PDA

View Full Version : Thai A340-500 inside at OSL 22.06.09.

LN-DYA
22-06-2009, 17:39
Etter endt arbeidsøkt tidlig i ettermiddag fikk vi anledningen til å ta A340'n til Thai i nærmere øyesyn. Vi ble faktisk møtt av Thai's GG representant som viste oss rundt og fortalte om alt rundt flyet, og at det var ett svært godt belegg på denne ruten allerede.

Thai's mekaniker var også ombord og fortalte masse om flyet :) Alt i alt en svært hyggelig opplevelse for oss :) Bildene er ikke de beste, men jeg håper på ett nytt besøk senere en gang med ordentlig kamera og noe bedre tid. En stor takk til dem begge for at de gav oss av sin tid :)

Individet for de som er spesiellt interesserte er HS-TLC. Eller bare: Tender Love and Care ;)

Nesa. Store greier det her i forhold til 73'n :)
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/nese.jpg

Halen. Nydelig paintjob.
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/hale.jpg

Litt areal på denne vingen.
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/hvinge.jpg

Tanking pågår. Går vel på noen tonn skulle en tro ;)
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/tanking.jpg

Economy class. Utrolig god pitch mellom setene, og store IFE skjermer :)
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/eco.jpg

Business class. Denne maskinen hadde kun biz, men de har andre med first som også vil gjeste OSL innimellom visstnok :)
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/biz.jpg

Business class galley. Relativt lite i forhold til en så stor maskin. (Hele gallyet er ikke med på bildet)
http://i712.photobucket.com/albums/ww125/adrade/bizgalley-1.jpg

Gsus
22-06-2009, 21:03
Er det snakk om A340-600 som kommer med first?... Eller har noen A345 first i tillegg til business og turist klasse og turist pluss (eller hva det kalles)?

kristian
22-06-2009, 21:18
interiøret ser overraskende shabby ut... er det inntrykket "live" også?

Discus
22-06-2009, 21:29
Artig med interiørbilder, men litt snodig. Trodde maskinen skulle ha Eco, Premium Eco og Biz??

FlightDeck
22-06-2009, 21:49
Trodde maskinen skulle ha Eco, Premium Eco og Biz??

Jo, disse flyene skal ha tre klasser. Hadde ikke denne maskinen det? Eller kan et av flyene ha to klasser? Thai har bare fire A340-500...

SNSK
22-06-2009, 22:01
LN-DYA sier at denne kun har biz og ikke first class, ikke noe om at den ikke har premium eco.. Thai`s A346 har vel eco, biz og first...

SNSK

LN-TIB
22-06-2009, 22:06
Artig med interiørbilder, men litt snodig. Trodde maskinen skulle ha Eco, Premium Eco og Biz??

Ser ut som Premiun Eco er erstattet med Royal Silk i andre seksjon på denne maskinen. Ulikt det vi ser på bla. seatguru.

SNSK
22-06-2009, 22:27
Ser ut som Premiun Eco er erstattet med Royal Silk i andre seksjon på denne maskinen. Ulikt det vi ser på bla. seatguru.
Royal Silk er vel det samme som Biz, tviler på at de har puttet inn flere Royal Silk seter....

Slik skal A345 se ut ifølge Thai selv:

http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/THAI%20Fleet%20PDF/A340-500.pdf

Bildet LN-DYA har tatt er vel fra zone A, og man ser vel inn i zone B som er biz også..

Danny
22-06-2009, 22:31
HS-TLA har 3 klasser, to første med business (2 x 2 x 2) , tredje var premium eco (2 x 3 x 2) og fjerde var vel eco med (2 x 4 x 2).

Correct me if im wrong.. ;)

LN-DYA
22-06-2009, 23:34
Hei igjen folkens!

Denne maskinen hadde såvidt vi så kun to klasser. To seksjoner med business og en lang seksjon med economy. For å si det sånn: Man lider ikke i economy på denne maskinen, selvom turen er på ti og en halv time. Setene var også behagelige å sitte i.
Helt bak i flyet og ned en trapp lå crewrest area med ikke mindre enn 8 sengeplasser. Cockpit hadde også eget soverom foran.

Maskinen er oppsatt med 4 piloter og 12 cabin crew på denne flygningen. Interiøret var ikke slitt, men det kan virke sånn pga lyssettingen ombord. Mekanikeren fortalte meg at de hadde 50 forskjellige instillinger bare på lyset + gradient lighting (solopp / nedgangs belysning) Cockpit hadde en imponerende størrelse med utrolig god plass også. Alt i alt en imponerende maskin synes jeg :)

Det er også snakk om flybytte til 777 evt 747 hvis populæriteten fortsetter slik den gjør nå. I gjennomsnitt har de ca 85 % belegg på ruten allerede, men har hatt flere dager med overbooking også. Business var visstnok som regel fullbooket på hver flygning. Med andre ord kan man vel si at ruten allerede er en liten suksess! Uansett ett trivelig besøk var det :)

Så til vinteren blir det vel en tur østover med denne ruta ja :)

Ha en god kveld!

DYA

FlightDeck
22-06-2009, 23:36
Ser ut som et behagelig fly selv om fargene er grelle og business-setene ikke ser så veldig imponerende ut...

LN-DYA
22-06-2009, 23:41
Ser ut som et behagelig fly selv om fargene er grelle og business-setene ikke ser så veldig imponerende ut...

De var faktisk ikke gærne å sitte i skal jeg si deg. Tror jeg hadde overlevd en god stund i dem for å si det sånn :)

DYA

Tommy777
23-06-2009, 01:01
Dette hoeres jo litt merkelig ut. Thai selger jo Premium Economy paa baade LAX-BKK og BKK-OSL saa det er jo rart at de tar ut Premium Economy.

DYA, er du sikker paa det du skriver i post #10?

LN-DYA
23-06-2009, 02:01
Hey Tommy!

Hvis jeg ikke var såååå trøtt i ettermiddag, så er det som jeg har skrevet ja :) Maskinen hadde to klasser. Men det kan være at det er biz i seksjon A, og premium economy i seksjon B. Bak seksjon B som du ser på bildet, var det bare economy seter. Men seksjon B hadde samme seter som A. Uansett så var det bare "to" klasser ombord på denne maskinen ja. Men som sagt jeg var trøtt så jeg kan ta feil jeg og :) Men å ha unlatt og se premium economy, ja det er selv en ny høydare for meg altså ;)

DYA

janarne101
23-06-2009, 04:46
Jeg var med 17., og da hadde den maskinen denne config:
http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/THAI%20Fleet%20PDF/A340-500.pdf

Men jeg klarte jo selvfølgelig å unngå å få med meg reg.nr.

Jeg satt i sone A, men ruslet en tur bakover for å se på belegget, og siden konjakken ikke hadde virket for mye, fikk jeg med meg config'en.

Belegget var meget bra, turist 8 ledige, PE full, Silk ca 50%.

Og servicen var selvfølgelig upåklagelig! Matserveringen startet før vi passerte Karlstad.

Trodde ikke jeg skulle se slikt smør på TG.

Legger inn noen smakebiter i kronologisk rekkefølge!

kristian
23-06-2009, 06:35
Artig med Tine på Thai :)

Noen med bilder av mat og service på returen fra Bangkok. Slår meg liksom at salaten og kanskje også resten av serveringen er mer forseggjort den veien. Har sett mer imponerende servering fra Thai liksom. Hvem har cateringen på Gardermoen?

Ellers håper jeg de holder seg til A340 og B777. Jumboen til Thai er ikke noe særlig...

Det er så stor forskjell på produktet til Thai på ulike modeller.Men de kan være helt fantastiske.... :)

Someone
23-06-2009, 08:09
Hey Tommy!

Hvis jeg ikke var såååå trøtt i ettermiddag, så er det som jeg har skrevet ja :) Maskinen hadde to klasser. Men det kan være at det er biz i seksjon A, og premium economy i seksjon B. Bak seksjon B som du ser på bildet, var det bare economy seter. Men seksjon B hadde samme seter som A. Uansett så var det bare "to" klasser ombord på denne maskinen ja. Men som sagt jeg var trøtt så jeg kan ta feil jeg og :) Men å ha unlatt og se premium economy, ja det er selv en ny høydare for meg altså ;)

DYA

Hvis du ser på bildene dine så ser du tydelig at du på det ene bildet står i seksjon A og tar bildet av business class, og i samme bildet kan man også skimte seksjon B, hvor man også kan se det står business seter. Bildet av economy er tydelig tatt i seksjon D, hvilket betyr C seksjonen mangler. Den skal se sånn ut:
http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-541/0986707/M/

....og jeg er rimelig sikker på at du har vært så trøtt at du ikke har fått med deg at C-seksjonen var i konfigurasjonen 2-3-2 og dermed ikke har oppdaget premium economy

janarne101
23-06-2009, 15:14
Artig med Tine på Thai :)

Noen med bilder av mat og service på returen fra Bangkok. Slår meg liksom at salaten og kanskje også resten av serveringen er mer forseggjort den veien. Har sett mer imponerende servering fra Thai liksom. Hvem har cateringen på Gardermoen?

Ellers håper jeg de holder seg til A340 og B777. Jumboen til Thai er ikke noe særlig...

Det er så stor forskjell på produktet til Thai på ulike modeller.Men de kan være helt fantastiske.... :)

Enig, blir litt spennende å se hva som kommer på returen.

Jeg spurte om hvor det ble av osteutvalget, men de påsto at det var tatt ut også på CPH ruta. Nå fikk vi jo en tallerken med "fast" utvalg, og kunne jo da ikke bestemme hva og hvor mye man ville ha.

Reisefølget mitt spiste laks, og han skrøyt fælt av den. Jeg kunne se at han fikk mye, skåla var helt full.

LN-AØR
23-06-2009, 15:38
Takk for flotte og interessante bilder LN-DYA og janarne101. :)

Men jeg klarte jo selvfølgelig å unngå å få med meg reg.nr.
Ser ut som om det var HS-TLC som fløy den 17. juni.

LN-DYA
24-06-2009, 00:58
Hei igjen folkens!

Vel da har jeg nok vært så trøtt at jeg har oversett PE ;) Men men! Skal komme tilbake med nye bilder senere, når jeg får muligheten til å ta en titt igjen. :)

Ha en fantastisk sommer!!

DYA

kristian
24-06-2009, 21:08
Enig, blir litt spennende å se hva som kommer på returen.

Jeg spurte om hvor det ble av osteutvalget, men de påsto at det var tatt ut også på CPH ruta. Nå fikk vi jo en tallerken med "fast" utvalg, og kunne jo da ikke bestemme hva og hvor mye man ville ha.

Reisefølget mitt spiste laks, og han skrøyt fælt av den. Jeg kunne se at han fikk mye, skåla var helt full.

Og returen er når?

janarne101
25-06-2009, 13:29
Returen blir 29., så da får man se hva som kommer.

kristian
01-07-2009, 20:04
spent på bilder av servering og kabin fra hjemturen din :)

Even92LN
01-07-2009, 21:01
Fine bilder fra dere begge! Savner bare noen fra cockpiten ^^) Tror du 3 ukers sommervikarer med adgangskort til hele flyplassen kan komme innom en tur også? :P

janarne101
02-07-2009, 03:44
Her kommer noen bilder fra returen.

Legger inn et fra leg'en MNL-BKK først, for å vise at det går an å ha bedre service på Silk, enn å gi ut en tallerken med ost/frukt som er forhåndslaget.

Det samme gjald dessertbordet som ble trillet rundt på MNL-BKK, inneholdende kaker, sjokolade, cognac, Drambuie, Kahlua osv. På BKK-OSL fikk vi utdelt den desserten dere ser avbildet, og deretter spurt om vi ville ha cognac eller noe annet.

I praksis så er jo resultatet det samme, at du blir mett og/eller litt (mye bizflyer????) full, men stilen ved fremføringen er forskjellig.

Men du verden, å komme inn hos TG på Silk, gir jo en fin følelse, spesielt på tur ut, da feriestemningen er på topp.

På tur ut fra OSL gikk forresten crewet rundt flere ganger og spurte om vi hadde det bra og lurte på om det var noe de kunne gjøre for å få oss til å trives bedre. Og jo da, det kunne de, påfyll please!!!!

Her er bilder tatt i cockpit ved ankomst OSL, pluss et fra Premium Economy for å vise benplassen:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=47879

Knipset en flyplass før landing på turen ut. Er det ikke gamle Don Muang vi skuer der nede?