View Full Version : Vil være med på kikking
Heisann
Jeg lurer på om det finnes noe halvveis organisert flyspotting for uerfarne fotointeresserte. Vil gjerne henge meg på noen som skal ut og ta bilder i sommer - helst Rygge/Gardermoen.
Send meg gjerne en PM.
AggTouchdown
10-06-2009, 16:51
Rygge er jo litt tungvint med tanke på at det (fortsatt) er fotoforbud der, men det finnes relativt gode spotterplasser utenfor flyplassområdet.
Tertit54
11-06-2009, 15:37
ta kontakt med NSFF så kan de sikkert hjelp til med noe
http://www.flyspotter.net/
AggTouchdown
11-06-2009, 22:58
Hvis du er interessert i å spotte på Rygge (ikke så veldig mye spennende som skjer der for tiden men), så kan jeg gjerne hjelpe deg med det. Jeg bor like ved Rygge og har gjort det så og si hele livet, så jeg har prøvd ut de forskjellige spotterplassene rundt om her ;)
Hei igjen
Har en følelse av at det enkleste bare er å dukke opp på OSl og se om det er noen der. Bor 25 min unna, så det er nok det beste for meg.
Sikkert noen som har stilt spørsmålet før, men jeg fant ikke noe i farta. Er det noe anbefalt minimumskrav til kamerautstyr for å klare å få tålelige bilder av fly på avstand. Er selvsagt klar over at jo nærmere man kommer desto større blir gjenstanden man skal ta bilder av - og det nok ikke nytter med et Ixus 75.
Jeg har et 300D med et Canon EF 75-300 og en 2x extender fra det kjente merket Soligor. Vil dette duge til mine første flyspotterbilder?
Et godt tips er å møte opp hvis det skjer noe spesielt, som ny rute, DA er det garantert folk der ;)
BTW: Jeg vil også være med på kikking :colgate: ;)
Halvorsn
16-06-2009, 22:44
Ville droppa extender fordi jeg har det objektivet selv (ligget pent på hylla i et års tid nå) og det vil ikke bli noe særlig med den på. 300D+75-300 vil funke fint for det aller meste :D
du må hvis du tar med deg extender huske på at du med den aldri vil få autofokus men KUN manuell fokus noe som på det objektivet kan være tricky. Lykke til ;)