PDA

View Full Version : 757/767? Sagaen fortsetter!


FBU 4EVER
26-03-2005, 15:10
Siste nytt er at 757 definitivt er ute av bildet,og at 767 mest sannsynlig ikke blir noe av heller.De maskinene man kunne få tak i kan ikke installeres med Internett eller de sleepersetene som SAS vil ha.
Derimot er det mulig å lease en 330-200 nesten med øyeblikkelig virkning,samt en tilsvarende maskin som kan leveres om et snaut år.

Status akkurat nå, kl. 1410 UTC,lørdag 26/3-05

Herlov
26-03-2005, 15:13
Er den -200 passende for OSL-EWR, da?

EB
26-03-2005, 15:15
Spennende... En A330-200 er fortsatt stor og er den eventuelt for stor for Oslo-New York? Bra at når de satser på innleid amskin så skal den også ha like seter og full internett tilgang!!!:up:

FBU 4EVER
26-03-2005, 15:20
Det ryktes om igangsettelse av OSL-EWR fra våren 2006.Og at CO taper 28 mill. kr. om dagen på hele rutenettet sitt.

EB
26-03-2005, 16:01
Går ikke CO`s Oslo-Newark så bra alikevel?

LN-MOW
26-03-2005, 16:20
Det er innenlands CO taper de store pengene ...

sail4fun
26-03-2005, 16:42
Originally posted by EB
Går ikke CO`s Oslo-Newark så bra alikevel?


Fulle maskiner behøver som vi vet fortsatt ikke bety $$ i kassa, og med en operatør/konkurent på OSL-EWR så blir vel ikke det vel ikke så fett [for noen...]

/Geir

LN-AFG
26-03-2005, 16:55
Takk for update FBU4EVER.

Har man bestemt hvor mange fly som skal leies inn? Er det fortsatt snakk om å skaffe større fly til CPH-NRT?

LN-MOW
26-03-2005, 17:14
Jeg ville bli veldig forbauset om ikke CO tjener penger paa OSL-EWR. Vi har allerede sett at prisene deres er relativt hoeye sammelignet med konkurrentene og at de likevel gaar med hoeyt belegg. Det tyder paa at det er veldig god butikk, og det har vel allerede Dag J. bekreftet tidligere ...

Foroevrig en relevant diskusjon her. (http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2022002/)

tosfreight
26-03-2005, 18:33
Men hvis de skal starte igjen med OSL-EWR i 2006, betyr det da at det blir med A330??

DY
27-03-2005, 00:45
Nei ingenting er vel bestemt hva angår flytype ennå. Blir spekulasjoner om hvilke ruter som får hvilken flytype ennå.
Bra at SAS satser på samme servicekonsept ombord i de nye flyene...som i Airbus-maskinene de bruker idag.

CO sin rute mellom OSL og EWR går visstnok veldig bra. Som andre har nevnt så er prisene forholdsvis høye og belegget bra.

CO taper penger på rutenettet sitt, men tviler på at dem taper noe på OSL-ruta. (kun spekulasjon selvsagt).

Blir vel som å sammenlikne med SAS. De går nok i overskudd på CPH-SEA, men går i mus når det gjelder rutenettet som helhet.

dc-8-63
27-03-2005, 01:31
CPH SEA gaar nok ikke med overskudd..d.e gir jo bort billettene, og selger Business Class upgrade fra hva som helst for USD 300 en vei

EB
27-03-2005, 08:15
Mulig de "gir" bort billetter fra USA - men fortsatt er det jo noen som stater reisen i Skandinavia/Europa...

FBU 4EVER
27-03-2005, 12:03
Originally posted by LN-AFG
Takk for update FBU4EVER.

Har man bestemt hvor mange fly som skal leies inn? Er det fortsatt snakk om å skaffe større fly til CPH-NRT?



Det snakkes kun om 2 fly foreløpig,ser det ut som.767-operasjonen ¨"koker vel bort i kålen" tror jeg.
Det er behov for mer seter på Narita,men man får ikke flere slots og LH vil ikke gi slipp på noen 340-600,så man får vel greie seg med en daglig -300 avgang inntil videre.

Guest
27-03-2005, 12:16
Originally posted by FBU 4EVER

Derimot er det mulig å lease en 330-200 nesten med øyeblikkelig virkning,samt en tilsvarende maskin som kan leveres om et snaut år.



DEn maskine der kommer først kan vel så gå som erstatningsfly mens de andre får monteret nye stole.

Derefter kan den vel komme ind og genopstarte DEL eller evt ny starte KWI/DXB eller lignende

EB
27-03-2005, 13:02
Kan man ikke fortsette med 767`n fra UA da?

DY
27-03-2005, 14:10
Vil anta at man har vurdert mange ulike løsninger..... emn fra 5-6 fly er man nå nede i 2 fly om jeg forstår det rett?

EB
27-03-2005, 14:43
Var det virkelig aktuelt med 5-6 fly? Hvor mange daglige avganger skal man ha mellom Oslo og newark?

DY
27-03-2005, 15:06
Ja det har vært diskutert 5-6 fly både på dette og andre forum. Men å kunne bringe inn OSL-EWR forstår ikke jeg. Det er vel snakk om andre ruter også?
SAS har vel selv sagt at dem ser etter 5-6 fly......men det var kanskej 5-6 B757 dem så etter og har endret seg til 1 B767;)

EB
27-03-2005, 15:34
Nytt for meg.. Trodde det var snakk om maks to maskiner... Hvor skulle de andre brukes? Ingen ting er bedre en en ny fase med vekst. Kommer San Francisco også?

DY
27-03-2005, 15:50
Nei hvor skulle de gå....det er vel det debatten her har dreid seg om. Både andre USA destinasjoner fra ARN etc. Men nå ser det jo ut som heller ikke B/&/ blir noe av ifølge første innlegget i denne tråden.

EB
27-03-2005, 16:07
En A330-200 til Oslo-Newark, En A330-200 til København-Chicago og da har man en A340 "fri" til ekspansjon østover fra ARN eller laaangt vest fra CPH!

DY
27-03-2005, 16:12
Flink gutt!!:)