PDA

View Full Version : Hysjjj ... ikke si no' til Skattedirektoratet!


LN-MOW
26-03-2005, 01:15
IRS (USA's skattedirektorat) vurderer aa inntekts-skatte utenlandsk crew som flyr over amerikansk luftrom ...

Fra USA Today:

Has the IRS gone too far? In a move that's drawn a sharp rebuke from international airline groups, the U.S. government is trying to collect income tax from flight crews on foreign airlines. The U.S. government says it's entitled to payroll taxes based on the amount of time those workers spend flying over U.S. airspace. The taxes and associated costs amount to "several million dollars," Alex de Gunten, executive director of the Miami-based International Association of Latin American Airlines, tells Bloomberg News/The Miami Herald (free registration). The IRS reportedly began seeking taxes in 2004 from eight airlines based in Central and South America. "If this is allowed to continue, there no doubt will be retribution against U.S. carriers," de Gunten said in a statement. Not only did he say the attempt violates treaties with Latin American nations, but he warned other countries may retaliate and try to collect similar taxes from U.S. airline workers. Posted 8 a.m.

Norge neste? Mange som flyr over Norge paa vei til/fra f.eks Japan ... :hi2

LN-AFG
26-03-2005, 01:39
Skulle nesten tro det var 1. April.

Stemmer det at IRS er så skummel som filmer/tv-serier fra USA får det til å virke som?

EB
26-03-2005, 08:17
Når man gir så mye skattelette som det Bush gjør -så er det klart han må ta det igjen et sted...

LN-KGL
26-03-2005, 09:33
Originally posted by LN-MOW
Norge neste?


Herr Mowinckel, var ikke du noen dager på jobb her i Norge? :smokin

Savipix
26-03-2005, 11:58
Ey! Första April är nästa vecka!!!

Detta måste vara bland det dummaste jag har hört på länge.

FBU 4EVER
26-03-2005, 15:05
Originally posted by Savipix
Ey! Första April är nästa vecka!!!

Detta måste vara bland det dummaste jag har hört på länge.




Javisst! Men fra en nasjon som velger en 12-åring som president,så blir jeg ikke forundret i det hele tatt. La Continental-pilotene betale min skatteprosent (49%),så får pipa en annen lyd,skulle jeg tro.
:up: