PDA

View Full Version : Hvor skal jeg på ferie?


tosfreight
23-03-2005, 20:46
Jeg vet ikke hvor jeg skal dra på ferie i sommer...... Noen her som har noen gode forslag? Har ingen spesielle preferanser, kanskje bortsett fra at jeg godt kunne tenkt meg og dratt et sted med litt billigere mat og drikke enn vi har i Norge, pluss selvfølgelig muligheten til å se andre fly enn de vi har her.... kom med forslag!!! :)

Thomas
23-03-2005, 21:02
San Juan, P.R. og St Martin N.A.

Fly high
23-03-2005, 21:24
Originally posted by tosfreight
... bortsett fra at jeg godt kunne tenkt meg og dratt et sted med litt billigere mat og drikke enn vi har i Norge,

Strømstad? :cheers:

Edit: Fant plutselig ut at jeg skulle være litt seriøs også! Vært på Chios i Hellas noen gang? Rolig, fin lita øy rett utenfor vestkysten av Tyrkia (halvtime med båt inn til Cesme i Tyrkia - fin dagstur!).
Ikke noe håll-i-gång-sted, men ei fin øy å farte rundt på med leiebil eller scooter, og med masse muligheter for å finne din egen lille strand.

CK
23-03-2005, 21:25
Prøv Samos! Star Tour har faktisk et hotell som ligger under 1km fra flyplassen - søk på Samos på forumet, jeg har nevnt hotellet i en annen tråd. Det var alternativet til det hotellet på Lanzarote vi endte opp med - i år fikk vi ta hensyn til den lilles behov, foran fars...

I det hele tatt er det mange hyggelige greske øyer - finn en med flyplass og kos deg med greske innenriksfly og en masse charters fra hele Europa.

FBU 4EVER
23-03-2005, 21:46
Italia!
Fly til Milano,lei bil,et glass vin innabords så du følger trafikkbildet,mange flyplasser.Både små og store hvis du har vet godt kart,vel og merke!:hi2

Blubird
23-03-2005, 21:55
Sør-Frankrike! Fly til Nice og legg turen innover (les:nordover) i landet. En times kjøring fra det urbane Nice/Cannes og du er i en annen verden ! Smak på lokale spesialiteter i små intime landsbyer, og ta gjerne en runde bocca med seniorene på stedet. :up:

LN-SSL
23-03-2005, 22:07
Dra til Romania, fra Kvernberget!:biggrin

Superhai
23-03-2005, 22:42
Dra til Malaysia... :)

Savipix
23-03-2005, 23:10
Inte ofta... men nu är jag faktiskt enig med Blubird. Det bästa hade varit om du kunde förlägga ferien till Början/mitten på juni eller slutet på augusti då temperaturerna är som behagligast. Undvik Sista veckan i juli - mitten på augusti då det blir "finsk sauna" här nere i tillägg till fullpackade stränder... Varför tror ni att jag flyr härifrån?

Turer upp i bergen rekommenderas varmt. Skall ge dig lite personliga favoriter om du kommer neråt.

LN-AFG
24-03-2005, 03:07
Stemmer i med Thomas. St. Martin/St.Maarten (fransk/hollandsk), drømme spotter stedet, 747 som fyker over hodet på deg mens du ligger på stranden og nyter en god øl mens du ser på toppløse damer :cheers:

Flyplassen skal utvides fra 2007, så du er nødt å skynde deg hvis du skal få oppleve den berømte Maho Beach.

KLM/Air France flyr dit henholdsvis med B747-400 og A340-300, eller du kan fly via New York med American, Continental eller via Charlotte/Philadelphia med US Airways. Er også mulig at AA flyr via Miami.

Mens du er der kan du ta ett par avstikkere til Saba og St. Barthélemy, begge har to ganske spesielle flystriper.

Saba er en liten øy som egentlig bare er ett vulkansk fjell som stikker opp av havet, det har muligens verdens korteste rullebane som traffikkeres regelmessig, mener den kun er 1300ft lang med stup på hver side! Befolkningen bor øverst oppe i vulkanen og du må kjøre/gå opp en bratt svingete vei for å komme dit.

St. Bart er en annen øy med en meget interessant plassert flystripe, ligger nede i en bukt som er omkranset av små fjell/høyder, slik at flyene må stupe ned til landingsstripa de siste 500-700ft.

Her er bilder:

St.Maarten:
http://www.airliners.net/open.file/791355/L/

Saba:
http://www.airliners.net/open.file/723905/L/

St. Barthélemy:
http://www.airliners.net/open.file/650785/L/

God tur :hi2

EB
24-03-2005, 08:31
Italia... Som FBU4EVER skriver... Bilkjøringen går bedre med litt vin innabords. Du kan både fly tradijonelle selskper, LCC`ere og charter til Italia. Garantert god mat og god vin. Mye pent å se på... Varmt...:spin: :up: :spin:

Klippe
24-03-2005, 10:38
Prøv Kroatia, der får du det du søker.

http://web.tzdubrovnik.hr/

:smokin

Fry
24-03-2005, 13:11
Nord Korea skal være fint:alien:

Men prøv u Chios eller en annen gresk liten øy...:)

Jens W
24-03-2005, 14:12
Originally posted by Blubird
Sør-Frankrike! Fly til Nice og legg turen innover (les:nordover) i landet. En times kjøring fra det urbane Nice/Cannes og du er i en annen verden ! Smak på lokale spesialiteter i små intime landsbyer, og ta gjerne en runde bocca med seniorene på stedet. :up:

Les Arcs kan virkelig anbefales.. hyggelig liten bygd ikke så langt unna Nice & St. Tropez.

Arrow
25-03-2005, 00:47
Dra dit det er godt å være norsk. I Danmark.