View Full Version : Thistrup lufthavn
sirpjalle
20-06-2009, 12:37
Vet ikke om jeg har skrevet navnet rikig, men hva finnes det av flybeveglser her?
Er i Ebeltoft nå og vurderer en kjapp tur bortom.
Sjekk her http://www.aar.dk ikke så mye men jeg vet jo ikke privat jet og små fly da.
Vet ikke om jeg har skrevet navnet rikig, men hva finnes det av flybeveglser her?
Er i Ebeltoft nå og vurderer en kjapp tur bortom.
Har vært der med småfly, og småflytrafikken på fine dager i helgen overgikk langt de litt større flyene, ja. Så hvis du tar til takke med C172 o.l. finner du sikkert noen som holder på.
ja hos os finder du lidt af hvert.....
og det officielle navn er Aarus Lufthavn...men i åresvis kaldet Tirstrup Lufthavn..
I øjeblikket flyves de flest afgange til CPH med SAS MD80 i s o CRJ..grundet pilot mangel
Cimber flyvninger mer med ATR...British med DO328 og J-31..
Hilsen
Ole
sirpjalle
21-06-2009, 15:38
Hvor msnge flybevegelser er der på Århus lufthavn? Hvor er det greit å stå og ta bilder? Pleier det å være problemer med security?
Tja, bedste sted er når du kører ind mod lufthavnen, altså når du kommer fra Ebeltoft,
så kommer du til et sted hvor du kan se en "lille" holde plads....
som tidl. nævnt så er www.aar.dk det sted hvor regulære flyvninger står....og security
ikke noget problem over hovedet, så længe du holder dig på ret side af hegnet
Hilsen
ole
sirpjalle
21-06-2009, 17:23
Takk for tips og tilbakemeldinger.... Finnes det noen andre steder? Ser at det ikke er de store flybevegelsene, så en må vel godta å ta bilder av parkerte fly? Er det terminalen som er mest egnet?
Nu har de fleste fly kun en G/S på 25 min....og stort set alle kommer forbi det sted, hvor du nok ville stå og spotte, som de eneste ???
I terminalen skal du op i cafeen og det er også ok ??
Hilsen
Ole
sirpjalle
22-06-2009, 22:08
Tror du misforstod meg..... Men anyway, var oppe på AAR i går og tok en titt. Rimelig greie forhold, men det ble ikke noe fotografering på meg.
Sånn bortsett fra at det er lite flybevegelser så hadde en iallefall godt overblikk over rullebanen. :)