1610 torsdag eftermiddag. Returen blir i vilket fall med SK kl 1845 på söndag kväll. Prisskillnaden är 250NOK till LX fördel. Hur många dagar tycker ni som har besökt staden att man bör ha?
Vad bör man se och vart bör man bo (den här gången pratar vi BUDGET).
Take it away experts!
Personlig ville jeg nok valg LH via FRA, men først og fremst fordi jeg ikke synes noe om å komme frem midt på natten. Husk på at immigrasjonen fort kan ta litt tid, og i tillegg må du regne rundt en time for å komme inn til sentrum fra flyplassen
Hotell til BUDGET-pris i Moskva kan fort bli en utfordring :-) Denne byen er ikke akkurat kjent for sine rimelige hoteller. Du må i hvertfall litt ut i fra sentrum. På mitt forrige besøk i byen bodde vi på ett hotell-kompleks som heter Izmailovo. Dette ligger ett stykke utenfor sentrum, men med undergrunns-banen rett utenfor går det greit å komme seg de fleste steder. Betalte rundt 2000 rubler natten, men det var dama som booket dette. I og med at hun er Russisk, så har jeg en mistanke om at dette er prisen for Russere, og ikke for turister. Hotellet var ellers helt greit, og over gjennomsnittelig russisk standard ;-)
Hvor mange dager man bør være der, og hva man skal se er fort ett mer utfordrende spørsmål. Torsdag til søndag er nok greit for ett første besøk. Hva skal man se? Vel for oss her inne, så er jo ett besøk til Monino obligatorisk :-). Ellers så er det jo Kreml og den røde plass. Arbat-gaten kan være underholdende. Mange fine kirker. Det ligger en ikke langt fra Kreml, men jeg husker i farten ikke navnet på den. Gorki-parken er alright, men er vel kanskje ikke på sin fineste og mest interesante i November. Universitetet er ganske imponerende, og det er en fin utsikt derfra.
Vel, det var i hvertfall en begynnelse :-)
Tack för tipsen!
Ser nu ut till att det blir LH/SK som får min business och en torsdag-söndag.
Har någon bott på Radisson Hotellet i MOW och kan ge feedback?
FlightDeck
31-07-2009, 21:17
Har någon bott på Radisson Hotellet i MOW och kan ge feedback?
Jeg har ikke bodd på Radisson SAS Slavyanskaya, men moren min - som har bodd der noen ganger - sier at hun ikke kan anbefale hotellet. Gammelt, og dels slitent, interiør - men beliggenhet og utsikt er bra. Om du får en god pris - noe som er vanskelig - kan det kanskje fungere. Merk ellers at Radisson SAS holder på å åpne nye - og helt sikkert langt bedre - hoteller i Moskva og resten av Russland.
Tack!
1280SEK per natt för ett dubbel får jag nu. Tyvärr kommer övriga Radisson i Ryssland först 2010.
(Har du en till passering via ARN snart?)