PDA

View Full Version : SK LN-RRJ - status


LN-RRA
02-06-2009, 21:27
Reg: LN-RRJ
Type: 737-883
MSN: 34547
MU/CMU: CMU-900
Type: -758
AOC:
VHF radio: VHF-920
Notes: CPDLC.

Delivery Jul-09

http://www.sasflightops.com/dlk/ac_sas.html

LN-MOW
02-06-2009, 21:41
Kommer ut i friskluft om et par uker ...

FlightDeck
02-06-2009, 22:24
Det var da voldsomt så mange nye fly man skulle ha da...

LTH
02-06-2009, 22:36
Skal disse maskinene til SAS Sverige (eller SAS med base ARN)?

LN-SEK
02-06-2009, 22:36
http://www.sasflightops.com/dlk/ac_sas.html

I følge den lista der så ser det ut som SAS fortsatt eier 3 B767. Stemmer det ?

Joker7913
02-06-2009, 22:39
http://www.sasflightops.com/dlk/ac_sas.html

I følge den lista der så ser det ut som SAS fortsatt eier 3 B767. Stemmer det ?

De er vel udlejet. Mener at den FI flyver med /udlejer til andre er ejet af SAS, det samme gælder to der flyver for ArkeFly i Holland, muligvis jeg tager fejl.

RIBRO
03-06-2009, 08:07
En ting jeg stusser litt på i denne Flight Overview-listen;
det er kun SAS Sweden / SAS Denmark / SAS Int. som står som Operator av disse flyene. Hva betyr det? Har ikke SAS Norge noen fly?
(Kan dette ha noe med at SAS Norge hadde eget AOC og ikke var "SK"?)

Lennart
03-06-2009, 09:14
Og hva betyr dette ? MU/CMU: CMU-900

LN-MOW
17-06-2009, 22:29
SAS' neste B738 er rullet ut av fødestuen på RNT. Den er ennå ikke malt og vil under testflyvningene fly som BOE402. Dette er c/n 34547 l/n 2956.

LN-MOW
19-06-2009, 14:52
Da er den flyttet til flightline. Det betyr at First Flight er naer forestaanede!

LN-MOW
28-06-2009, 00:03
BOE402 var ute og fløy first flight RNT-MWH-BFI fredag. Hexkode 47869A.

LN-MOW
28-06-2009, 08:48
.. og det ble også en times tur (B2?) lørdag BFI-BFI.

hafsunde
28-06-2009, 10:52
den kommer vel ikke hvit til Norge...?

LN-MOW
28-06-2009, 12:20
Neida. Den ser slik ut nå:
http://www.flickr.com/photos/smartjunco/3667370174/

.. og den står nok i malerstua nå, tenker jeg. Det er vanligvis det første som gjøres etter ankomst BFI. Aksepteringstestene skjer normalt etter at maskinen er malt og veid.

LN-MOW
29-06-2009, 10:28
Litt mer fra First Flight ... verdt å merke seg er 'dealer tag'en' den brukte - den er ikke den vanlige.

"BOE402" LN-RRJ (SE-DOX) departed Renton Jun 26th 1030PDT for Moses Lake and landed Boeing Field 1237PDT.Line number 2956 unpainted and test flight registration N5573L. Delivery due in the second week of July.

LN-MOW
02-07-2009, 18:06
Da er det filet flightplan for en 70-minutters tur BFI-BFI, så da er nok maskinen malt.

Jarlabanke Vking
03-07-2009, 13:32
nå sporer jeg helt av her, men med tanke på at alle flyene i siste liten blir lagt til LN-RRx serien, fikk jeg plutselig en tanke som sa meg at SK SE og SK NO kommer til å dele mer på produksjon og dekke opp over/underkapasitet uavhengig av basetilhørighet.

LN-MOW
03-07-2009, 13:38
I og med at alt kommer på samme AOC, vil det nok bli litt mer fleksibilitet i flydisponeringen, ja. Imidlertid vil man fortsatt være litt bundet av at et par flytyper kun har piloter tilknyttet en base ...

Jarlabanke Vking
03-07-2009, 19:48
I og med at alt kommer på samme AOC, vil det nok bli litt mer fleksibilitet i flydisponeringen, ja. Imidlertid vil man fortsatt være litt bundet av at et par flytyper kun har piloter tilknyttet en base ...

sant sant.... men Sverige og Norge har jo tilnærmet lik flyflåte, og svenske CA`er har jo allerede vært å jobbet i Norge, ref i fjor. Da måtte de jo kurser om på norsk AOC, men fra oktober av får man jo en fleksibilitet som burde gi bedre ressurstyring og flåteplanlegging.

LN-MOW
07-07-2009, 18:12
Da er BOE402 ute og flyr igjen ... Denne gang er det Everett som har fått besøk. Kanskje er Matt ute med apparatet sitt?

LN-MOW
08-07-2009, 08:11
Og så fikk vi bilde også!

http://www.flickr.com/photos/smartjunco/3700062662/

AnteKratz
10-07-2009, 00:26
Så har hon lyft på sin delivery flight till ARN

http://flightaware.com/live/flight/SAS9146

Lennart
10-07-2009, 08:15
Passerer nå Trodhjem på http://www.flygradar.nu/flygradar.php

FlightDeck
10-07-2009, 10:28
Ser at 737NG-maskinene som presenteres i Scanorama-magasinet nå blir presentert med winglets. Det begynner å bli en god del maskiner med winglets i SAS-flåten nå - leveres det egentlig noen nye 737NG uten winglets??

Someone
10-07-2009, 10:34
Leveres det egentlig noen nye 737NG uten winglets??

Man kan fortsatt få den uten. Husker ikke hvilket selskap, men det var et eller annet som nylig fikk levert en 737NG uten. Itillegg velger endel selskap å ettermontere winglets selv, hvis de mener det lønner seg. Husker jeg rett så lurer jeg på om Continental har valgt denne løsningen, uten at jeg er 100% sikker?

Lennart
10-07-2009, 10:38
KTHY fikk nettopp en B738 (TC-CTA) uten winglets

dc-8-63
10-07-2009, 20:50
Ser at 737NG-maskinene som presenteres i Scanorama-magasinet nå blir presentert med winglets. Det begynner å bli en god del maskiner med winglets i SAS-flåten nå - leveres det egentlig noen nye 737NG uten winglets??


Med unntak av 737-900ER saa er winglets en option, som 99.9% tar. Det er riktig som Someone sier at endel velger aa montere disse selv, som Continental..

GFL
10-07-2009, 22:34
Hvorfor begynte SAS så sent med winglets? Er litt rart at SAS velger å selge noen 737-600, men fortsetter å fly med 737CL. Klar over leasingavtaler, men de kunne vel spart noen kroner hvis de hadde tenkt litt flyflåteplanlegging litt tidligere også. SAS Core burde vel også byttet ut noen lengre opp i administrasjon, som har sittet å ødelagt litt for lenge.

Halvorsn
10-07-2009, 22:55
734 er jo stooor i forhold til 736, så det er mulig at SAS prioriterer plass fremfor NG...

BSSW
11-07-2009, 00:33
Hvorfor begynte SAS så sent med winglets?
Uten at jeg vet noe, så kan det være pga de har tidligere ikke hatt så mange som faktisk var klargjort for å kunne monteres winglets på. Det kom noen fra BU som allerede hadde muligheten, mens de fleste fra SK ikke hadde denne muligheten. Noen av disse tror jeg at har blitt klargjort og fått winglets installert.
B737er med DAC-motorer er heller ikke sertifisert, så så lenge SK bruker DAC-motorer på noen av sine fly så vil ikke de få montert winglets.

Men B736 vil aldri få montert winglets, pga at ingen vil ta på seg kostnadene med å sertifisere B736, pga at det er så få av dem.