PDA

View Full Version : Stavanger - Russland


LN-RRA
11-06-2009, 13:58
I følge Boarding.no så skriver Rogalands Avis følgende:

Flyselskapet Aeroflot Nord har planer om å starte direkteflyvninger mellom Stavanger lufthavn Sola og Russland. Selskapet vurderer både St. Petersburg og Moskva som mulige utgangspunkt for en Stavangerrute
http://boarding.no/art.asp?id=36865

Kan der i mot ikke finne noe om dette på Rogalands Avis sine nettsider, så vet ikke om det stemmer.

LN-KRF
11-06-2009, 14:18
Aeroflot Nord flyr jo på Nord Norge allerede med gamle Antonov 26RV, på ruta TOS-MMK-ARH, et selskap som jeg har litt lyst å teste ut en gang..:)
Kommer de til SVG så regner jeg med at de blir å bruke B735 ikke An 26.

Polaris
11-06-2009, 14:23
Aeroflot Nord flyr jo på Nord Norge allerede med gamle Antonov 26RV, på ruta TOS-MMK-ARH, et selskap som jeg har litt lyst å teste ut en gang..:)

Nuvel, jeg vet ikke om du har så lyst til det :p Før jeg fikk flyskrekk bodde jeg 1 uke i Murmansk i forbindelse med språk-studie. Vel på flyplassen sto piloten og sigga utenfor flyet mens han sparket i hjulene og bannet på russisk, setene ristet og føltes løse, dørene slamret og flyet gikk i en konstant sinusbølge hele veien over grensa :lol:

oddi
11-06-2009, 14:47
Hvilken type kan vi forvente da her på SVG??
Jeg tipper en Antonov er det rikitg??

LN-KRF
11-06-2009, 14:50
Nuvel, jeg vet ikke om du har så lyst til det :p Før jeg fikk flyskrekk bodde jeg 1 uke i Murmansk i forbindelse med språk-studie. Vel på flyplassen sto piloten og sigga utenfor flyet mens han sparket i hjulene og bannet på russisk, setene ristet og føltes løse, dørene slamret og flyet gikk i en konstant sinusbølge hele veien over grensa :lol:

Har alltids likt gamle fly, så passer meg mitt i blinken! :D

Har så lyst å prøve å reise med en gammel DC9, L-1011, Boeing 727, Boeing 707, DC10 og en DC8, hadde passet meg perfekt!
Elsker de lydene av gamle fly som bråker noe skikkelig! :)

Roxman
11-06-2009, 16:12
Hvilken type kan vi forvente da her på SVG??
Jeg tipper en Antonov er det rikitg??

Se 2 poster oppføre:) Blir i såfall, trolig en B737-500..

Rossiyskie Avialinii
11-06-2009, 16:43
Aeroflot Nord skal hvertfall fly fra Moskva til Flesland i sommer. Første tur er 19. juli

De skal hvertfall benytte 737-500 på denne ruten.

Aleksander.